• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • gosmamman
    ängeln83 skrev 2009-07-25 22:52:21 följande:
    Här är också en som älskar att vara gravid, mår faktiskt mycket bättre när jag är gravid än annars, känns som jag har energi för 2
    Det låter urmysigt ju. Jag har haft lite småkrämpor och mått lite lagom illa så det har varit ganska mysigt att vara grvid när illamåendet slutat vid v12 fram til v 32 ungefär då tycker jag att man blir förtung och lite foglossning också.

Förlossningar kan jag ta allas, jag är som gjord för att föda barn. Snabbt och lätt går det. UR häftigt!!!

Min väninna fick snitt med första barnet och nu när hon skulle få andra så ville hon prova vag förlossning efter att ha hört hur maxat fantastiskt det är av mig, men hon vart inte så glad på mig då hennes förlossning vart låååång, hon blev klippt och det slutade med sugklocka.
  • Mamma Kråkan
    kexchoklad skrev 2009-07-25 23:05:55 följande:
    Jo, jag brukar säga att mitt hjärta vill ha flera barn, men hjärnan säger stopp
    *hihi* här säger tyvärr inte hjärnan stopp {#lang_emotions_wink}
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Milliz
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 23:04:46 följande:
    nää Nelly kom en månad tidigare så jag var säker på att lilleman skulle komma tidigare på BF så klättrade jag nästan på väggarna som tur väl kom han då
    Usch vad jobbigt. Elias är född i v 38+4 och ella i 39+0. De där tre dagarna jag gick längre med ella kändes låånga. Man tror ju inte att man ska gå längre med andra barnet, men så kan det bli.
    Elias 070202 Ella 080920
  • gosmamman
    Samma här, jag längtar sååå ibland och det känns i hela kroppen. Men vissa dagar så är det heeelt otänkbart att börja om.
  • Mamma Kråkan
    kexchoklad skrev 2009-07-25 23:08:29 följande:
    Usch vad jobbigt. Elias är född i v 38+4 och ella i 39+0. De där tre dagarna jag gick längre med ella kändes låånga. Man tror ju inte att man ska gå längre med andra barnet, men så kan det bli.
    kexchoklad skrev 2009-07-25 23:08:29 följande:
    Oj dubbel citat {#lang_emotions_undecided}

Jo det finns ju ingen garanti..sen kom ju lilleman med besked efter ha tjockat på sig ett tag.
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Milliz
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 23:06:56 följande:
    *hihi* här säger tyvärr inte hjärnan stopp
    Iofs är min minsting bara 10 mån så hjärnan kanske ändrar sig. Jag hoppas det, jag har alltid velat ha fyra barn
    Elias 070202 Ella 080920
  • lillronya
    Tur för dej att du har en hjärna som är smart. Min hjärna sa också stopp men öronen lyssnade inte.
    Men det har ju gått hyffsat bra ändå.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Milliz
    gosmamman skrev 2009-07-25 23:09:07 följande:
    Samma här, jag längtar sååå ibland och det känns i hela kroppen. Men vissa dagar så är det heeelt otänkbart att börja om.
    Jo, precis så känner jag också. Fast längtan finns där ändå alltid. Hur gammal är din yngsta?
    Elias 070202 Ella 080920
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2009-07-25 23:02:31 följande:
    ja, du vet jag.. =)) men har för mig att jag pratat/läst om nån mer.. nån som har barn på bågra år redan.. kommer inte ihåg vem bara.. kanske va i en annan tråd med minnet e bra, men lite kort ibland..
    hmm kommer inte heller ihåg

Nä jag fick ju tjata på sambon som bara den för denna bebisen...inte för att han inte ville utan för att HAN kom ihåg hur jag hemskt jag mådde förra gången och hur hemsk förlossningen var, men jag hade totalt förträngt det, jag tror det är någon försvarsmekanism vi kvinnor har annars skulle det knappt födas mer än 1 barn per kvinna

men nu är jag allt påmind....o hade jag kommit ihåg hur hemskt detta illamåendet är o alla kräkningar så är det tveksamt om jag gått med på det igen...foglossningen har börjat nu med, förra gången fick jag börja med kryckor i v.25, undra hur tidigt det blir denna gången...

Nej jag kan helt säkert säga att denna bebisen kommer INTE stanna till bf...det blir en julbebis om inte ännu tidigare...
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14