• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

God kväll!

Puh, vad jag är trött. Varför är det så vissa kvällar, och speciellt på fredagar då man borde var upplagd för ett glas vin i soffan. Här känns det mest som jag skulle somna om jag tog ett glas.

Ska försöka packa lite traderapaket också och hitta på nåt för mig och mannen att äta. Tips?

• Helle

Om ni kommer ihåg vem som ville ha babuschkaklänningen i mindre storlek så be henne inboxa mig. Har ett tips

• Helle

RååSa BuBBlan skrev 2009-09-18 20:37:08 följande:

Jag fick två hel lustiga mail från T köpare idag Den ena vann en auktion i början på JUNI och mailade att hon ville betala nu  Å den andra var den en månad sen avslut och hon ville åxå betala Ingen fick betala bara så ni vet   *liiiiite sent ute*
    Vad tror man liksom.
  • Helle

God kväll

Trött mamma här idag ...

Funderar över mössor till barnen. Tror ni att man kan ha storlek 2 på Katvigs beanies om man har 48 respektive 52 runt huvudet?

Är också sugen på denna från Kik Kid. Sonen har som sagt 48 cm runt huvudet, vilken storlek behövs?
    www.eleraff.se/Shop/Product.aspx

• Helle
    Helle skrev 2009-09-19 19:38:04 följande:
    God kväll Trött mamma här idag ... Funderar över mössor till barnen. Tror ni att man kan ha storlek 2 på Katvigs beanies om man har 48 respektive 52 runt huvudet? Är också sugen på denna från Kik Kid. Sonen har som sagt 48 cm runt huvudet, vilken storlek behövs? www.eleraff.se/Shop/Product.aspx...
    Puffar lite
  • Helle
    Stormis skrev 2009-09-19 20:11:10 följande:
    Ang Katvig så tror jag det. Har inte stenkoll på K's huvud nu eftersom vi inte mätt på ett halvår.Men hon är snart 2 och ganska liten. Hon har stl 1 (provade Pop's mössor och där satt 48 bäst, men 50 gick också, så hon borde väl vara i ungefär samma stl). Hon kan ha stl 2 på Katvig, men jag tycker att 1 är snyggare just på henne + att det blir liiite svårare att dra undan eftersom de sitter lite tightare.
    Tack! Vi har flera i storlek 1 till G som har 48, men jag tycker att de börjar bli ganska små, eller ja, det blir inte så mycket tom luft kvar upptill. Men visst är storlek 3 nästan för vuxna?
  • Helle
    Busbellan skrev 2009-09-19 21:11:43 följande:
    Ella kan ha både storlek 2 och 3 i katvigs mössor. Hennes huvudmått är nog ca 50 cm. 2 sitter nog ganska perfekt, men hon har även nån i storlek tre som sitter bra, blir lite mer tyg kvar uppe på huvudet bara
    Hmm, vad svårt det blev nu då. ska jag ta 3 då till P som har 52 i huvudomkrets? Trodde ju den var för vuxen, typ.
  • Helle
    lillronya skrev 2009-09-19 21:20:30 följande:
    HÄr har A stk 2 i katvigmössan och den är ju rymlig. Så 3 borde bli stor...
    Ja, tycker det också. Satsar nog på 2 till båda då

Så söta de är, dina små
  • Helle

Idag hade Gustav Katvigs regnoverall på sig för första gången. Åhh, vad fin den är. Älskar Har bilder i min blogg om nån vill se.

• Helle
    Busbellan skrev 2009-09-19 21:32:42 följande:
    Helle, här har Ella strl. 2 i mössan och på bilden är hon ca 1 år och 8 mån. Nu har hon som sagt mössor i både 2 och 3
    Kommer bli perfekt med 2 till Gustav då i a f.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14