Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

JuliaochNelly skrev 2009-08-21 14:44:54 följande:
    gaaaa måste få gnälla av mig lite...sambon ringde och sa att han slutat tidigare. Jippi tänkte jag men näähää då skulle han till kompis och fika  skit kul för honom. Mindre kul för mig som är ensam med barnen & 30 mil från mina kompisar & 60 mil från min familj...bara för han ska bo i sitt älskade sthlm...*surar* dessutom har det regnat hela dagen så barnen är som speedade räckor här inne
    Ibland blir jag också sån, man bor i killens stad och han träfar ju sina vänner då och då, jag är mest hemma.

Egentid för honom betyder med vänner, för mig blir det oftast att han tar ut D så jag får vara ensam hemma. Vi är avudndsjuka på varandra. Han vill vara ensam hemma ibland och jag åka iväg på roligheter. Föra helgen var maken på dykhelg med kompisar på Väderöarna, jag fick ledigt den här helgen, han tog med sig sonen til Smögen. Jag ska sitta med T... *lyckost* Men ledig är man ju iaf.
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-08-21 14:55:06 följande:
    hehe skönt när man kan dela ..här blir det tyvärr inte så och det har väl bäddat upp lite bitterhet tror jag. Jag tillbringade 9 månader själv med barnen i jönköping då han bara kom hem på helgen. Det gjorde ju inte att flytten heller kändes super nice. När är det dax för dig föresten?
    jag ska ha 11 nov.

Vi delar inte alls, fram till nyligen var jag hemma och han ute då och då, vi orkade inte vara ensama hemma någon av oss så vi var hemma jämt båda. Men han var ute lite mer. När han skulle bort en hel helg vile även jag ha en hel, först skulle jag shoppa i Sthlm mne det blir ju dyrt så det blev att han reste istället. Nu börjar vi släppa varandra mer, vi vill båda ut innan nästa ska komma, så jag går ut med arbetskamrater en del - fika, middag, inflyttningsfest o dyl.

Ni får kompromissa, elelr är han dålig på det?
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-08-21 15:02:44 följande:
    hehe nu dödade jag tråden med mitt sambo tjat nää nu ska jag tröst shoppa istället
    rätt inställning! Vad är du sugen på att köpa?

Jag har städare hemma nu (lyx!!!) , så jag får snart flytta på mig... *lämnar älskade datorn en stund*
  • Damien och Adrian
    stökmamma skrev 2009-08-21 15:33:35 följande:
    lite åt det hållet är det här oxå, jag är hemma och han jobbar borta. Jag tycker det kan vara lyx att få "sköta" bara sig själv som han gör i husvagn eller hotell och vill gärna göra saker når han väl kommer hem medans han bara vill vara.Och så får man höra ett och annat.. viist förstår jag att han inte vill ränna men han förstår inte mig alls. Som nu, efter jobbet (som jag VET är tungt och skitigt) så är dom och fiskar.när f-n fick jag fiska i lugn och ro?? och då är gnällig Tur att ni finns
    Usch ja trist!

Ibland tror jag att vi tjejer inte tar för oss heller? Jag brukar säga att jag vill ut eller vara ledig men när jag väl får chansen vill jag ofta hellre vara med familjen... vi tar på oss et för stort ansvar också. {#lang_emotions_dreamer}
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-08-21 15:41:12 följande:
    Njaa tror inte han är dålig på det utan det är väl mer saken att han har något att göra inte jag Jo det är väl det som är skillnaden...min sambo slutar ju jobba efter en viss tid och då han pendlade kunde han pyssla med sig själv efter det medans en annan jobbar 24 timmar om dygnet. Aaaa villken lyx ....kommer dom hit sen *flörtar vilt*
    Ja städhjälp är lyx. Jag orkar inte längre, jag är stor, trött och heltidsarbetande.

Jasså, du är hemma? Ja då har väl maken mer "frihet" de får se annat och andra och får röra sig mer - utan barn. Be honom ta med barnen till vänner ibland så du får egentid?
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-08-21 15:41:12 följande:
    Njaa tror inte han är dålig på det utan det är väl mer saken att han har något att göra inte jag Jo det är väl det som är skillnaden...min sambo slutar ju jobba efter en viss tid och då han pendlade kunde han pyssla med sig själv efter det medans en annan jobbar 24 timmar om dygnet. Aaaa villken lyx ....kommer dom hit sen *flörtar vilt*
    förresten - fick du overall idag? Troligen inte antar jag?
    Jag hörde av maken att frakten blev 60 kr, har sett att andra på T skriver det med och trott att det varit överpriser - jösses vad dyrt!  Jag står alltid för överskjutande frakt när jag anger fel, så för dig spelar det ingen roll, det bara stör mig att posten är så dyr - kanske ska man ta DHL el nåt? Jag ahr inte sålt på T på så länge att jag inte har koll längre på kostnaderna. Hur gör du (och ni andra?)
  • Damien och Adrian

Jojoa75: sen idag el denna vecka? NS har kommit i veckan, idag inget nytt tror jag.

• Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-08-21 19:35:21 följande:
    Jag ska springa flera varv tror jag Superfin!Jag råkade visst få ett insidertips och blev tvungen att knipa denna www.tradera.com/Katvig-rod-velour-zip-jacka-t...
    Jag har sålt 3 st auktioner på köp-nu inom 3 min från det att de kom upp. {#lang_emotions_sunny}  *funderar på att köpa mer Molosar för pengarna*
  • Damien och Adrian
    lillronya skrev 2009-08-21 19:19:10 följande:
    Hoppsan då!Detta måste väl vara ett bra pris?www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=9657...
    enda skälet till att gråta över att inte få en tjej.  jag köpte en sån klänning i förebyggande syfte IFALL grabben var en tjej, men den fick åka tillbaka. Mycket fin är den!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14