Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

SmillaMilla skrev 2009-09-02 21:36:43 följande:
    Ha ha här är en till som inte orkat fota barnen på länge
    jag fotar hyfsat men orkar sedan inte lägga in på Fl och ordna i mappar...{#lang_emotions_dreamer}
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-09-02 22:03:26 följande:
    Japp- Lejon får man heta..Det är ungefär lika många killar som heter Lejon i Sverige som det är tjejer som heter Smultron
    Damien heter Damien Adrian Stig...

stackars unge -STIG???!!! Men vad säger man till maken som insisterar då det är ett familjenamn som förste sonen får? Jag sa förstås NEEJ! med eftertryck men det är så ego av mig att jag gav med mig när han blev sårad och ledsen.... suck. Avskyr namnet.

Och namn är så viktigt för mig, det är få jag gillar, det ska kännas estetiskt tilltalande på något sätt, jag bryr mig inte om barnet ser ut att heta något speciellt jag valde namnen tidigt i graviditeten. Därför är jag tråkig och återanvänder Adrian för Damien fick ju de två snyggaste namnen som finns -    det finns liksom inga mer jag kan tänka mig riktigt... han ska heta:

Adrian Sam Andreas (Sam är min älskade farfar, Andreas är mitt drömnamn på ett barn men min man heter det, så det får bli ett familjenamn)

svammel från en mkt trött och höggravid kvinna...{#lang_emotions_foot_in_mouth}
  • Damien och Adrian
    Greksmurfen skrev 2009-09-02 22:10:11 följande:
    tjejer kan man ha babyúska baby byxor till max tro ni ....
    jag köpte det till bebbe i magen - babushka med lila mudd och en body med lila stars till och en med pussel. Klart grabben ska ha babushka!!
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-09-02 22:23:31 följande:
    Ja..namn kan vara lite klurigt..vi visste tidigt att vi inte ville ha familje/släkt namn på våra barn(även om min mamma nu då heter Maja ) så Max blev det för att det i kombination med vårt efternamn blir lite pondus över och är kort och bra Lejon för att maken är helt såld på detta kattdjur..Smultron är det även maken som har bestämt..jag protesterar inte utan tycker mest att det är sött att han lägger så mkt energi på själva namnproceduren Jag ska bestämma tredje namnet på loppan..får se vad det blir
    namn är kul, men jag har fler namn på flickor jag gillar, än på killar.
    Maken ogillar ett par namn jag testat på honom med, men jag är nöjd med de viktigaste namnen, förstanamnen har jag bestämt. Släktnamn får jag leva med.

Tycker det är en kul idé din man har med Lejon och Smultron! Det blir ju personligt.
  • Damien och Adrian

Hej tjejer! Hakar på molosnack:

Jag älskar Molo och sonen har bara Molo och NS i princip. Jag har nästan allt ur de gamla kollektionerna men i höst har jag köpt:

Till Damien:

dukatibyxa
    dukatitröja
    stjärnbyxa
    cartoonbyxa
    cartoontröja
    tågtröja
    svartvitmönstade byxor
    båttröja (F98)
    cartoon väpnarluva

Till killbebis i magen:

tågtröja
    svartvitmönstade byxor
    babushkabyxa
    lila stjärntröja
    puzzlebody

totalt 14 plagg. Normalt är det vad jag inleder med första dagen och sedan köper jag allt jag hitar. Jag ahr dels en himla massa i min växalåda och masor från gamla kollektioner som jag inte trötnat på el en s provat än på Damien så det känns inte så motiverat. Desutom är många plagg i höst inga "måsten", jag vill ha en del grejer men siktar på rean och lillkillen. Då vill jag ha velour, suitar, bodies, byxor... och kanske en och annan lurv.

• Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-09-04 16:11:09 följande:
    Heeej heej tjejer!! hemma igen efter vårdcentralen. Lilleman har början till öroninflamation...Och själv har jag tydligen någon form av influensa eller virus.  Och ingen rolig post alls idag *piss dag*
    usch!! *klappar om*
  • Damien och Adrian
    Fiffa5 skrev 2009-09-04 16:08:16 följande:
    Tack! Undrar om min stora tjej kan ha stl 92, hon är ca 93 lång nu tror jag...
    min grabb har st 92baby på tröjor och är 82 cm lång ca. De sitter bra.
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-09-04 16:16:06 följande:
    Så duktig du är  Jag är impad.
    av att jag inte köpt mer? Var inte det, jag har superhandlat massor i år, dels på salgen, dels på T och TS så mängden finns här hemma, jag har bara inte haft lust att köpa massa nya molosar (många är rätt likartade) till fullpris. Jag tror att jag äntligen har börjat tagga ner och inser att mna inte måste ha allt, fast samtidgt har jag sneglat mer på nadra märken så det kanske är så att jag är lite molomättad?

Jag ska snart ta en paus helt från köp, har köpt för stora mängder på sistone, börjat bli lite köpgalen igen...

och du då?
  • Damien och Adrian
    Kristyr skrev 2009-09-04 16:18:40 följande:
    oups! min grabb är 78 hoppas han kan ha 86 pusseltröja. Har inte testat den än bara tvättat den.
    det hänger på ärmarna, 86:orna, särskilt printen, är lite korta i ärmen numera. På längden ska det inte vara något problem, inte heller bredden.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14