Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

nä nu måste jag sova

smultron,såg du mitt pling i inboxen?

Kramisar

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    Everlonn skrev 2009-09-16 09:44:47 följande:
    Alltså vad sover era barn i efter suitperioden??? Bus är ju på gränsen nu Håller på att kika lite på T efter "mindre bra skick"-katvig och sånt att ha som pyjamasar..tröja, byxor i dom tygerna som är lite tunnare...Vad sover era i?
    nattlinne och två delade pyjamase
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-09-16 09:42:10 följande:
    Vi kör lättast Helsingborg-Helsingör och så rakt ner till Småfolks mecka
    gums fick du inte min inboxning igår
  • Buttelina
    Smultronhjärta skrev 2009-09-16 09:53:39 följande:
    Jodå..svarade jag inte på den*trodde jag gjorde det* Vi löser det
    åh din goa lilla sötkorv
    Everlonn skrev 2009-09-16 09:53:53 följande:
    Men harasjömåla är ju här ju!!! Vill du komma på kaffe?
    haha i harasjömåla har vi hyrt stuga för typ 8 år sen så fint dät!
  • Buttelina
    Pimm skrev 2009-09-16 09:54:27 följande:
    Vad tusan ska man ha för en mössa till superblue lurvoverall? Jag har lurvhuvan men en lite tunnare vanlig mössa. Det är en klurig färg på både den blå och kantbanden.
    sy en mössa i samma färg som det gröna i tassarna på armarna
  • Buttelina
    Everlonn skrev 2009-09-16 09:53:01 följande:
    He he, jag avskydde nattlinne som liten så det sätter jag inte på henne Här är lite för kallt för linne, då har jag en unge i min säng innan jag hinner blinka Varmt och gott under mammas täcke
    men hon kanske gillar det jag sover alltid i nattlinne och det är det enda som funkar på isabel annars blir hon för varm. annars brukar hon sova i molo linne och trosor bara
  • Buttelina
    Pimm skrev 2009-09-16 10:00:55 följande:
    vi var också där för en del år sedan i stugområdet där man fiskar och nu på Milos födelsedag kom släkten på att det skulle vi minsann göra om det....kul med en 1-åring som man får jaga hela tiden. Det blir sele eller sjalbärande när man ska vara vid vattnet.
    hmm ja det är ju lagom avslappnande att ha en 1åring vid vattnet {#lang_emotions_undecided}
    Pimm skrev 2009-09-16 10:02:45 följande:
    Jo har funderat på det men ville ha ett inslag av den blå helst också...fast jag ska kanske ut och leta någon tröja eller annat och sy om:)
    hmm ja det är ju svåra färger.. hmm köp ett molo linne och sy en babuschka/pusselmössa
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2009-09-16 10:08:58 följande:
    Nån som vet var man kan hitta den superblue lurven i strl. 128?Nora är lite avundsjuk på att småsyskonen har flera lurvar var och vill väldigt gärna ha en till.Hur är den blå i färgen? påminner den om den blå färgen som var på kantbanden på den gröna i våras? Det är sån blå hon vill ha nämligen
    mjäe den är lite mer lila/blå. kantbanden på den gröna luven var väl lite mer ljusare koboltblå??
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2009-09-16 10:14:18 följande:
    synd, då väntar vi nog och ser vad som kommer framåt våren istället
    ja gör det
    LitenBlomma skrev 2009-09-16 10:23:37 följande:
    Idag lyckades jag få en bild till bildis på båda småttingarna! Meja är såå sotis och sparkar gärna på lillasyster när vi ska gosa i sängen.
    såå himla söta!! jag känner igen det med svartsjukan lite, man fick alltid gosa med båda samtidigt isabel skulle vara med hela tiden, på allt jag gjorde med lillebror. Många ggr fick hon toka gumpen på honom vid blöjbyte och vid varje amning satt hon sidanom. Många gånger fick jag lägga lillebror och bara gosa med isabel, så hon kände sig speciel. Jag var också noga med att folk som kom och hälsade på, först gosade/hälsade på isabel... så de inte bara gick raka vägen till bebisen och isabel blev "bortglömd".. både mormor och min ena kompis var så pass smarta att när de kom och skulle hälsa på så hade de med sig en present till bebisen och en liten till isabel "grattis till storasyster" liksom... hon blev så glad och stolt som en tupp!!

det går snart över ska du se
  • Buttelina
    Helle skrev 2009-09-16 10:28:19 följande:
    Butte: luvan kom igår Blev superbra till Philips svarta overall. Tack Jag behöver dock nån mer vintrig mössa till en svart molooverall också. Nåt tips?
    åh vad kul hmm vintrig mössa...svårt.. men många fina finns det ju som man kan ha till svart *lättkombinerat*
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14