• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Mamma Kråkan
    ängeln83 skrev 2009-07-08 11:43:03 följande:
    OT, men om ni kollar på sista bilden jag la in i BT, visst sjutton syns hans ärr på näsan?!Vi bråkar med försäkringsbolaget just nu och dom vill inte ge honom mer än 7000 kr i ersättning, först pratade dom om summor uppåt 50-60.000 för ett sånt ärr så vi blev ju måttligt besvikna när vi såg summan han skulle få.
    Njaa jag hade nog inte sett det om du inte påpekat det. Min syster fick ett 10 cem långt fult ärr bak på skuldran efter en olycka och fick då 7000 kr för det. Min sambo opererades & fick 2 ärr efter det på benet och fick 6000 kr för dom. Jag kan tänka mig att summan är så låg för att dom räknar med att det är ett ärr som blir mindre och mindte tydligt ju äldre han blir. Det lustiga är väl att dom nämt en sådan summan ...min sambo fick efter sin operation 5 % nersatt funktion i sitt knä och fick då som en gång summa 30 000 kr för det.
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Tasha78

är detta en ny tråd

Исидора
  • LJ2
    Tibell skrev 2009-07-08 11:44:48 följande:
    Hej ! Jag skulle verkligen behöva er hjälp lite grann. Jag följer denna tråden men skriver allt för sällan. Men nu behöver jag som sagt er hjälp. Jag försöker få tag på molo tröjan med sländer och randiga ärmar i stl 92. VART kan jag få tag på en sådan ?? Hade en på tradera igår men var tyvärr inte hemma så jag kunde slåss om den =( Och nu känns det som om jag letat överallt men hittar den inte!! Vore jätte snällt om nån har en sådan om vet vart jag kan hitta en. Tack på förhand!
    men en sån såg jag ju på rea i nån nätbutik *letar* !! kollade på den till min lilla, men fel stl.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2009-07-08 11:43:03 följande:
    OT, men om ni kollar på sista bilden jag la in i BT, visst sjutton syns hans ärr på näsan?! Vi bråkar med försäkringsbolaget just nu och dom vill inte ge honom mer än 7000 kr i ersättning, först pratade dom om summor uppåt 50-60.000 för ett sånt ärr så vi blev ju måttligt besvikna när vi såg summan han skulle få.
    Det ser ut som ett ljust streck. Varför får ni ersättning? Gjorde läkaren ngn miss?
  • LJ2
    Tasha78 skrev 2009-07-08 11:48:23 följande:
    är detta en ny tråd
    japp, den andra skulle gå ut idag ju
    så tur att nån kollade det o startade ny!!
    en annan bara skriver ju o läser :-P
    * 3 underbara busfrön *
  • Tibell
    LJ2 skrev 2009-07-08 11:48:47 följande:
    men en sån såg jag ju på rea i nån nätbutik *letar* !! kollade på den till min lilla, men fel stl.. =))
    åhhh nu fick jag upp hoppet!!
  • Duntoffla
    Tasha78 skrev 2009-07-08 11:48:23 följande:
    är detta en ny tråd
    Japp! Den gamla går ut idag.
    JuliaochNelly skrev 2009-07-08 11:48:09 följande:
    Njaa jag hade nog inte sett det om du inte påpekat det. Min syster fick ett 10 cem långt fult ärr bak på skuldran efter en olycka och fick då 7000 kr för det. Min sambo opererades & fick 2 ärr efter det på benet och fick 6000 kr för dom. Jag kan tänka mig att summan är så låg för att dom räknar med att det är ett ärr som blir mindre och mindte tydligt ju äldre han blir. Det lustiga är väl att dom nämt en sådan summan ...min sambo fick efter sin operation 5 % nersatt funktion i sitt knä och fick då som en gång summa 30 000 kr för det.
    Men vaddå? Får man ersättning för ärr? Ärr har ju var och varenda människa? Fattar nada
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2009-07-08 11:49:23 följande:
    Det ser ut som ett ljust streck. Varför får ni ersättning? Gjorde läkaren ngn miss?
    Man kan ju alltid få ut ersättning för ärr på försäkringen, vi skulle skicka foton 1 år efter det hände om det fortfarande syntes, och det syns verkligen jätte väl, mkt mer IRL. Men på lappen vi fick stod det bara att ärret inte var framträdande?
    Dom går ju mycket efter åldern på barnet samt vart det sitter. Han är ju bara 2 år, och han kommer ju aldrig kunna dölja det.
    LIAM
  • Mamma Kråkan
    Duntoffla skrev 2009-07-08 11:51:00 följande:
    Japp! Den gamla går ut idag. Men vaddå? Får man ersättning för ärr? Ärr har ju var och varenda människa? Fattar nada
    Nja ärr efter operationer eller olycker. Min syster var med om en trafik olycka och läkaren där gjorde en miss då han sydde hennes sår. Min sambo opererades & via sitt försäkrings bolag får han då ersättning för ärret. Fråga mig inte varför men så är det
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Duntoffla
    JuliaochNelly skrev 2009-07-08 11:53:57 följande:
    Nja ärr efter operationer eller olycker. Min syster var med om en trafik olycka och läkaren där gjorde en miss då han sydde hennes sår. Min sambo opererades & via sitt försäkrings bolag får han då ersättning för ärret. Fråga mig inte varför men så är det
    ängeln83 skrev 2009-07-08 11:53:01 följande:
    Man kan ju alltid få ut ersättning för ärr på försäkringen, vi skulle skicka foton 1 år efter det hände om det fortfarande syntes, och det syns verkligen jätte väl, mkt mer IRL. Men på lappen vi fick stod det bara att ärret inte var framträdande? Dom går ju mycket efter åldern på barnet samt vart det sitter. Han är ju bara 2 år, och han kommer ju aldrig kunna dölja det.
    OK, så Noels ärr vid ögat som han fick när han ramlade in i hörnet på vardagsrumsbordet skulle kunna ersättas om det fortfarande syns om ett år? Har aldrig haft en tanke på att man får ersättning för sånt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14