Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

solouniko skrev 2009-09-13 19:23:43 följande:
    Men GUUUD vad småfolk overallen är snygg alltså! Behöver man 3 overaller + två lurvisar när man är 6 månader och bara sitter i vagnen?
    haha NÄ det behöver man INTE
    Tejja skrev 2009-09-13 19:24:09 följande:
    God kväll i tråden.Allt väl här? Är det någon som har haft katvigs regnoverall till en två-åring? Är detn användbar, eller ät det bättre med ett galonset?Jag har förövrigt kommit hem med en till svart overall till Neah, funderar över vilken som är bäst. En från kappahl och en från stadium. Men nu vet jag inte om hon ska ha en svart längre. Är det inte jättetrist med svart? *beslutsångest*Jag bestämde mig redan förra året att hon skulle ha svart, för jag tyckte det var så fin på en kompis barn, men nu vet jag inte längre...
    jag har katvigs regnoverall. dock inte använd än (har inte behövts här {#lang_emotions_surprised}) men jag kommer helt klart använda den! även sen vid kyligare väder o man är i sandlådan. med en lurvoverall under.

svart overall kan bli kul med piffiga mössor/vantar
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    solouniko skrev 2009-09-13 19:34:10 följande:
    Haha tror du inte? Och din hummel vill jag ju också ha! Äh får kanske satsa på de till nästa vinter istället  Hon får nöja sig med 2 vanliga och 2-3 lurvisar denna vinter..  Haha ja, hur många och vilka kommer din ha?
    haha du e ju för go   men satsa på att kanske hitta dom på rea till nästa år??
  • Buttelina
    snigelina skrev 2009-09-13 19:49:30 följande:
    Usch, vilket dilemma jag har.. Imorgon är det dagisfotografering och Stella har fått själv vara med i affären och välja kläder. Eller ja, delvis.. Hon ville helst ha en prinsessutklädningsklänning eller en tyllkjol eller nåt annat i samma tema, men det fick hon inte Jag var helt instyrd på en jeansklänning, för det behövde hon, och vi hittade en som båda tyckte var bra. En jeanshängsleklänning alltså.Hon blev förälskad i ett par ljusrosa strumpbyxor, enfärgade, så de fick hon också.Men vad ska hon ha upptill? Jag hade tänkt mig Me&Is ljusrosa t-shirt med vita prickar och cerise kantband, men den skulle hon absolut ha idag. Allt annat som kanske skulle kunnat passa bra till ligger i tvätten och molo-tröjorna med knapp är ju fina, men kanske inte under en jeansklänning...Det känns ju så dumt att byta kläder helt, hon är (förstås) helt insnöad på jeansklänningen och strumpbyxorna
    hehe fick hon inte vara prinsessa med tyllkjol

hmm svårt ju! du har ingen poetry tröja kvar?
  • Buttelina
    snigelina skrev 2009-09-13 19:51:49 följande:
    äääääsch.. glöm Om nån av er andra med en fyraåring skrivit så hade jag svarat "låt henne välja tröja själv, huvudsaken är att hon tycker at thon är fin"..ibland måste man lära sig av sig själv
    hehe sååå sant så men när det är foto dags så kan man ju försöka styra liiite
  • Buttelina
    snigelina skrev 2009-09-13 19:54:10 följande:
    Joo, vi har ju en kortärmad poetry med knapp. Hade framme den förut men jag vet inte om knappen gör sig så bra under hängslet Men jag struntar i det nu, hon får välja själv.. jag slipper ju iaf prinsessan med tyllkjol
    haha hon kommer säkert bli sååå fin
  • Buttelina
    snigelina skrev 2009-09-13 19:55:14 följande:
    Jaa, fast egentligen har hon ju inget fult i sin garderob, så det ska nog gå bra Sa till henne att inte ta en tröja med kitty-tryck på magen, för det ser bara knasigt ut
    nä det är ju sant det enda som kan bli lite fel är en tröja med rött i till de rosa strumpbyxorna
  • Buttelina
    snigelina skrev 2009-09-13 19:59:36 följande:
    Mm.. men det syns bara på gruppbilden och det känns som det är strunt samma.. men nu kom jag på att hon hade jeansklänning förra året också.. Jaja, värdsliga problem
    hehe ja det är världsliga problem
  • Buttelina
    snigelina skrev 2009-09-13 20:04:13 följande:
    iiih, vi kom överens hade en kasse med sommarkläder som inte flyttat till förrådet än.. Där fanns den kortärmade molotunikan i rosa m vita prickar och gröna kantband
    åhh men vad fiiint
    snigelina skrev 2009-09-13 20:03:35 följande:
    tydligen
    {#lang_emotions_dreamer}
    Zvartaliljan skrev 2009-09-13 20:00:13 följande:
    Godkväll!Maia har fortfarande inte bajsat...fått 2 microlax idag *suck*Ska ge henne en laxerande supp imorgon och hoppas det gör susen så hon får ut den där "kluppen" som hon själv säger.Hon sa iaf världens härligaste grej idag Jag ropade efter min mamma, då stod Maia o tittade storögt när mormor kom in i rummet o så stirrade hon argt på mig o sa "Men hon är ju ingen mamma!! Det är ju en MORMOR!!!"
    stackars maia
  • Buttelina

nä nu är det ensam mamma på tv. gubben vill se det med mig

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14