• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åkt ambulans?
  • lokisse
    Metropolis Diana skrev 2009-07-09 18:33:25 följande:
    Jag fick åka balans dock utan blåljusen en gång :( när min axel gått ur led (typ 15 år gammal) när jag badade med hästen och ramlade av, jag vägrade gå upp ur vattnet , en läkare i närheten rodde ut 5meter för att dra upp mig och sen in till kanten där ambulanspersonal väntade med bår, de fick bära mig uppför en skogsbrant...hehe.... O jag bara flinade för jag var hög på morfin! De fick byta av varandra för att orka bära upp mig och båren....
    varför vägrade du att komma upp ur vattnet??
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Milkina cerka

En gång, minsta dottern föddes i den ambulansen..

• Angel13

som patient har jag åkt en gång, fick jätte ont i magen (blindtarmen) blodtrycket sjönk ner til 65/45 var knappt vid medvetande tungt att andas, fick flera liter vätska. Trodde jag skulle dö faktiskt orkade inte prata, min enda tanke vara att andas ut och in för då kan man inte dö :) Var gravid dessutom i v16. Är själv ambulanssköterska så jag har kört och åkt ambulans i 10år. Knäppaste körningen var till en ung kvinna med en blödande finne mitt i natten!! Skrev i journalen under åtgärder "sätter plåster på finnen samt ger instruktioner om att badda med något antiseptiskt!

• challe 1
    Angel13 skrev 2009-07-09 18:46:15 följande:
    som patient har jag åkt en gång, fick jätte ont i magen (blindtarmen) blodtrycket sjönk ner til 65/45 var knappt vid medvetande tungt att andas, fick flera liter vätska. Trodde jag skulle dö faktiskt orkade inte prata, min enda tanke vara att andas ut och in för då kan man inte dö :) Var gravid dessutom i v16. Är själv ambulanssköterska så jag har kört och åkt ambulans i 10år. Knäppaste körningen var till en ung kvinna med en blödande finne mitt i natten!! Skrev i journalen under åtgärder "sätter plåster på finnen samt ger instruktioner om att badda med något antiseptiskt!
    HAHAHAHAHA!!!!
  • hönamor

Tror jag åkte en gång då jag va runt 5-6 år o slagit upp hakan efter att ha trillat i hög fart rakt ut i gatan efter att pedalerna fastnat i bromsen på cykeln. Fick sy och fick en jävla massa äcklig glass kommer jag ihåg. Slutade äta glass efter det.

När vår första dotter föddes o skulle köras mellan ett sjukhus till ett annat dagen efter förlossningen fick vi tyvärr itne följa med i ambulansen utan vackert ta taxi efter.

• lokisse
    Angel13 skrev 2009-07-09 18:46:15 följande:
    VA!!!! nej hysteriskt kul
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • geggan

Gjorde min praktik på CItyambulansen.

• sleeping angel

Jag vet inte hur många gånger jag har åkt ambulans, varje gång självförvållad intox.

Men de dagarna är förbi, nu vill jag aldrig åka igen
    Hoppas jag slipper!

• JennyCecilia

3 gånger inre blödningar
    1 gång födde för tidigt
    1 stor cysta som sprack
    ca 20 ggr mensvärk så jag blivit medvetslös

Min dagbok: ladyj112.xpy.se/
  • Angel13
    lokisse skrev 2009-07-09 18:49:15 följande:
    VA!!!! nej hysteriskt kul
    ja eller hur! Mitt i natten!!! Larmet var ett prio ett larm om en kvinna som blöder kraftigt!! Och så möter man en blödande finne *grr* Att jobba i ambulans kan vara roligt också :)
Svar på tråden Åkt ambulans?