• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-09-17 21:33:13 följande:
    svensk sommar? Vad har du för svensk sommar för jag har aldrig varit med om en så varm vecka i Sverige som jag hade på Teneriffa för 2 år sen ja i November då. Varmt o härligt i vattnet också som det aldrig blir i Sverige. Regnade inget på hela veckan då vi var där iaf.
    Åhh, det låter ju strålande. Ska nog ta ett litet snack med mannen
  • Helle

1 och 1 är 3 skrev 2009-09-17 21:33:56 följande:

Vi var på kanarieöarna när vi va små. De e ju ett riktigt turist paradis men när man e barn tänker man bara på sol och bad, glass och bamseklubben
    Jag har också varit där flera gånger, och när man bara har en vecka och två små så känns det som ett bra alternativ. Får man bara lite vila och massa sol så är jag nöjd
  • Helle
    Zvartaliljan skrev 2009-09-18 15:07:41 följande:
    Ingen hummeloverall i lådan idag heller Hur länge ska man vänta?? Fick skickat-mejlet från Freshmilk i måndags kväll... Och minpluddevutt kan inte hitta mitt paket som de skickat till fel adress O hon har bara en jacka kvar, inga byxor. Jag vill ju ha hela setet men om man skickat till fel adress utan avsändare, vad gör dom med paketet då??? Hon har ringt posten o anmält det saknat och de skulle höra av sig om de hittade det men det har de inte gjort Det måste ju finnas nånstans tycker man!!! Fyy vilken otur jag verkar ha nu Ingen hummeloverall o ingen hummeljacka + byxor
    Är det skickat till en adress för villor eller lägenheter? Någon måste ju ha fått det paketet och brevbäraren borde ju kunna dra sig till minnes om han/hon skickat det någonstans för vidarebehandling. Även om det inte är ditt jobb att fixa så skulle jag nog kolla lite om det var "min" stad där jag hade bättre koll än pluddevutten. Det kan det ju va värt om paketet kommer fram.
  • Helle

Hej hej förresten

och vem var det som ville ha babuschkaklänning (hur det nu stavas) i småstorlek?

• Helle
    Zvartaliljan skrev 2009-09-18 15:24:20 följande:
    Den är skickad till min gamla radhuslägenhet. Ska försöka hitta mobilnumret tilld e som bor där nu...
    Då tycker man ju att antingen har de fått de, eller också vet brevbäraren vad han/hon gjort med paketet. Det borde ju inte ha gått upp i rök. Hoppas det går bra även om det blir merjobb.
  • Helle
    Zvartaliljan skrev 2009-09-18 15:31:44 följande:
    men tycker att minpluddevutt borde vara den som ringer de som bor där nu och brevbäraren...inte jag! Hittar bara hemnummer...tycker inte om att ringa, hade velat ha ett mobilnummer så hade jag kunnat skicka ett litet sms...
    om du kan tillhandahålla numret till dem så kan de säkert ringa. Jag tänkte mest på att du vill ha de gula byxorna. Annars ligger det ju mest i deras intresse att få tillbaka paketet.
  • Helle
    Zvartaliljan skrev 2009-09-18 15:47:41 följande:
    Förstår inte varför hon inte själv kollar upp numret o ringer...var ju bara o söka på adressen ju! Man tycker hon borde vara mer villig att leta efter det eftersom det är hon som står för felet o får står för förlusten...kläderna är ju värda ca.1700kr!!
    Ja, man vet ju själv hur man brukar göra ... och det vet ju du också. Jag hoppas det kommer tillrätta, för jag vet hur trist det är.
  • Helle
    Zvartaliljan skrev 2009-09-18 15:54:59 följande:
    För mig har detta aldrig hänt, för jag skickar ALDRIG iväg ett paket utan avsändare! och är det värde över 1000 så skickar jag det rekommenderat...trodde ju absolut att hon skulle skicka det som postpaket. Likaså overallen från Freshmilk...är den skickad som brev eller postpaket tror du?? Om det är postpaket så kanske det är därför den inte kommit än, kan ju ta lite extra tid *hoppas*
    Jag skickar också alltid med avsändare, dock har det hänt att det har kommit bort. Nån gång har det bara varit att aviseringslappen har kommit bort och jag har hittat det hos utlämningstället. Som tur är händer det nästan aldrig att paket kommer bort. Jag skickar också rek över en viss summa. Har nästan aldrig skickat postpaket. Tycket dock att freshmilks paket borde ha kommit. Men ibland har det tagit mina brev/paket upp till två veckor att komma.
  • Helle
    Busbellan skrev 2009-09-18 18:14:06 följande:
    Ja, jag vet inte. August behöver egentligen tröjor, men jag hittar ju inga som jag vill ha till honom
    Kanske kan du titta på lite OT märken. Spacetröjan från Plastisock har gått hem väldigt bra här då det är rymdprat hela dagarna
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14