lillronya skrev 2009-08-11 18:30:31 följande:
Nu kommer surtanten och säger att ingne unge behöver dagis. De behöver stimulans och social träning. Det kan man få på många sätt.Jag tycker att dagis borde få utnyttjas av de barn som har föräldrar som jobbar och behöver barnomsorg och av de barn som har särskilda behov.Då hade det inte varit så stor belastning på dagisen och fler barn hade fått vara hemma med sina föräldrar och därmed hade det varit lite fler barn hemma på lekplatser och liknande.Usch vad jag lät kinkig nu då...Detta är min åsikt och jag respekerar alla andras val och alla får göra precis som man vill.
Här är då en till surtant
Fast jag har valt dagmamma istället, när vi har jobbat. När jag var hemma med nr 2 så var nr 1 hos dagmamman 5-10h/vecka speciellt när vi skulle på bebissim o sådant. Annars var han alltid md oss.
När jag varit hemma med nr 3 - så har de varit där sina 15h inte alltid men oftast.
Svårast är att man inte träffar andra barn så mkt när man har dem hemma. Nästan alla väljer att ha sina barn på dagis o tackar nej till andra aktiviteter med svaret då är hon/han på dagis? Den har jag alltid haft svårt för - man väljer ju själv vilka dagar som man lämnar... man kan väl ta en fridag från dagis.
Vad jag med tyckt var jobbigt när andra skriver in sig på högskolan för att "läsa" kurs när man är föräldrarledig för att kunna ha sina barn på dagis heltid...
Ja det är en konstig värld, men bara alla är lyckliga!