• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Milliz
    jojoa75 skrev 2009-07-25 23:29:27 följande:
    men det som är lustigt är att man ju trots bekymmer av olika art under grav/fl ändå kan säga i efterhand att det var mysigt..Jag älskar att vara gravid!! Det är bara komplikationerna jag är lite mer rädd för nu
    Jo, visst är det mysigt med buffar och hicka. Och sen ögonblicket då man får upp bebisen på magen. Det är oförglömligt. Oj vad jag blir bebissugen
    Elias 070202 Ella 080920
  • Mamma Kråkan
    LJ2 skrev 2009-07-25 23:32:31 följande:
    när man e upp i det så iaf jag, såg bara att "det släpper efter 3 mån, det säger dom ju.. det är bara 6 mån kvar, det är bara 4 mån kvar... " ungefär som vid värkar,, varje värk tar dig mot bebisen men man undrade iblöand hur man kunde vara så dum o gå på det igen.. fast sek senare ångrar man sig o längtar efter bebis efter första hade jag förlossningsskräck.. men ville ändå föda vanligt igen.. o sonen tog verkligen bort det kan jag säga.. drömförlossning =)) sa dom därinne med, så ska det gå till, o lagom tid o förbereda sig på.. wow..!! det e inte dåligt!! kan förstå att kroppen inte hänger med. hjärnan fattar ju knappt vad som sker!! vad blev du dålig med då??
    Med Nelly var det inte så farligt utan då fick jag bara feber och kräktes en del efter åt. Men med viggo mådde jag verkligen dåligt efteråt det blev ju en så stor chock för kroppen vi hade bara fem minuter att köra till förlossningen så 20 minuter innan han kom läste jag saga för Nelly. Jag hade jätte mycket kramper och fick hög feber hela min kroppen vart i ett enda koas.
    Nu bloggar jag här igen :)
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:24:45 följande:
    jag kommer från en familj med 6 syskon och Felipe 5 Han vill ha 5 säger han, Jag vill ha fler fast i omgångar...efter denna kommer vi vänta ungefär 5-6 år sen planerar vi 3 ganska tätt o sen får vi se. Kroppen ska ju orka detta också förstås så allt blir ju inte alltid som man planerar.
    jag märkte att tätt mellan va mycket enklare.. mådde inte alls lika dåligt med 3:an.. blev gravid när han va 11 mån..  jag själv tror att det var för att det var tätt, o kroppen kände igen hormonerna.. hade slutat amma knappt 3 mån tidigare me, så hade nog hormoner kvar i kroppen lite..
    * 3 underbara busfrön *
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2009-07-25 23:34:21 följande:
    haha.. spela volleyboll så nära inpå.. ja en del har det bra
    Min mamma hade det oförskämt bra så hon har så svårt o förstå hur jag mår...
    En historia man hört ofta är om hur hon dansade hela natten ute i 9e månaden när hon plötsligt får en värk, 20 minuter senare är syrran född Pappa var fortfarande dyngrak
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Mamma Kråkan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:37:27 följande:
    Min mamma hade det oförskämt bra så hon har så svårt o förstå hur jag mår...En historia man hört ofta är om hur hon dansade hela natten ute i 9e månaden när hon plötsligt får en värk, 20 minuter senare är syrran född Pappa var fortfarande dyngrak
    *hihi* tuff mamma
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:30:46 följande:
    Min foglossning var inte normal...jag är född med höftledslux så mina leder är överrörliga redan från början. Maia kom ju 5 veckor för tidigt och bm tror att denna också kommer göra det eller tidigare även utan igångsättning med tanke på alla mina hälsoproblem.
    har du problem även när du inte e gravid med då??
    fy vad jobbigt.. o ont.. vet bara det lilla jag hade, men det var eg inte alls mycket..
    tyckte det va jobbigt då..
    tycker ju att en sak strul med kroppen skulle räcka..
    o andra sidan så slipper du förhoppningvis gå sista extremt långa mån då..
    * 3 underbara busfrön *
  • Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 23:37:55 följande:
    *hihi* tuff mamma
    ja hon födde ju ut både ena syrran o mig i säte också...o jag ahr verkligen ingen stor mamma med hennes 160cm och 50kg...jag låg dessutom med ena foten neråt och den andra i munnen Därav mina höftproblem som jag då får skylla mig själv för enligt henne
  • LJ2
    gosmamman skrev 2009-07-25 23:28:13 följande:
    Jag tycker det är lite kul när dte blir OT i tråden, det är roligt att få veta lite mer personligt om er, och sen gillar jag ju ämnet som är på agendan just nu . Dock är det dax för mig att säga godnatt, sov gott på er.
    ja, ibland måste man få snöa in på annat
    sov så gott.. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • Mamma Kråkan
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:39:42 följande:
    ja hon födde ju ut både ena syrran o mig i säte också...o jag ahr verkligen ingen stor mamma med hennes 160cm och 50kg...jag låg dessutom med ena foten neråt och den andra i munnen Därav mina höftproblem som jag då får skylla mig själv för enligt henne
    Jag är impad {#lang_emotions_surprised}
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2009-07-25 23:39:19 följande:
    har du problem även när du inte e gravid med då?? fy vad jobbigt.. o ont.. vet bara det lilla jag hade, men det var eg inte alls mycket.. tyckte det va jobbigt då.. tycker ju att en sak strul med kroppen skulle räcka.. o andra sidan så slipper du förhoppningvis gå sista extremt långa mån då..
    Ja jag har alltid problem vid ansträngning som typ tunga lyft, springande eller hoppande. Höfterna hoppar ofta ur led. Har gått en hel del sjukgymnastik i mitt liv. Cykla och simma hjälper, men tyvärr åker jag så ofta på urinvägsinfektioner när jag badar så vågar inte nu
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14