jojoa75 skrev 2009-07-25 23:05:04 följande:
Tyvärr hade jag det så med Lucas.. spydde konstant från typ dag 0 till v 36. Inget hjälpte, provade allt... UTOM starka mediciner.. när de kom dragandes med mediciner med varningstrianglar så sa jag stopp. Äter ju knappt Panodil i vanliga fall så inte tusan tänkte jag börja med triangel mediciner när jag var gravid.. Slutade bara av sig själv så småningom. Behövde aldrig ha dropp för de minutrarna mellan illamåendeattackerna så proppade jag i mig Med Emma så mådde jag illa EN gång, spydde dock aldrig.. Fick dock prematura sammandragningar i v 25 o "halv"-sängläge, mindre kul
iofs det med Men det gick bra, hon föddes v 38+3, himla tur kände jag som slapp hamna på jobb med min bebis.. Dock mådde hon inte så bra under slutskedet, puls under 80 i flera minuter så en sjuksköterska (som jag gick bredvid när jag började där) och en läkare från min avdelning stod redo när hon kom ut. Andades inte, men kom snabbt med lite stimulering o sugning.
som jag med första!! spydde i 8 mån, konstant illamående till hon kom..
hennes hjärtljud va nere på 50 nåt? dock inte hela tiden!! men låga har jag fått veta, därför läkaren kom o började prata snitt.. hade en läkare som satt 2 timmar konstant mellan benen!! sugklocka som sista utväg, navelsträngen blödde, bajsat i vattnet o andades inte.. dessutom fastnade hon med axlarna ett tag, så dom typ drog ut henne nästan..
fick ligga inne 3 ggr, 2 helger, o sen sista ggn 2 veckor, de fick inte stopppå kräkningarna.. så efter en vecka fick jag nåt cvk, dropp i halsen med näring i.. då vände det sakta..
blev nåt krux med mig efter förlossningen med.. , så kunde knappt gå på 6 v efter.. plus några få stygn..
men allt gick bra.. tillslut så =)
med 2:an spydde 7 mån, konstant illamående till han kom..
15 dagar över tiden, o moderkakan gjorde inte sitt sista tiden, så något liten bebis i förhållande till tid o barn 1 o min längd.. i princip inget fostervatten kvar.. (svårt med koll vid fullgången tid då???) så igångsättning..
5 timmar senare, på min va han född.. =)
allt gick kanon!! ok, moderkakan ville inte släppa, så sista utvägen typ häva sig på magen, o massa medicin i droppet?? släppte när de sa att jag skulle på operation,, bara lustgas o inte ens det sista stunden.. inte ett stygn, o mådde suuuper =))
o så lillasyster då..
spydde 4-5 mån, dock inte varje dag som med de andra, ca 1ggn veckan
men illamående fram till hon kom, dock lite lättare..
(så en vanlig grav nästan för mig, kunde njuta på ett annaat sätt av den)
dock en liten bråkstake =))
låg så bra i säte tyckte hon, med foten under sig på nåt konstigt sätt..
vändningsförsök 2 ggr, men vägrade.. o min moderkaka satt i framvägg/sidan o va stor (bra eg, men inte vid vändningsförsök)..
så hon kom till 6 dagar tidigare genom snitt, lilla tjockisen
hade aldrig gått o försöka föda sa läkaren, fick inte försöka heller.. hade slutat i snitt ändå, med tanke på hur foten låg.. =)
så.. ja..
nu e jag klar med barn!!!
*o nu vet hela sverige hur jag hade det under grav, haha*