Inlägg från: FlowerPowerMama |Visa alla inlägg
  • FlowerPowerMama

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Pimm skrev 2009-07-30 12:49:52 följande:
    Nu har jag fått tokrycket!! Beställde en regnbåge vinteroverall, älskar årets färger i den, speciellt den gröna. Hade egentligen tänkt en moss men hittade en blue graphit på rea och då fick det bli en regnbåge för att liva upp vissa dagar:) Ni som har regnbågeoverallen, tröttnar ni på den eller den känns lika vacker hela tiden?
    Lika underbar hela tiden!
    ~K~Ä~R~L~E~K~
  • FlowerPowerMama
    karmasus skrev 2009-07-30 12:47:36 följande:
    Men ååå så fina färger Katvig har i höst! Rosa/Fucsia är ju bara dösnygg... och så klart lila/grön och rött/vitt... mmmmmm Tur att man inte har en liten bebis - då hade det blivit dyyyrtshop.curiosa.dk/group.asp?group=390
    *slurp*
    ~K~Ä~R~L~E~K~
  • FlowerPowerMama
    Fiffa5 skrev 2009-07-30 15:01:17 följande:
    Ngn som har tips på ett fint linne till en tjej på REA?? Stl 98? Kankse småfolk eller Molo? Ngn shop som kan ha det på rea?
    Poppilopp hade lite linnen på rea, men de har ju ingen stor rea% direkt...
    ~K~Ä~R~L~E~K~
  • FlowerPowerMama

När kommer ni lägga ut vinterkläderna på T?
    Ser ju att en del verkar gå riktigt bra redan nu, men vet inte om jag vågar chansa.
    Är såååå sugen på att kolla ut ytterkläderna från förra året på barnen och sälja det vi inte ska ha kvar.

~K~Ä~R~L~E~K~
  • FlowerPowerMama
    Zvartaliljan skrev 2009-07-30 15:21:03 följande:
    jag tänkte lägga ut Maias nu mot löning i Augusti
    Ahh, hade funderingar åt det hållet jag också...
    ~K~Ä~R~L~E~K~
  • FlowerPowerMama
    jompa skrev 2009-07-30 17:04:42 följande:
    Kollade lite på Molos vinterkläder idag och visst är färgerna fina men jag tyckte de verkade lite hur stela och tunga. Ni som haft dem till era barn, verkar de tycka att de är svåra att röra sig i?
    Nä. Min lilltjej älskade sin overall förra vintern och verkade kunna röra sig fritt och ledigt, det såg aldrig obekvämt ut och hon klagade aldrig.
    ~K~Ä~R~L~E~K~
  • FlowerPowerMama
    jompa skrev 2009-07-30 17:45:08 följande:
    Flowerpower: Du vet att det finns två st gula ränder från Katvig, en som är gul/vit och en som är gul/gul. Kan vara därför de du köpt verkar mörkare.
    Aahh, I know. Men den kändes ändå mörkare fast att det är samma färger.
    Men jag kan minnas fel också, tröjan ligger uppe i garderoben och byxan här nere, nåja det ska nog bli fint ändå.
    ~K~Ä~R~L~E~K~
  • FlowerPowerMama
    lillronya skrev 2009-07-30 17:56:44 följande:
    Behöver ett litet råd....Upptäckte nu att Emilio har 39,5 i feber. Han har varit hängig hela dagen så det var inte oväntat.Problemet är att det är jobbhelg nu som kommer.Då passar ju storsyster småttarna när vi jobbar.Tycker ni det är fel om jag stannar hemma för vård av barn då? Jag har ju rätt till det, men känns lite sådär eftersom jag är den enda ordinarie kvar på jobbet nu. De andra har semester.Mannen har sitt första arbetspass efter semestern imorgon så han kan inte vara hemma....Känns inte bra att lägga ansvaret på Michaela när han är sjuk. Med honom vet man ju aldrig vad det blir av det.
    Tycker absolut inte att det är fel! Barnen kommer ju först och jag personligen skulle vara lugnare om jag som vuxen var hemma med sjukt barn, jobbet skulle jag inte ha dåligt samvete för i det läget!
    ~K~Ä~R~L~E~K~
  • FlowerPowerMama
    Fiffa5 skrev 2009-07-31 23:29:02 följande:
    Kan man inte betala med kort på bus och rackartyg? Jobbigt att behöva göra en bankgiroinbetalning...
    Nä, bara bankgiro tyvärr...Himlans bra och trevlig shop, men jättetrist med bankgiro...
    Bloggar, adressen finns i min profil.
  • FlowerPowerMama

Idag kom regnbågsoverallen från Lilla Mirakel. Vad jag inte såg var att det inte var förra årets modell utan förförra årets, så jag som köpte en storlek större än förra året har nu en megagigantisk overall här som nog passar lillasyster nästa år!

Tror ni man får igen pengarna för overallen på T? Skulle ju behöva sälja den och köpa en av årets overaller då istället...

Bloggar, adressen finns i min profil.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14