• Pejo

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Pejo skrev 2009-08-04 21:18:06 följande:
    Sitter med o lägger upp en del annonser, första gången med pro-listern. Verkar som den har fastnat med validering av annonser? Är det vanligt?Har ju läst att ni lagt ut via pro-listern flera gånger o tänkte försöka mig på det med... men detta verkar ju skumt!Eller?
    Puffar upp lite ibland allt lurvsnack
  • Pejo
    Bybo1 skrev 2009-08-05 11:00:03 följande:
    Hej i tråden!Vad ska man göra när en webbshop inte betalar tillbaka pengarna, när det man beställde inte fanns?Jag beställde den 20 juni och två veckor senare mailar dom att varorna inte fanns och ville ha mitt kontonr, vilket dom fick samma dag men jag har ännu inte fått några pengar Jag har mailbombat dom men det har då inte hjälpt..
    RING...
  • Pejo
    Buttelina skrev 2009-08-05 12:42:13 följande:
    jag har fått det nyss 384kr för två småfolk hoodtröjor
    Var det du som snodde mina hoodiesar

Jag länsade lite på Katvig delen istället!! Älskar deras tröjor på min äldste kille.
  • Pejo

Hej alla,

Någon som har ide på väpnarluva till brun overall? Ska vara till en kille.

• Pejo
    Pejo skrev 2009-08-10 22:25:06 följande:
    Hej alla,Någon som har ide på väpnarluva till brun overall? Ska vara till en kille.
    Har för mig att jag sett småfolk väpnarluva i blått med bruna bilar o orange kant... någon som vet om de finns någonstans?
  • Pejo

hrmmm kan inte riktigt bestämma mig, hittade småfolks väpnarluva på lillaw men ..
    får väl invänta den nya overallens ankomst innan jag bestämmer mig.
    POP overall i brunt - har ni några andra ideer på mössa till detta till en 1- åring

• Pejo
    lillronya skrev 2009-08-11 18:30:31 följande:
    Nu kommer surtanten och säger att ingne unge behöver dagis. De behöver stimulans och social träning. Det kan man få på många sätt.Jag tycker att dagis borde få utnyttjas av de barn som har föräldrar som jobbar och behöver barnomsorg och av de barn som har särskilda behov.Då hade det inte varit så stor belastning på dagisen och fler barn hade fått vara hemma med sina föräldrar och därmed hade det varit lite fler barn hemma på lekplatser och liknande.Usch vad jag lät kinkig nu då...Detta är min åsikt och jag respekerar alla andras val och alla får göra precis som man vill. 
    Här är då en till surtant
    Fast jag har valt dagmamma istället, när vi har jobbat. När jag var hemma med nr 2 så var nr 1 hos dagmamman 5-10h/vecka speciellt när vi skulle på bebissim o sådant. Annars var han alltid md oss.
    När jag varit hemma med nr 3 - så har de varit där sina 15h inte alltid men oftast.

Svårast är att man inte träffar andra barn så mkt när man har dem hemma. Nästan alla väljer att ha sina barn på dagis o tackar nej till andra aktiviteter med svaret då är hon/han på dagis? Den har jag alltid haft svårt för - man väljer ju själv vilka dagar som man lämnar... man kan väl ta en fridag från dagis.

Vad jag med tyckt var jobbigt när andra skriver in sig på högskolan för att "läsa" kurs när man är föräldrarledig för att kunna ha sina barn på dagis heltid...
    Ja det är en konstig värld, men bara alla är lyckliga!
  • Pejo
    snigelina skrev 2009-08-11 18:59:22 följande:
    Jag tycker det är roligt med diskussion. Jag dömer ingen för att de vill vara hemma med storasyskon under föräldraledighet (eller hela vägen upp till skola) och inte heller för att någon vill ha barn på dagis. Jag har gjort båda delarna och det har funkat båda två.Alla är vi olika och har olika behov, detsamma gäller våra barn.
    Precis min tanke..
  • Pejo

Buttelina var har du hittat den fina småfolks overallen i så stor storlek?
    *vill ha *

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14