• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • LJ2
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 23:36:14 följande:
    Med Nelly var det inte så farligt utan då fick jag bara feber och kräktes en del efter åt. Men med viggo mådde jag verkligen dåligt efteråt det blev ju en så stor chock för kroppen vi hade bara fem minuter att köra till förlossningen så 20 minuter innan han kom läste jag saga för Nelly. Jag hade jätte mycket kramper och fick hög feber hela min kroppen vart i ett enda koas.
    oj, hjälp!!
    visste knappt att det kan bli så om det går för fort vid förlossningen..
    hur länge höll det i sig då? febern?? fick du stanna längre då??
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:37:27 följande:
    Min mamma hade det oförskämt bra så hon har så svårt o förstå hur jag mår... En historia man hört ofta är om hur hon dansade hela natten ute i 9e månaden när hon plötsligt får en värk, 20 minuter senare är syrran född Pappa var fortfarande dyngrak
    haha.. ja att det kan va så annorlunda..
    minns han förlossningen???
    mamma kräktes med mig o mådde illa i 6 mån...
    med de andra va hon "bara gravid".. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:42:11 följande:
    Ja jag har alltid problem vid ansträngning som typ tunga lyft, springande eller hoppande. Höfterna hoppar ofta ur led. Har gått en hel del sjukgymnastik i mitt liv. Cykla och simma hjälper, men tyvärr åker jag så ofta på urinvägsinfektioner när jag badar så vågar inte nu
    men fy!!!
    hur funkar det med ett normalt jobb?? typ överallt måste man ju lyfta??
    du kan väl inte gå o gissa vrje gång du ska göra nåt?? eller känner du när det är på väg o hoppa ur??
    fy vad läskigt..
    * 3 underbara busfrön *
  • Zvartaliljan
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 23:40:56 följande:
    Jag är impad
    Det är vi alla Att hon dessutom fortfarande kommer i sin bröllopsklänning efter 35 år och 6 barn kan göra vem som helst avundsjuk
    Varje förlossning har varit unik. Det är det som är så roligt. Brorsan kom med sugklocka, nästa i säte, nästa med navelsträngen 3 varv runt halsen, nästa på 20min, nästa i världens konstigaste sätesställning, o ja nästa har jag faktiskt inte hört så mycket om hennes förlossning {#lang_emotions_undecided} Den var nog snabb o normal då Lillskiten
    Sen har man ju sambons mamma som är precis lika jävla liten o smal efter 5 barn...o så kommer jag här med 20kg kvar i övervikt sen Maia

Sambon var förresten död när han föddes...verkligen läskigt att tänka på...
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • Mamma Kråkan
    LJ2 skrev 2009-07-25 23:42:32 följande:
    oj, hjälp!! visste knappt att det kan bli så om det går för fort vid förlossningen.. hur länge höll det i sig då? febern?? fick du stanna längre då??
    Med Nelly fick jag stanna en vecka med viggo stannade jag bara 12 timmar Nelly ville ha hem mamma och jag fick ett par morfin sprutor under natten efter han kommit så kramperna och smärtan försvann & mot febern gjorde dom inte så mycket efter några dagar av sambo vård blev jag bättre. Däremot fick jag dyrt lova att nästa gång åka in direkt då det gör pytte lite ont {#lang_emotions_wink}
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2009-07-25 23:43:52 följande:
    haha.. ja att det kan va så annorlunda.. minns han förlossningen??? mamma kräktes med mig o mådde illa i 6 mån... med de andra va hon "bara gravid".. =)
    Han missade den förlossningen...som de flesta faktiskt...tror det bara är min och lillsyrrans som han fått vara med på. Var ju inte så vanligt på den tiden att pappan var med...eller jo..3an var han med på kom jag på nu, eftersom hon satt fast med navelsträngen runt halsen så fick han komma in.
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-25 23:46:19 följande:
    Det är vi alla Att hon dessutom fortfarande kommer i sin bröllopsklänning efter 35 år och 6 barn kan göra vem som helst avundsjuk Varje förlossning har varit unik. Det är det som är så roligt. Brorsan kom med sugklocka, nästa i säte, nästa med navelsträngen 3 varv runt halsen, nästa på 20min, nästa i världens konstigaste sätesställning, o ja nästa har jag faktiskt inte hört så mycket om hennes förlossning Den var nog snabb o normal då Lillskiten Sen har man ju sambons mamma som är precis lika jävla liten o smal efter 5 barn...o så kommer jag här med 20kg kvar i övervikt sen Maia Sambon var förresten död när han föddes...verkligen läskigt att tänka på...
    men fy.. tur att läkare finns ibland.. vad hade hänt han då??
    som jag då.. 3 barn med 3 olika förlossningar typ.. =))
    * 3 underbara busfrön *
  • Mamma Kråkan

Nää tjejer nu kallar sängen sov så gott på er  {#lang_emotions_kiss}

Nu bloggar jag här igen :)
  • Milliz

Nu måste jag gå och sova. Natti natti tjejer!

Elias 070202 Ella 080920
  • LJ2
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 23:46:34 följande:
    Med Nelly fick jag stanna en vecka med viggo stannade jag bara 12 timmar Nelly ville ha hem mamma och jag fick ett par morfin sprutor under natten efter han kommit så kramperna och smärtan försvann & mot febern gjorde dom inte så mycket efter några dagar av sambo vård blev jag bättre. Däremot fick jag dyrt lova att nästa gång åka in direkt då det gör pytte lite ont
    hmm.. jag tror inte jag skulle våga vara hemma sista veckorna.. skulle nog boka rum på sjukan
    vad säger att du är såpass nära sjukhuset nästa ggn??
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14