Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

ängeln83 skrev 2009-08-22 11:00:13 följande:
    Kikade på Lindex sist jag var där men hittade inget direkt.Jag har kvar en massa Lindex omlottbodys i 50 sen Liam var liten men man vill ju gärna ha nytt Ska se om jag hittar lite IdaT, dom är ju lite roligare som du säger. Sen köpte jag ju lila nutty i 50 men bodyn ser så bred ut.Detta från Pop har jag också kvar sen Liam, det gillade jag en massa.
    Jag har lite från lindex, mest blått, antar att du vill ha mer neutralt. Jag gillar omlotten i början de är så himla små de nyfödda. Annars är det svårt förutopm IdaT, Molo är normalt från 56 och väldigt stora för en nyfödd t ex. D var ganska liten och det är inte kul om det inte siter fint eller är brett. Och neutrala kläder är ofta boring... jag vill ha mer verktyg, bilar etc.
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-08-22 10:57:59 följande:
    Jo jag hade ju vinteroverall till henne då jag bar henne ute i bärsele annars blev det för kallt nu hade ju nelly kolik med så vi var ju inte ute så mycket
    Jag har en vinteroverall i stlk 60 som lär räcka ett tag, märker jag att det blir använt kan jag ju köpa en till då. Men jag är ju shoppingsugen NU! Ni ska ju säga till mig att jag ska köpa ALLT.

Det kanske är lika bra, för usch vad jag shoppat ett tag nu, det är dags att sälja och sätta tillbaka på banken, jag ska sluta köpa. Ett tag...
  • Damien och Adrian
    gambia90 skrev 2009-08-22 11:03:46 följande:
    puffiluff- måse avbryta men om någon har något förslag så inboxa mig gärna. Hinner ju inte läsa ikapp senare då ni skriver som tusan....
    tyvärr alltså, jag är inte bra på åkpåsar...
  • Damien och Adrian
    ängeln83 skrev 2009-08-22 11:06:18 följande:
    Joo, eller unisex, men gärna typ turkost, grönt, orange, rött, lila osv.Tycker att det är så tråkigt på nyfödd avdelningarna när allt är vitt, grått och beige. Man vill ju ha färg även om man inte vet vad det är för kön lixom. Naeh, samma sak med Liam, det var super svårt att hitta fina kläder innan han började använda 50, i 40 och 44 fanns det knappt nånting.
    ska fixa en bild på det jag köpte sist på Lindex och det jag har nytt i 50 allmänt? Måste rota i genom 3 lådor bara... Jag kläger in i BT sedan om du inte hinner kika om en stund. Tänkte ändå sortera ut det alra minsta som ska med til BB så man vet vad som finns.
  • Damien och Adrian
    ängeln83 skrev 2009-08-22 11:22:05 följande:
    Hej hej Allt bra med er?Alltså jag tycker det är jätte fint, men jag förstår känslan, jag har alltid haft svårt för Molos tröja+byxa på Liam, men på andra barn kan jag tycka att det är jätte fint och inte alls pyjamas aktigt.
    mitt B-kit finns i BT nu, det du inte känner igen som danskt är Lindex. Kanske kan du bli inspirerad av det röda som ju är unisex mkt av det iaf...
  • Damien och Adrian
    Pimm skrev 2009-08-22 11:19:22 följande:
    Godförmiddag tjejer!Hoppas ni mår bra hela ligan:)Slängde in en bild i BT på min gosse i dukati tröjan och däckspårsbyxorna. Gillar tröjan men ihop med byxorna får jag en känla av pyjamas!? När ni ser setet vad tycker ni då? Var ärliga:)
    det såg lite pyamasaktigt ut. Min son brukar ha dessa med som kombos och på honom funkar det, han är inte så stor än. Men jag börjar gå över mer till jeans och tröja.
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-08-22 11:36:17 följande:
    VAD SÄGER NI STANNA ELLER GÅ??
    stanna, den är ju cool!
  • Damien och Adrian
    ängeln83 skrev 2009-08-22 11:11:38 följande:
    Ha ha, 3 lådor??? OMG...ska jag skämmas för att jag knappt köpt nånting? Fast jag kan tänka mej att jag skulle handlat en massa om jag visst könet, det är ju lite roligare då.Vore super kul att se bilder Jag har en mapp i mitt galleri med shopping till pyret, inte så mycket dock.
    Ja det är 3 lådor, alltså boxar på golvet... i en av dem är det iof sig filtar, lakan osv, jag har shopat järnet till den lille. Men jkag ahr.... 6 sådana stora lådor til honom varav 1 är beg efter Damien, fint som jag behåller, men 5 lådor är alltså nytt.

Du ska inte skämmas att du inte köpt, jag ska väl skämmas för att jag är shopoholic. M;en det är så kul, å så glömmer man vad man har köpt.. {#lang_emotions_dreamer} Jag Har inget sparat efter Damien förrän stlk 80, allt som jag hade innan har jag sålt el gett bort.

Jag kikar in i ditt galleri.
  • Damien och Adrian
    Pimm skrev 2009-08-22 12:06:01 följande:
    Min son är ju bara 1 år men jag tyckte ändå det såg jamas ut, fast hemma och kanske på dagis funkar det ju. Om inte annat så är det skönt på:)
    min kille är 2 år men han ser fortfarande barnslig ut på något sätt, eller han lyckas bära up Molos byxor bättre nu än som b arn, stlk up til 80 tyckte jag sat fult över rumpa och blöja på något sätt, det såg pyamas ut. men nu har jag en storlek större på honom, han ahr eg 86 men använder 92, de blir baggy och sitter fint.

men det varierar ju också med vilka kläder som finns i övrigt och stil... svårt det där. Damien är inte fin i velour t ex, jag älskar velour men tycker han ser trist ut i det.
  • Damien och Adrian
    Pimm skrev 2009-08-22 12:06:01 följande:
    Min son är ju bara 1 år men jag tyckte ändå det såg jamas ut, fast hemma och kanske på dagis funkar det ju. Om inte annat så är det skönt på:)
    jag kikade igen, och vet du, nu vet jag varför det är lite pyamas (enligt mig). Jag köpte dukatibyxa, dvs mctrycket nertill, det blev lite tuffare, hjulmönstret och tygkänslan är lite ovanligt för Molo i hjulprintet och det blir lite för mkt av det hela. Dukatibyxan kan man ha til röd vanlig tröja  tex, den står för sig själv, men hjulen är lite off...? bara en tanke....

här är D med sitt set, det är snyggare med skor och keps till ute än just på denna bilden. Det är förstås många som tycker pyamas om det med.

tröjan med jeans, kanonfint:
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14