• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

God morgon! Varför vaknar Gustav klockan fem här varje morgon? Mamman trött.

Traderasurfar lite. Nån som inte fått tag på denna kanske?
    www.tradera.com/NY-velourklanning-fran-Katvig-Strl-110-auktion_99131891

SmillaMilla skrev 2009-09-22 06:42:16 följande:
    God morgon! Mår illa i dag Hemma ensma med alla tre barnen. sambon på resa. jippi!
    Nämen fy, hoppas du klarar dagen.
  • Helle
    Smultronhjärta skrev 2009-09-22 06:58:03 följande:
    God morgon Här har vi sjukstuga,dock bara feber på Max men ändå.. inget dagis idag och jag som verkligen hade uppskattat den där middagsluren efter denna hemska natt... Dessa ligger lågt: www.tradera.com/Molobyxor-strl-92-auktion_987...
    Ja, man uppskattar verkligen de små stunderna man kan få på dagen när stora barnet är på dagis. Hoppas han kryar på sig snabbt.

Missade nog ditt svar om appelfield-filten igår. Har du den? Fin till lilltjejen
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2009-09-22 07:03:08 följande:
    Åhhhh i dag längtar jag efter posten. TRE paket borde komma i dag
    Kul Vad ska du få?

Jag beställde lite Katvig-mössor igår, men de kommer nog tidigast i morgon.
  • Helle
    Smultronhjärta skrev 2009-09-22 07:05:48 följande:
    Jo det är sant men det är sällan Max och "behöva" synkar- feber eller inte, killen är hyperaktiv oavsett*pust* Och jag smågillar faktiskt printet lite, troligen eftersom det nog är Molos minst grälliga mönster-lite kontrast mot allt annat Dock finare irl...
    Åh, just det. Vad kul. Skulle också velat ta mig dit denna gång, men mamma fyller 60 så det är ju inte riktigt läge ...
    Man ska inte alltid fråga mannen Jag hade framme kortet igår, han bara tittade på mig, och jag log
    SmillaMilla skrev 2009-09-22 07:06:08 följande:
    molo lurv rosa/gul puzzel body puzzel muddbyxor från busbellan på tradera: handihand o bubbel tröjor. Katvig mössorna är ju underbara!
    Ohh, massa fint ju

Ja behövde ett par innan våren då de finns på närmre håll
  • Helle
    Smultronhjärta skrev 2009-09-22 07:12:23 följande:
    Jag frågar i princip aldrig mannen annars Tror att det är mitt eget samvete som säger att jag inte borde handla..då är det bara att fråga maken så blir det där "ska inte" bekräftat
    Vet precis .. och de gånger de säger, köp den du, då känns det jättebra
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2009-09-22 12:15:17 följande:
    Dessa: www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetai... Fanns tydligen kvar i massa butiker men inte den som jag skall till Jag tänkte ta sonen med mig efter mässan på lördagen o fara o köpa vinterkläder innan bussen går hem igen. Vi har verkligen inte gott om tid så måste ju fara till gallerian. Bussen går från cityterminalen.
    Kan du inte gå till den som är nere på hamngatan då, den är ju nära gallerian?
  • Helle
    Bybo1 skrev 2009-09-22 14:32:49 följande:
    Hej! Trist när dom inte är mer tillmötesgående, har just reklamerat en ej sikke lej bodysuit till Freshmilk där tyget sprack runt knappen efter 2 timmars användning  och till svar fick jag att "Upptäcktes felet först nu 3 månader efter den inhandlades?" lite sur blev jag då jag köpt den för 3 månader sen men då hade ju inte alvina den storleken så den har ju legat i växalådan, har skickat den idag men har ingen förhoppning att den godkänns   Hoppas det löser sig för dig snart..
    Nu när du skickat dit det så bör de kunna se på plagget att du aldrig har tvättat det. Då bör det inte vara något problem.
  • Helle
    Bybo1 skrev 2009-09-22 14:42:21 följande:
    Tyvärr har jag tvättat den efteråt
    Jo, men jag menar att de kan se att den inte är använd 100 gånger utan bara en. Nu har ju ESL bra kvalitet så det är svårare, men det brukar inte vara nåt problem. Knappar kan ju gå sönder på vilket plagg som helst.
  • Helle
    Zvartaliljan skrev 2009-09-23 13:38:33 följande:
    Hej hej Har nu mejlat posten...anmält det saknade paketet från freshmilk och även anmält det som minpluddevutt skickat till fel adress utan avsändare. Enligt dom så ska det paketet i så fall hamna hos post- och telestyrelsen så vi kan väl hålla tummarna att det dyker upp där då!! Kan ju liksom inte bara försvinna! Har pratat med dom som bor på den adressen nu och de har inte fått paketet. Idag kom jag hem o där stod en kasse med paket BREDVID brevlådan, efter att det ösregnat!!!!  Ett paket var dyngsurt, det var ju inte en mailingbag utan papper så plagget inuti var ju också blött o jag fick hänga upp det på tork direkt! Har nu reklamerat till posten ang.detta, visst får de väl inte bara lämna paketen så BREDVID brevlådan när de inte får plats inuti?? Inte nog med att de kan bli fuktskadade, vem som helst kan ju gå förbi o ta det!! Tänk om det är det som har hänt med overallen?? Då är det väl ändå posten som bör stå för det?? Så kan de ju inte bara göra! Får det inte plats i brevlådan så måste de väl ändå lämna en avi så jag får hämta ut det sen?? Det brukar jag få men ibland lämnar de så här, tror det är just en av de tre brevbärarna jag brukar ha som envisas med att göra så...ren lathet kanske? Jag vet att jag får många paket varje dag och att det är superjobbigt att skriva alla avier...men det är ju deras JOBB!
    Nej, så får man inte göra. I alla fall inte på den tiden som jag jobbade som brevis. Fy vad trist med blöta kläder innan man ens använt dem

Vet du om man kan ringa dhl och kolla om ens paket kommit fram utan att man har kollinummer?
  • Helle
    Smultronhjärta skrev 2009-09-23 14:33:38 följande:
    Du kan ju alltid testa..Varför har du inte kollinr?
    För att jag inte fått nåt från företaget i fråga än .... har bara fått veta att det finns i Sverige, inte om det finns i min stad. Så vart ringer man bäst? stadens kontor?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14