Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

När jag ändå surar:

Lilla skattkammaren har 300 auktioner på T, och fyller konstant på. Jag ahr nu köpt flera höstnyheter till fullpris (samma som i butik men fraktfritt) och flera auktioner jag fått billigt. Jag mailade först om att få lite info om stlk t ex, men inget svar. Mailade igen, samma sak. Ringde flera ggr -  alltid en telefonsvarare. En vecka senare fortfarande inget.

Jag har mailat för samfrakt och fick då ett svar "sett ditt mail, återkommer" och det var en vecka sedan..... vad gör man nu då? Jag betalar inget förrän jag får kontakt med dem, jag vill ju helst ha fraktfritt på allt eftersom de kan samfrakta och jag har köpt 7 auktioner (t-shirts med frakt men flera större plagg som overaLl fraktfriTt). De verkar ha skickat annat till andra för de får konstant positiva omdömen, om än ofta utan kommentarer.

VAD GÖR MAN?

stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    malinkaunitz skrev 2009-09-09 11:08:34 följande:
    Är det någon här som har haft problem med eleraff´s webbshop?
    ofta, mer för än nu, men den är seg ibland.

Hej tjejer! Jag är lite förkyld idag, det kom hastigt igårkväll med rinnande ögon och näsa, och efter att sonen vaknade 2 ggr inatt och vi fick sitta med honom tills han somnade så bestämde jag mig för en sjuksrivningsdag, vill inte ha för dåligt immunförsvar på jobbet. Är lite hängig men annars ok, har vilat en del nu på förmiddagen.

Köper ni något? Hur gick det för er som beställde reavaror igår som inte var rea?

Själv finkammade jag alla webbshoppar efter en realurvis i stlk 68-74 som var billig, det fans inte och därför väntar jag på rean i höst, jag gillar inte att köpa dyrt på T där man inte har garanti. Då kan jag lika gärna betala 449 kr - fast eftersom jag ahr lurvoverall i 68 och en jacka med luva i 74 så är det eg ingen panik, bara shoppingbegär. Funderar på en till D att ha på dagis nu och lurvbyxan, är den värmande lite i höst tro? opraktisk på dagis el vad tror ni? det skulle nog bli svårt att få på honom en sådan...

Damien fyller år på söndag! 2 år blir han nu, en stoooor kille! Det är redan mkt förberedelser med alla kalas (en för vardera familj osv).
  • Damien och Adrian
    SmillaMilla skrev 2009-09-09 11:38:27 följande:
    Åhhhh trevligt med kalas! Svea blir ju 2 år på fredag så här förbereds det också. Tänk att de redan blir 2 år. Helt otroligt
    mysigt inte sant?

Vi tänkte ha Damiens favoritkakor - han gillar ballerina med choklad, kanelbullar och glasch (så uttalar han glass) så det blir marängsviss istället för tårta denna gång. Det låter som att han äter mkt socker, haha, men det han ätit (på fika el kalas) har jag märkt vilka favisar som finns. Normalt sett bakar jag mkt själv men höggravid och trött som jag är så tänker jag inte försöka spela duktig mamma när det inte behövs.
  • Damien och Adrian
    malinkaunitz skrev 2009-09-09 12:00:22 följande:
    Liljan du som brukar ha koll :) Vet du om det finns någon regnbågsjacka i 92 någonstans?:)
    är de nya redan slut?
  • Damien och Adrian
    malinkaunitz skrev 2009-09-09 12:13:24 följande:
    ja hittar ingenstans:(
    även ziggys hade slut på 92. trist! Populär storlek.

Jag har en från förra vintern till D, de är vansinnigt läckra! Men var de inte snyggare då än i år? Tycker de ser lite mesiga ut i färgerna, inte så starka.
  • Damien och Adrian

Hej tjejer, ser att ni har det tufft i tråden. *Kramar om Butte och JoN*

Barn har sina perioder på dagis, det kan också påverkas av hur föräldrarna är, om vi har svårt att slita oss och är känslosamma så märker de det. Jag vet inte hur ni är, säger bara det som en tanke. Vi är alltid glada och vinkar med stora leenden, men visst finns det dagar då D vill följa med hem ändå eller kramar lite extra. Eftersom vi vet att han älskar dagis så klänns det inte jobbigt at då lämna honom, det är förstås skillnad när det är nytt och ovant och man själv är osäker på hur de trivs. Som sagt: ring till dagis.

Julia: Jag vet hur jobbigt det är att vara hemifrån, det tär på en ibland och särskilt när du har en tjej som inte hittar kompisar, det är ju fasan för en förälder! Kan ni inte hitta radhus då el byta bostadsområde?

Jag bor själv 15 mil hemifrån, har bara vänner här på jobbet och de barn som finns på gården (vi köper hus om något år) är oftast flera år äldre och inga barn vi vill tussa ihop D med ändå. (Han går på dagis i et annat bostadsområde) 
    De kan leka på gården lite men jag undrar alltid var alla barns föräldrar är, jag avskyr att alla barn klistrar sig vid min man el mig bara för att vi leker med D. Och många barn verkar vara i 4-5 årsådern, de svär och pratar kiss och bajs hela tiden - gör alla barn det i den åldern eller är de "ouppfostrade"? Det är mest tjejer som sedan släpar omkring på D och envisas med at han är deras bebis. Jag upplever deras klängighet som tat de inte får uppmärksamhet från deras egna föräldrar, men det vet man ju aldrig.

• Damien och Adrian
    melizza skrev 2009-09-10 11:00:02 följande:
    Butte: *kramarom* vet precis hur det är att lämna ledsna barn....min Stella hade en sån period nu efter semestern så var hon ledsen och ville inte gå till dagis fast hon älskat det innan....det gör sååå ont i mammahjärtat. Jag satt i bilen och lipade på väg till jobbet och kände bara för att vända och hämta henne och skita i mitt usla jobb som jag vantrivs på....Julia: fyyy vad jobbigt att känna ensamhet....det är det värsta som finns. Kan du inte prata med din man och komma fram till nån bra lösning. Usch lider med dig gumman. Hoppas det löser sig för er.
    oj vad jobbigt  - med ditt jobb med... *kramar om* Kan du inte byta jobb? utbilda dig til något annat el hitta liknande någon annanstans? Att vantrivas på jobbet är så tokigt det blir gärna at det påverkar livet i övrigt också?
  • Damien och Adrian
    melizza skrev 2009-09-10 11:25:20 följande:
    Jag har försökt att hitta nåt annat i området för jag vill inte pendla till Gbg...bor på Tjörn ca 8 mil ifrån Gbg. Jag vill jobba med det jag jobbar med men det är inte det som gör att jag vantrivs utan det är själva arbetsplatsen som jag jobbar på.....jag har inga arbetskamrater som man kan prata med liksom....här är det mest verkstadsgubbar i blåställ som jobbar och jag själv på kontoret det blir nästan alltid jag själv som äter lunch i lunchrummet och fikar för mig själv. Jag är en social person och vill ha arbetskamrater att kunna prata med imellan jobbet och kanske ta en after work med men det känns inte riktigt så här.....det blir väldigt ensamt emellanåt så därför hänger jag här för det mesta på arbetstid
    usch sånt är trist!
  • Damien och Adrian
    Buttelina skrev 2009-09-10 11:24:34 följande:
    tack vad du är söt ja det är fruktansvärt. jag måste verkligen låta bli att tänka på det annars kommer tårarna.Han tycker ju det är skitkul att vara där, han vill bara att jag ska vara där också..jobbigt att hon också är ledsen Hoppas hon blir gladare snart hon med!!!Jag är sååå tacksam för att isabel tycker att det är sååå skoj! Hon verkligen längtar dit! Hade båda stått och gråtit när jag går vet jag inte vad jag hade gjort.Måste nog åka iväg och se om jag kan hitta något kul! Jag har lovat lillebror LÄNGE att han ska få några leksaksbilar av mig. han älskar att leka med bilar, men har bara en bil här hemma . Nu när jag ringde på dagis så lekte han med bilarna jag måste hitta på nått, så jag åker till toys
    vad skönt att han leker nu! Köp honom något fint.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14