Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian
    nikki2006 skrev 2009-08-30 22:14:59 följande:
    Jag bara upprepar vad jag fått veta på sjukvårds rådgivningen. Ingen fara om man är frisk i övrigt. men såklart skall du kolla upp eftersom Maia har astmaa.
    Jag tänkte först vaccinera mig eftersom jag är gravid, men hellre riskera svininfluensa, den är ju normal för de flesta, än att få fosterskador av otestad produkt - så man inte får en unge med 3 armar el så... 
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    Buttelina skrev 2009-08-30 21:46:10 följande:
    grattis
    tack den är kanonfin.
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-08-30 22:17:07 följande:
    men det är ju det dom håller på med nu! Det är ju därför det dröjer, för de ska testa det riktigt ORDENTLIGT innan folk börjar vaccineras. Så jag är absolut inte orolig för det.
    allt ska egentligen testas i 5 år om det är ordentligt gjort, så jag litar inte ett dugg på vaccinet. Ev fosterskador hinner de inte alls kontrollera.
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-08-30 22:23:29 följande:
    de har ju hållt på med vaccinet sen svininfluensan bröt ut, för typ 6 månader sen??Felipes syster är medicinsk forskare och jobbar just med sånt här...så man får ju höra en del och hon rekommenderar mig att ta vaccinet. De ger ju inte det till gravida först som de faktiskt tänkt göra om de inte är säkra på att det är säkert för fostret.
    de kan inte vara säkra efter ett par månader, sånt testas normalt i 5 år.
  • Damien och Adrian
    Milliz skrev 2009-08-30 22:22:59 följande:
    Jo det är synd att man inte får lite mer saklig information. Man ska ju tänka på att folk dör i den vanliga årliga influensan också, men det pratas det inte om. De allra flesta klarar sig bra säger de ju så jag kan ju inte göra annat än lita på det. Jag har funderat på att låta barnen vaccinera sig, men de är ju fullt friska i övrigt så jag vet inte riktigt.
    ja folk dör varje år i influensa, ca 100 pers om året i Sverige.
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-08-30 22:28:06 följande:
    nä men fy...här har jag bestämt mig för att det inte är farligt o så kommer du o slår sönder min uppfattning Nä jag lär väl åka på skiten innan vaccinet kommit ändå så jag tvivlar på att jag ens behöver ta beslutet...
    man ska ändå fatta det beslut man anser vara bäst för sig själv. Jag är int ehelt öveertygad om at avstå är 100% toppen heller, men jag trorbedömer personligen att det är bätre att få influensa än at ta ett relativt otestat vaccin. Mne vi pratar fortfarande om för- och nackdelar hemma...

och som du säger - vaccinet dröjer, kanske är det ändå försent....
  • Damien och Adrian
    Zvartaliljan skrev 2009-08-30 22:35:29 följande:
    precis den infon jag fått också (från dagis, papper från smittsskyddsstyrelsen)...därför känner ju jag mig ganska skraj eftersom jag är gravid under 30 och lätt för att få luftvägsinfektioner...men ändå är jag mer rädd för Maia. För med mig kan jag ju känna på mig symtomen redan vid första halsont. Maia är jag rädd att hon inte säger nåt o plötsligt hostar hon så hon inte får luft, går ju ofta över en natt att hon plötsligt får andnöd i vanliga fall bara med astman, så svininfluensan skrämmer skiten ur mig...
    ge Maia men avstå själv kanske då? eller är dina lungor lika besvärliga?
  • Damien och Adrian
    LillaÄrtan skrev 2009-08-30 22:38:56 följande:
    TUSEN TACK TJEJER! 'Blir nog en Jr. 92!Men ska jag ta lila eller turkos till min lilla tjej? Båda är såå fina så jag kan inte välja. Och nej, jag kan inte köpa båda.
    lila är fint!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14