• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

LJ2 skrev 2009-07-24 21:27:10 följande:
    jag hittade en tröja/jacka idag.. är från i våras tror jag (inte säker) en mörkblå, med sydda konturer av stjärnonr över hela jackan.. som en ziptröja,fast fodrad.. nån som vet vilkenjag pratar om? o nån som vet vad en sån kostar ord pris? känns som priset inte stämmer..
    jag har inte köpt den än, bara span på den..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:29:57 följande:
    hmm har sett den i någon webshop mybaby tror jag...est eller jag minns inte...
    *letar*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    mortillsju skrev 2009-07-24 21:31:42 följande:
    Ajabajakids har dem. Där kan du nog se priset!
    tack!!
    hittade den..
    hmm.. hade dom den i våras med då?? annars kan det ju inte stämma.. *fundersam*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    kexchoklad skrev 2009-07-24 21:42:00 följande:
    Jo, den fanns i våras också. Jag såg den på rean i somras.
    ja, börjde ju undra..
    men då e har allt blivit mer klart för mig
    då borde en sån va lätt o sälja med nu?? med tanke på att den finns i höst med? *funderar*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

hittade ju världens finaste höstoverall nu ju.. lila.. såå fin... på ajabaja. (fy o tipsa att jackan låg där )
    hmm.. undra om hon kommer använda det nu i höst?
    sonen va ju mitt i vintern samma ålder, så använde såklart overall då.. o även hösten, an va ju bara 1 då.. hmm.. använder man typ höstoverall (tunnare) på 16-17-18 månaders "bebisar" ??

* 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    mortillsju skrev 2009-07-24 21:52:04 följande:
    Lilla S som fyllde två förra hösten hade en skaloverall(pop) hela den hösten. Perfekt om du frågar mig (hon gick på dagis) och den satt jättebra på och var vattentät men andades.
    har tyckt innan att fleeceoverall har varit kanon, då hon suttit i vagn o så.. nu kommer hon ju gå, men inte på dagis dock än, utan bara hemma med oss.. så hon får inte va för påbyltad helelr, utan ska kunna röra sig i den, men inte frysa..
    vill ju ha nåt i höst med, innan vinteroverallen..
    har haft fleecebyxor till killen, eller fodrat regnställ, o det har funkat..
    hmm.. men vad svårt då.. !
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:57:50 följande:
    ÅH den var FIN! Det är softshell så den är tunn men håller värmen inne o kylan ute, skitbra material, men inget för större barn att leka med ute, utan absolut mer för mindre som din o ha i vagnen.
    softshell har jag i jackor till dom ,så vet att det är mycket varmare än man tror, jag kommer nog alltid ha softshell jackor till dom nu
    tyckte det såg ut som en sån overall, men va inte säker..
    hittade en hummel, lila i höstas, men  köpte inte den just den dagne ( pengar som fattades ) nån dag senare när jag skulle köpa den så var den borta, det var en lila, såå fin.. så är väldigt sugen på denna nu..
    hmm.. valet o kvalet.. den, eller feleceställ o dra på regnbyxor..
    fodrat regnställ har jag åt henne redan i 86, köpte i vårs på superrea eg tänkt som "inte va rädd om dagisset" men nu ska hon ju inte gå på dagis än.. =) så lekset hemma..

nån som vet hur de är i stl i den overallen? stora? tajta? små??
    måste ha nåt o fundera på.. skulle så gärna vilja klämma på den irl.. hoppas bombom får in den nu när hon öppnar igen..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 21:56:25 följande:
    fattar fortfarande inte...den kurvan jag hittade var helt knepig och någon bvc-bok har jag inte här hemma... Nu är hon 3 år och 2 månader, 95cm och 12,5kg
    o hon har följt sin egen kurva hela tiden??  med ca 2 streck under?? o ett på längd?
    isf så är det ett ca, men ca 98 lång och strax över 13.. 13,1 - 13,2 kanske. om jag läser min bvc bok rätt?? tror du det låter som henne?
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    mortillsju skrev 2009-07-24 21:59:37 följande:
    Då är skaloverallen perfekt, den funkar i regn och vattenpölar med så då kan ni skippa all galon. Lätt att ta på och röra sig i.
    måste känna på skaloverallen med då.. =))
    tänk va bra o kunna fråga andra, som har provat olika märken o modeller
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14