Inlägg från: FlowerPowerMama |Visa alla inlägg
  • FlowerPowerMama

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

RååSa BuBBlan skrev 2009-08-07 15:24:24 följande:
    Har hoppat lurv Äntligen dök denna upp i vår strlk!!eleraff.se/Shop/Product.aspx?ProductID=c777ed...
    Fiiiin! Vill ha den till V, men vad har man för mössa till?
    Bloggar, adressen finns i min profil.
  • FlowerPowerMama
    isako skrev 2009-08-07 16:27:59 följande:
    Kan liksom inte motivera nya lurvar här hemma tycker jag.. Miriam har1 Lundmyr kabelstickad overall1 Molo lila med råsa fickor - På G hit från stormis 1 röd skal overall från po.p1 Vinteroverall från Po.p1 regnbågsoverall från Molo (Dock skall den nog bytas mot en strlk större för att ha nästa år)1 Jeansoverall från Po.p1 Skaljacka po.p1 Turqose lurv från vårens1 lila lurv med rött kantband1 kik-kid omlott jacka1 jacka från Zara.....Isak har1 Skidjacka från Po.p1 Softshell jacka från Po.p1 turqose lurv från i våras1 Branstrom jacka1 Miniature jacka1 Windfleece från Po.p1 H&M "skinnjacka"1 NS täckväst... tror inte jag har glömt ngt..
    Haha, om du inte kan motivera nya inköp, hur f*n ska det då gå med mig!

Här har barnen 5 skaljackor var från PoP, lika många ws från samma ställe, ska minska ned till 3 lurvar var, sedan har stortjejen lurv från Gneis, en softshell och det kommer garanterat komma lite fler ytterkläder hit innan hösten är på G.
  • FlowerPowerMama
    isako skrev 2009-08-07 16:44:57 följande:
    Shiiit!! NÄR hinner ni använda allt? Jag skäms för att jag inte hinner med allt.. haha Också sant! hihi ja.. Säg det till gubben Han kom in under min inventering...
    Hmm, vi använder allt men det blir ju ganska sparsamt...Men vissa plagg används bara hos dagmamman, de lite mörkare av plaggen eftersom mina barn var grisar i ett tidigare liv och inte kommit ur det stadiet ännu.
    Men mina barn växer ju så sakta också så vill vi så kan vi ju ha kläderna i flera år...
  • FlowerPowerMama
    jompa skrev 2009-08-07 16:49:09 följande:
    Mina växer oxå sakta sakta. Köpte skalkläder tidigt i vintras, januari tror jag, som de skulle ha i våras då var de för stora så jag tänkte att nu till hösten funkar de nog. Ehhh nä det är fortfarande stora, har fått köpa nytt, mindre.

Dagsfärska 4-åringen ligger ju fortfarande på storlek 92 i kläder, när ska hon växa på sig liksom?!
    6-åringen är också liten och nätt, kändes som att hon växt massor under förra sommaren, men när hon mättes så var det typ 1.5 cm på 1 år, jahapp.
  • FlowerPowerMama
    isako skrev 2009-08-07 16:51:29 följande:
    huaa haha ja! Jag sa att hag sorterade vilka som skulle ut på T,, BRAA sa han då o tittade strängt på mig Sucker hihihi hahahahahahahaha Isak har perioder där han står still, men sen ett två tre så tar han två strlkar åt gången?!?
    Åhh, det har mina barn aldrig gjort, de har använt varje storlek lääääänge och BVC vill typ dra i dem för att de ska bli längre.
    RååSa BuBBlan skrev 2009-08-07 16:52:55 följande:
    Å fyller nån år? GRATTIS PÅ 4-ÅRSDAGEN
    Jaa, lillfisan fyller år idag, så strax blir det restaurangbesök som hon valt, man får ju välja mat på sin födelsedag.
  • FlowerPowerMama
    trolltriss skrev 2009-08-08 09:16:49 följande:
    hej. kollade i bildtråden idag, VILKEN GARDEROB som visas upp.... Härligt färgglatt. Får era barn aldrig fläckar? vad fin du var i kläningen!
    Fläckar? Joo, jämt och ständigt! Är det inte gräs och sand och bär från utomhuslekar nu under sommaren så är det mat- och glassfläckar.
    Men de behandlar man ju med medel och förhoppningsvis går de bort, just nu finns det nog inga fläckiga kläder i garderoben utan allt har gått bort som tur var.
    Men att de skitar ned sig gör absolut ingenting, jag är inte på och gnäller på dem att vara försiktiga eller så, de får vara söta små skitgrisar så länge de vill!
  • FlowerPowerMama
    lillronya skrev 2009-08-08 09:47:08 följande:
    Okej.Anjelin är nästan 90cm och klänningen jag kikade på är i 98.. Får se hur jag gör då.Tack iaf. De var gula, turkosa, cerisa och gröna med svarta ränder. Jättefina! Tror det var grön iaf. De andra färgerna är jag säker på.
    Beror på klänning, V som är runt 95-96 cm har både 92 och 98 i sina klänningar därifrån, dne i 98 är dock en himlans kort modell...
  • FlowerPowerMama
    lillronya skrev 2009-08-08 09:55:05 följande:
    Det är en brun manchesterklänning i singoallamodell.Går ju att sy upp den om den bli för lång..
    Ja, sant. Går ju att göra så, längre användningstid då ju!
  • FlowerPowerMama
    MejaKiZnic skrev 2009-08-09 21:12:11 följande:
    Ni veteranare kan ni inte vissa lite gamla godingar ur molos-kollektion? PLZZZ
    Finns ju miljoner bilder i bildtråden ju, kika där!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14