Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

ängeln83 skrev 2009-08-23 11:37:27 följande:
    Ååå vad jag velar här hemma angående den blåa lurven, ska den stanna eller ej? Förmodligen är den för liten (Liam vägrar prova), men inte sjutton kan jag spara en 92:a i pyrets växa låda?
    jag sparar en del av Ds kläder, det har blivit en hög med 86:or nu. Maken vill inte att jag säljer om det kan användas. Så favvisarna sparas, resten åker på T., Om du tror att den är poppis om 2-3 år så behåll den. Sälj annars o köp nytt sen! Jag sparar ara sånt som är nytt el nyskick, ofta Moloprint.
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    Tasha78 skrev 2009-08-23 11:25:18 följande:
    nyskick med hål
    svårt beskriva tyget annars, men de låg iaf under begagnat vid sökning, inte nytt.

Har blivit irriterad på en del säljare som lägger in sina begagnade kläder under nytt, nyskick, knappt använda är ok om de är felfria, men även välanvänt har hamnat där, trist...
  • Damien och Adrian
    Pimm skrev 2009-08-23 11:42:04 följande:
    Man tackar:) Numera mina:) + ett par katvig velour hon hade. Kanonpriser tycker jag.
    Jag undrar om det inte var för billigt, 14 köp-nu på två dagar... Men det är bara en av dem som jag riktigt ångrar - jag underskattade marknadsvärdet på ett visst märke och den gick nog alldeles för billigt, långt under det jag själv betalat... Så är det ju ibland. Inget danskt, det var en svensk design.

Går det bra allmänt annars på t? Molo går lite trögt va? kanske för att det finns typ 800 auktioner ute??? Eller köper folk helt enkelt annat just nu? Vad tror ni?
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-08-23 11:45:48 följande:
    Är det någon som har koll på om väpnar luvan  med motercycklar på insidan och däckspår på utsidan kommit i någon svensk shopp???
    nej tyvärr. Har inte sett den alls. Har du kollat med BoR om de kan ta in?
  • Damien och Adrian
    Tejja skrev 2009-08-23 11:12:26 följande:
    Du får ge ett presentkort på en vinflaska- för ännu vet man nog inte vilken druva/vin etc som är så bra att den kan lagras så länge.
    fast presentkort är så trist... får fundera vidare.
  • Damien och Adrian
    H I L L A skrev 2009-08-23 10:22:17 följande:
    Wow !!!!!!!!!! Spännande !Haha jag har pratat bebis med mannen Är såååå sugen nu  Men det blir nog inget med det .....Stormis -- Om du har tid och lust får gärna skicka iväg ett litet sms när fiabiffen är ute
    Stormis är på konferens mån-ons, så hon kontaktar nog Smultron på tors. Men Smultron skulle själv höra av sig till oss förstås, hon vet at vi väntar på besked.
  • Damien och Adrian
    isako skrev 2009-08-23 11:50:37 följande:
    Tycker detta var falsk marknadsföring faktiskt. Hon har med vilje försökt villesföra köparen. Räknar med att man ser rubriken o skummar texten bara.. Men det är min åsikt..
    Absolut inte! Man försöker vara noggrann och beslriva tygets kvalitet samt ev fel, allt ska tas med i beräkningen. Man kan ha åsikter om hur det står i rubriker och annat, de ska locka, inte vilseleda osv, men jag lade den i begagnat, inte i den nya när man söker. Det står tydligt i auktionen vilket felet är och var det finns. Trist att den blev rekommenderad här och sedan inte texten läses.

Jag loggar ut ett tag tror jag, så kan ni diskutera vidare.
  • Damien och Adrian
    isako skrev 2009-08-23 12:01:02 följande:
    Ledsen om du blir sur, men man skriver INTE absolut nyskick om den är trasig!! Oavsett om den sen ligger i begagnat eller ej.
    köparen är kontaktad för lösning. Sur blev jag när någon skriver lurendrejeri, det är inget jag sysslar med, misstag kanske, förhastat och lite väl stylad rubrik kanske ja.  det är svårt att tillfredsställa både sig själv som säljare och köpare men det står tydligt i auktionen, som köpare MÅSTE man läsa hela informationen. Jag är inte sur för att jag är ifrågasatt, problem är till för att lösas.

Upprepar - läs auktioner innan ni köper något, det gäller ju ALLA auktioner. Man får inte vara snabb på avtryckaren.
  • Damien och Adrian
    stökmamma skrev 2009-08-23 12:10:40 följande:
    Ähh, kom igen brudar!! det finns många värre rubriker och sämre nyskick.kramas nu
  • Damien och Adrian
    Pimm skrev 2009-08-23 12:11:56 följande:
    Jag vet inte om det var vilseledande för det stor med tydlig text vad som var fel. jag blev nog mest för glad över ett bra pris och läste inte meningen fullt ut så jag får skylla mej själv och har lärt mej en läxa av det:). Jag vill ha byxorna ändå och fixar dem utan problem. Dom blir mysisar:) Det är svårt att formulera sej ibland och när man sitter och lägger upp mycket så kan man lätt "tabba" sej:)
    erbjudandet står kvar om du ångrar dig, maila i så fall!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14