Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Dax att knyta sig, jag har tidiga morgonpasset med Damien.

Godnatt!

stolt mamma till Damien (070913) och en bebbe på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    Ullis 10 skrev 2009-07-18 16:06:58 följande:
    Ok, vet inte om detta är old news men jag kör.. Min lokala butik har INTE fått hem ett enda höstplagg (läs tröjor o byxor mm) däremot regnkläder och vinterkläder.Gul anorak, svart jacka o byxa (regn), softshell i blått o skarpt rosa, hagenplaggen, men även en helmönstrad jacka som jag inte sett på nätet, dock svår att beskriva. Skrikande rosa overall såg jag också o hyffsat snygg mossgrön jacka.
    ett par butiker har fått in ytterkläder,  Annacill, Eleraff och BoR. Veras Hus håller på att packa upp sina.
  • Damien och Adrian
    Busbellan skrev 2009-07-18 10:53:18 följande:
    god förmiddag!!Nu är alla kalasen avklarade här *skönt*Men varför envisas alltid svärföräldrarna och sambons ena bror med att komma med kläder från Maxi Inget större fel på kläderna egentligen, men de blir inte använda så länge barnen  har annat rent (läs danskt ) I garderoben
    jag får inga barnkläder, jag har varit VÄLDIGT tydlig med att jag bara gillar dyra märkeskläder till Damien, så alla accepterar. Min mamma är lite sur, hon köper sällan det jag vill ha, ens om hon är med men då och då säger hon att hon kan bidra till en jacka eller så. Hon vill helst köpa själv så hon satsar på leksaker istället. I min familj tycker de att dyra kläder är snobbigt och löjligt, men jag står på mig. Det är förresten väldigt "svenskt" man ska helst fynda svinbilliga slit-o-släng saker och vara stolt.
  • Damien och Adrian
    Saraia skrev 2009-07-18 09:57:19 följande:
    när kommer babuschka kläder´na fr molo?????? har ni redan börjat förbeställa????
    ja vi är flera som inte kan hålla oss och hart förbeställt. {#lang_emotions_dreamer}
  • Damien och Adrian
    solouniko skrev 2009-07-18 16:40:06 följande:
    Jag brukar få presentkort här på lokala Molo butiken, det uppskattas mest
    åhhh, lyllo!
  • Damien och Adrian
    solouniko skrev 2009-07-18 16:46:31 följande:
    Jaa, det är kul! Fick sist förra månaden när jag fyllde år. Men då hade de sagt åt ägaren att jag inte fick handla barnkläder för presentkortet, haha! Hon har nämligen massa inredning och sånt också där, typiskt!
    det borde du fått välja själv ju! Om du blir lycklig av barnkläder menar jag.
    Ullis 10 skrev 2009-07-18 16:46:24 följande:
    Ja, jag såg det (matador också, men inte dessa plaggen). Vill ha regnjackan (1195..).Åh om man kunde önska presentkort!!
    varför inte? fråga kan man ju...
  • Damien och Adrian
    Ullis 10 skrev 2009-07-18 16:46:24 följande:
    Ja, jag såg det (matador också, men inte dessa plaggen). Vill ha regnjackan (1195..).Åh om man kunde önska presentkort!!
    kollade matador nu, har sett flera butiker och inte fastnat för någon molo, de är fula de flesta.... jag tror gamla molosar kommer att bli hårdvaluta i höst på T, tur för jag har några att sälja.
  • Damien och Adrian

dax att göra nytta igen, tog bara paus från städandet en stund.

• Damien och Adrian
    Ullis 10 skrev 2009-07-18 17:21:49 följande:
    ok:)för så stora mailbags finns väl inte?
    jo jag har skickat i mailingbags.
    lillronya skrev 2009-07-18 17:20:22 följande:
    Hej i tråden!Alltså jag får abstinens efter er här, när jag jobbar ett dygn. Nu är jag hemma iaf och ni får gärna berätta vad jag missat.
     Hej, molos fula ytterkläder - du har inget missat med andra ord. kolla annacill, BoR, matadorkids och Veras Hus.
  • Damien och Adrian
    solouniko skrev 2009-07-18 18:26:03 följande:
    Jaa, men jag ska ta babuschka byxa och tröja istället.. Tror jag  Och så blir det endel pussel, byxa och body iallafall. Kanske det får bli både pippi och badges klänning då? Hmm. Ja undra vilken sorlek jag ska ta till M då, kanske 68 blir för stort? Måste fara på BVC och väga/mäta henne snart. Har ingen aning om hur stor hon är, eller snarare liten :)
    jag tycker pippi är finare, stilrenare. Badges är mer - cool - men rörig?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14