Åkt ambulans?
Hur många gånger har du åkt ambulans?
För er som vill, varför åkte du ambulans?
Hur många gånger har du åkt ambulans?
För er som vill, varför åkte du ambulans?
En gång, minsta dottern föddes i den ambulansen..
som patient har jag åkt en gång, fick jätte ont i magen (blindtarmen) blodtrycket sjönk ner til 65/45 var knappt vid medvetande tungt att andas, fick flera liter vätska. Trodde jag skulle dö faktiskt orkade inte prata, min enda tanke vara att andas ut och in för då kan man inte dö :) Var gravid dessutom i v16. Är själv ambulanssköterska så jag har kört och åkt ambulans i 10år. Knäppaste körningen var till en ung kvinna med en blödande finne mitt i natten!! Skrev i journalen under åtgärder "sätter plåster på finnen samt ger instruktioner om att badda med något antiseptiskt!
Tror jag åkte en gång då jag va runt 5-6 år o slagit upp hakan efter att ha trillat i hög fart rakt ut i gatan efter att pedalerna fastnat i bromsen på cykeln. Fick sy och fick en jävla massa äcklig glass kommer jag ihåg. Slutade äta glass efter det.
När vår första dotter föddes o skulle köras mellan ett sjukhus till ett annat dagen efter förlossningen fick vi tyvärr itne följa med i ambulansen utan vackert ta taxi efter.
Gjorde min praktik på CItyambulansen.
Jag vet inte hur många gånger jag har åkt ambulans, varje gång självförvållad intox.
Men de dagarna är förbi, nu vill jag aldrig åka igen
Hoppas jag slipper!
3 gånger inre blödningar
1 gång födde för tidigt
1 stor cysta som sprack
ca 20 ggr mensvärk så jag blivit medvetslös