• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Mamma Kråkan
    LJ2 skrev 2009-07-25 23:19:48 följande:
    som jag med första!! spydde i 8 mån, konstant illamående till hon kom.. hennes hjärtljud va nere på 50 nåt? dock inte hela tiden!! men låga har jag fått veta, därför läkaren kom o började prata snitt..  hade en läkare som satt 2 timmar konstant mellan benen!! sugklocka som sista utväg, navelsträngen blödde, bajsat i vattnet o andades inte.. dessutom fastnade hon med axlarna ett tag, så dom typ drog ut henne nästan.. fick ligga inne 3 ggr, 2 helger, o sen sista ggn 2 veckor, de fick inte stopppå kräkningarna.. så efter en vecka fick jag nåt cvk, dropp i halsen med näring i.. då vände det sakta.. blev nåt krux med mig efter förlossningen med.. , så kunde knappt gå på 6 v efter.. plus några få stygn.. men allt gick bra..  tillslut så =) med 2:an spydde 7 mån, konstant illamående till han kom.. 15 dagar över tiden, o moderkakan gjorde inte sitt sista tiden, så något liten bebis i förhållande till tid o barn 1 o min längd.. i princip inget fostervatten kvar..  (svårt med koll vid fullgången tid då???)  så igångsättning.. 5 timmar senare, på min va han född.. =) allt gick kanon!! ok, moderkakan ville inte släppa, så sista utvägen typ häva sig på magen, o massa medicin i droppet?? släppte när de sa att jag skulle på operation,, bara lustgas o inte ens det sista stunden.. inte ett stygn, o mådde suuuper =)) o så lillasyster då.. spydde 4-5 mån, dock inte varje dag som med de andra, ca 1ggn veckanmen illamående fram till hon kom, dock lite lättare.. (så en vanlig grav nästan för mig, kunde njuta på ett annaat sätt av den) dock en liten bråkstake =)) låg så bra i säte tyckte hon, med foten under sig på nåt konstigt sätt.. vändningsförsök 2 ggr, men vägrade.. o min moderkaka satt i framvägg/sidan o va stor (bra eg, men inte vid vändningsförsök)..så hon kom till 6 dagar tidigare genom snitt, lilla tjockisen hade aldrig gått o försöka föda sa läkaren, fick inte försöka heller.. hade slutat i snitt ändå, med tanke på hur foten låg.. =) så.. ja.. nu e jag klar med barn!!! *o nu vet hela sverige hur jag hade det under grav, haha*
    wow jag är impad jag kanske inte ska klaga så mina har kommit på 1 1/2 timme & nio minuter på förlossningen..det jobbiga har varit efteråt min kropp har aldrig hängt med och jag har blivit dålig efteråt istället.
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Zvartaliljan
    jojoa75 skrev 2009-07-25 23:21:26 följande:
    sambon kommer från en stor familj så han vill gärna ha fler. Han har haft sex syskon. Men så går jag in i en jobb period med tex fem nätter efter varann, då vill han helt plötsligt inte ha fler Då är han väldans nöjd med de två finisingarna vi har Sen är jag ju ledig nästan en vecka efter ett sånt pass.
    jag kommer från en familj med 6 syskon och Felipe 5 Han vill ha 5 säger han, Jag vill ha fler fast i omgångar...efter denna kommer vi vänta ungefär 5-6 år sen planerar vi 3 ganska tätt o sen får vi se. Kroppen ska ju orka detta också förstås så allt blir ju inte alltid som man planerar.
    Älskade lilla Maia 060528 och syskon 100125
  • jojoa75

LJ2: känner igen mig.. o liljan oxå. Uscha vilka hemska minnen.. jag o mamma åkte till Köpenhamn o skulle gå på Ströget o titta på bebiskläder. Jag fick rusa in på div restauranger, butiker, offentliga toaletter o spy o spy o spy o spy. Den resan var sådär... Vi brukar skoja om det när vi åker dit nu i efterhand, att ja men där inne var ju ganska fint, eller hur Johanna? mmm ja fin toalett iaf

♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • LJ2
    snigelina skrev 2009-07-25 23:22:32 följande:
    Åh, ni pratar graviditeter.. får lite ont i hjärtat.. men en dag ska det bli syskon  här igen.
    ja, jag blir avundsjuk på de som ska skaffa fler små kan jag lova.. *trots allt*  känslan av sparkar, buffar o hickandet i magen.. o känslan när man får hålla dom första gången..
    o amma.. mysigt ju..
    o sen är ju gravida sååå underbart fina..
    men.. nu ska jag låna bebisar av andra o lukta o pussa på.. o sen komma ihåg att man faktiskt e vaken sisådär 342 ggr varje natt..
    o då ska jag titta på mina o le, de sover från 19-19.30 o lite över 12 timmar..
    enda ggn de är vakna är när de är jättesnoriga/hostiga eller har hög feber.. tack lov att det inte är ofta.. *nu iaf*
    så.. ja, jag e klar med mina!!
    hua för o kräkas massor igen. nä.. nu e det bra.. *suck*
    * 3 underbara busfrön *
  • gosmamman

Jag tycker det är lite kul när dte blir OT i tråden, det är roligt att få veta lite mer personligt om er, och sen gillar jag ju ämnet som är på agendan just nu {#lang_emotions_laughing}.

Dock är det dax för mig att säga godnatt, sov gott på er.

• jojoa75

men det som är lustigt är att man ju trots bekymmer av olika art under grav/fl ändå kan säga i efterhand att det var mysigt..
    Jag älskar att vara gravid!! Det är bara komplikationerna jag är lite mer rädd för nu

♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2009-07-25 23:23:04 följande:
    oj.. jag hade inte foglossning iaf.. jo, ett kort tag, en vecka med första.. o liite från mån 6 eller så med de 2 andra, men jag kunde ju gå o allt iaf.. man glömmer fort HUR jobbigt det eg va.. men. det är ju så värt det!! sambon ville först inte heller skaffa fler, men sen ändrade han sig, när jag sa att jag verkligen tyckte det är värt det.. o han e nog glad för det idag kan jag lova.. har en pappas prinsessa verkligen här ju av resultatet.. =)) sätter de igång dig då?? får du det?? jag fick inte med varken 1 eller 2 ??? trots tjat kan jag lova..
    Min foglossning var inte normal...jag är född med höftledslux så mina leder är överrörliga redan från början.

Maia kom ju 5 veckor för tidigt och bm tror att denna också kommer göra det eller tidigare även utan igångsättning med tanke på alla mina hälsoproblem.
  • LJ2
    JuliaochNelly skrev 2009-07-25 23:24:23 följande:
    wow jag är impad jag kanske inte ska klaga så mina har kommit på 1 1/2 timme & nio minuter på förlossningen..det jobbiga har varit efteråt min kropp har aldrig hängt med och jag har blivit dålig efteråt istället.
    när man e upp i det så iaf jag, såg bara att "det släpper efter 3 mån, det säger dom ju.. det är bara 6 mån kvar, det är bara 4 mån kvar... " ungefär som vid värkar,, varje värk tar dig mot bebisen men man undrade iblöand hur man kunde vara så dum o gå på det igen.. fast sek senare ångrar man sig o längtar efter bebis

efter första hade jag förlossningsskräck.. men ville ändå föda vanligt igen.. o sonen tog verkligen bort det kan jag säga.. drömförlossning =)) sa dom därinne med, så ska det gå till, o lagom tid o förbereda sig på..

wow..!! det e inte dåligt!!
    kan förstå att kroppen inte hänger med. hjärnan fattar ju knappt vad som sker!!
    vad blev du dålig med då??
    * 3 underbara busfrön *
  • Zvartaliljan
    jojoa75 skrev 2009-07-25 23:29:27 följande:
    men det som är lustigt är att man ju trots bekymmer av olika art under grav/fl ändå kan säga i efterhand att det var mysigt.. Jag älskar att vara gravid!! Det är bara komplikationerna jag är lite mer rädd för nu
    nä kan faktiskt inte säga att det är mysigt...var aldrig mysigt med Maia och har inte känt någon mysfaktor med denna än heller, HATAR att vara gravid o bara längtar tills det är över...
  • LJ2
    Busbellan skrev 2009-07-25 23:05:05 följande:
    Ja, jag har ju mått ofärskämt bra. Liiite illamående i början, men det gick snabbt över. Har i alla fall med de två första barnen hållt igång och spelat volleyboll tills veckan innan de föddes. med ella vågade jag inte det eftersom jag var sjukskriver pga att de misstänkte tillväxthämning hos henne. Kändes konstigt att vara sjukskriven och ta det lugnt när man mådde hur bra som helst
    haha.. spela volleyboll så nära inpå.. ja en del har det bra
    * 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14