Åkt ambulans?
Hur många gånger har du åkt ambulans?
För er som vill, varför åkte du ambulans?
Hur många gånger har du åkt ambulans?
För er som vill, varför åkte du ambulans?
En gång, fick ryggskott hos den som skulle fixa det min kassa rygg. Kom inte därifrån. Morfin är bra.
Men nu har jag citodon på lager till nästa gång!
En gång när min son fick feberkramp.
1 gång, flög av en häst o blev medvetslös.
2 ggr
1:a gången efter en bilolycka med familjen när jag var 4 år. Vår bil fick hela motorhuven inkörd under en lastbil = inte bra...
2:a gången ramlade jag av min kära skit-häst i skogen och de trodde jag hade brutit bäckenet men jag klarade mig med krossad muskel och hjärnskakning.
Fick gallstensanfall efter ett missfall....blev knasigt av allt så ambulansen kom. Skönt med snabb smärtlindring.
En gång, det efter att magsäcken sprack efter en GBP operation för drygt ett år sedan. Jag fick åka i en ambulans vilken verkade helt sakna fjädring. Järnspikar vad ont det gjorde i magen vid varje gupp.
Som några sagt tidigare, hästar är farliga djur. Tänk att hästsporter kallas tjejiga ur en negativ bemärkelse. Mycket svårare och farligare än de typiska pojksporterna.
Som min pappa säger: hästar bits fram, sparkas bak och är obekväma på mitten
Men jag giller dem ändå ![]()
Har aldrig behövt åka som patient, däremot har jag varit med som sällskap vid två tillfällen och jag praktiserade även ett par pass på ambulansen när jag läste till uska.