Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-07-09 15:01:29 följande:
    Belen, Julian och Gabriel är "julnamn" ifall bebisen kommer lite tidigt (Belen = Betlehem på spanska). Ariel är ett fint pojknamn enligt sambon inte enligt mig Lucia älskar jag och kommer hon så tidigt som runt då så får hon helt klart heta det Mobbningsvarning är det ju på nästan allt...blir det Lili så kommer dom mobba henne för att hon är en blomma, Julian kommer kallas Julia o.s.v  Jag orkar inte tänka för mycket på sånt, så länge det inte rimmar på något väldigt fult eller verkligen låter hemskt.Har en vän som döpte sin son till Ceasar Amadeus...det du...fint va
    en del barn mobbas för sina kläder, sina glasögon, fetma eller för att de helt enkelt är fel, saärskilt om de är lite utanför/ensamma. Så är de coola el iaf har kompisar så mobbas de inte trots fult namn. Problemet med "fula" namn är också att det är så oerhört individuellt, det är så personligt vad man gillar?
    stolt mamma till Damien (070913) och en bebbe på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    snigelina skrev 2009-07-09 14:52:25 följande:
    Nej, det stämmer inte riktigt eftersom det beror på miljön där nere också Hos vissa kvinnor trivs flickspermer bättre och tvärtom Men ja, könet bestäms av spermien, det har du rätt i, men sen ska de fram till ägget också Vad söt Damien är, han börjar verkligen se stor ut! Som en liten kille istället för en bebis!
    javisst börjar han bli stor? Man inser det mer och mer, ser det på längd, hur han står upp bättre och när han inte har blöja sewr han så lång och pojkaktig ut.

Javisst är det alltid flera faktorer som spelar in, jag menade att kvinnans genetik inte eg spelar samma roll som mannens, miljön vi har där nere är inte lika genetiskt betingad vad jag vet.

Man ska kolla makens historia bättre  - tyvärr måste jag säga att han har mkt pojkar på sin sida, de är tre bröder och det är bara bröder/pojkar i flera generationer bak, suck. Min flicksläkt står sig troligen slätt där. Eg gör det ju inget, men liiiite sugen på en flicka med massa klänningar är jag...{#lang_emotions_dreamer} fast med alla snygga pojkmolos så...{#lang_emotions_tongue_out} vill jag bara VETA... jag vill KÖPA!{#lang_emotions_money_mouth}
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-07-09 15:07:39 följande:
    Ja jag tycker då verkligen inte att Lucia är ett fult namn, älskar det
    det är ok namn tycker jag, även om det är för "högtidsenligt" för mig. Några andra namn du nämnde var värre.

Fast mig ska man inte fråga - jag gillar en handfull namn knappt och har inte ä'ndrat migt på flera år, har t ex aldrig gillat svenska namn eg...

viktigast är att mamma och papa är överens. Barnen kommer att avsky sina namn oavsett.
  • Damien och Adrian

Nä nu vill jag se lite molonyheter, är lite trött på de som shopparna har... fram med vit/svarta mänster,blå/svarta, mer jeans, colla brallor, tåg...

sen vill jag veta om jag ska ha tjej el kille för jag vill SHOPPA!!!

till tjej:
    winterblossombody o ev knaptunika (finns det i baby?)
    något med pippi, gärna med gult kantband (klänning?)
    blanketsuit
    hängslejeans
    hmmm vad var det mer..?

till ev kille:
    mönstrad suit vit/svart o blå/svart
    byxa i vit/svart
    ev taxi el tåg
    jeans

usch det var mkt mer på listan men mins inte. Ville bara beklaga mig lite. KönsUl först 5/8. Suck.

• Damien och Adrian
    Buttelina skrev 2009-07-09 15:15:23 följande:
    inte på mig... på min gubbe ju
  • Damien och Adrian
    Busbellan skrev 2009-07-09 15:21:01 följande:
    Hej på er, kikar in en snabbis.Glad nu, fick precis besked om att jag kommit in på lärarprogrammet till hösten
    grattis!
  • Damien och Adrian
    Busbellan skrev 2009-07-09 15:22:55 följande:
    LiljanLili är mitt absoluta favoritnamn just nu, underbart!!
    lili är finare än Lucia och Ariel. Andrés var fint, påminner om Andreas/Andrea - de enda svenska namn jag uppskattar.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14