Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Smultronhjärta skrev 2009-08-22 22:40:37 följande:
    Ha ha- det hade jag också..Allt med mintgrönt var ju ett måste
    har maken sett vår namnlista? Vad säger han?
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-08-22 22:44:49 följande:
    Han är helimpad av listan- han gillar dock Maja bäst tror han(kanske för att han gillar sin svärmor så mycket, hon heter Maja nämligen )
    Maja kanske dt blir då, ni får avvakta tills ni träfar henne då kankse det blir: "Åh titta hon ser ut som en..."  ja, vilket namn ni då plötsligt ser framför er.
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-08-22 22:48:36 följande:
    Jaa- tänk då om hon ser ut som en Berit
    ängeln83 skrev 2009-08-22 22:56:44 följande:
    Ha ha...eller Gunvi Jag höll på o skrämma slaget på sambonär Liam föddes, just Liam var ju det enda namn vi hade men precis när han hade "ploppat" ut och det var konstaterat att det var en pojk så sa jag att NEEEEEEEJ, det är ingen Liam, det är ju en Gösta, sambon trodde verkligen jag var helt seriös o bara glodde på mej.
  • Damien och Adrian

Nu säger jag godnatt! Behöver vila lite.

• Damien och Adrian
    {#lang_emotions_baby} Åh en Fiabif! *spännande*

Stackars Smultron som inte sov inatt.

Man börjar ju längta efter sin egen nu...

satt upe inatt ganska länge trots allt - jag fick så mkt frågor om mina auktioner på T och masa köp-nu så jag är helt slut, men oj vad roligt när det går bra! (ingen reklam, bara allmänt tjafs). Jag ahr ont i nacken, ryggen, gfingrarna efter den här helgen. Tanken var ju at make o son skulle resa bort så jag fick vila, men eftersom jag behövde fixa med T så blev det allt jag gjorde, sånt tar tid. Men men, nu är det mesta gjort och jag kan umgås med familjen ikväll.

Köper ni något? Själv drömmer jag bara om NSkollektioner - vårens, jag hittar på färger och plagg i sömnen som skulle vara jätefina, kanske skulle tipsa NS? Själv är jag just nu mest sugen på en liurv,fast jag vet inte varför, D har och lillkillen har ju de första månaderna.
  • Damien och Adrian
    Tejja skrev 2009-08-23 09:30:48 följande:
    Hehehe...är det inte det ena som stör nattsömnen, -ja då är det det andra!
    ja, så är det alltid.
  • Damien och Adrian
    Kristyr skrev 2009-08-23 09:36:07 följande:
    åh så kul att dina auktioner gick bra igår/inatt
    underbart när det börjar så bra! Jag ska nog unna mig en lurv till lilkillen i magen, tycker ni in inte? en jacka behöver han ju, jag gillar inte overallerna så mkt...

Förslag på doppresent? Jag blev hastigt igår inbjuden till svågerns dop, ett grekiskt-ortodox dop som sker redan om en vecka, de var ute i god tid... kl 9 en söndag ska vi vara framme, det är 15-16 mil dit... vet ej om jag och sonen ska åka faktiskt, får se vad maken säger - det är ju hans bror och brorson. Hans bror fick inte välja min man som fadder eftersom han inte är greksik-ortodox, tjejen hans bestämmer. Men han känner ingen som är det så...

Inga kläder, det ska vara en bestående pryl för grabben.  Tips? Förutom klassiska silverprylar i guldbutiker.
  • Damien och Adrian
    Tejja skrev 2009-08-23 09:45:20 följande:
    Manchettknappar eller en slipsnålö tycker ja är suveräna doppresenter som kan användas hela livet!
    tack.

Fler tips? samlar tills maken kommer hem, han får avgöra.
  • Damien och Adrian
    Buttelina skrev 2009-08-23 09:58:12 följande:
    prisklass??Fotografering hos fotografsån kit så dom kan göra hand/fotavtryckbarnets första år bokfilt som ni lämnar in (brukar gå på en dag) hos en sömmerska som syr in namn och födelsedatum
    tack här var fler förslag.   Maken bestämmer så olika prisklaser är väl bra, men runt 2-300 kr är nog lagom eg.
  • Damien och Adrian
    Tindrisen03 skrev 2009-08-23 10:10:06 följande:
    En fin vinflaska anno det år han är föddEtt träd att plantera ( ex ett äppleträd och  så kan man Några fina böckerEn fin tavlaAktierEtt faddersyskon (dvs stöd Rädda barnen i barnets namn)
    vinflaska, där sa du något... min man fick det när han var liten, den öppnade han på vårt bröllop har jag för mig. Tror han gillar idén.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14