• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åkt ambulans?
  • lokisse
    Angel13 skrev 2009-07-09 18:55:48 följande:
    ja eller hur! Mitt i natten!!! Larmet var ett prio ett larm om en kvinna som blöder kraftigt!! Och så möter man en blödande finne *grr* Att jobba i ambulans kan vara roligt också :)
    aha hon kanske hade ringt in och sagt att hon har en starkt blödande finne och centralen trodde att det var nagon fran vart granland?
    nej inte ens jag kan tro pa den förklaringen....
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • LAV0LINA
    Angel13 skrev 2009-07-09 18:46:15 följande:
    Är själv ambulanssköterska så jag har kört och åkt ambulans i 10år. Knäppaste körningen var till en ung kvinna med en blödande finne mitt i natten!! Skrev i journalen under åtgärder "sätter plåster på finnen samt ger instruktioner om att badda med något antiseptiskt!
    Skojar du?!
    Varför ringde hon ambulans för det? Trodde hon hon skulle dö av blodförlust eller?
  • Kalles mams

Den enda gång jag har åkt ambulans, var in till BB, då jag inte själv kunde gå. Efter 20 minuter på BB var sonen född.

• Mulllis

1 gång. jag fick ont I hjärtat. När de kopplade upp mig visade de att jag hade 160 I puls.
    -De var en panikångest attak tydligen.

Sen har jag åkt en gång till men de glömde jag innan jag tryckte på 1

• lumewi

första gången fick jag följa med min syster hon vägrade prata med nån annan då.

andra följa son nr 2 endast en vecka gamal och sluta andas.

tredje son nr 1 som ramlat från en lekställning på skolgården och fick hjärnskakning.

• Pemmel

En gång, men enbart i transportsyfte. Jag var nyfödd då och mamma hade vattkoppor, mitt i natten när jag var tre-fyra timmar blev de tvungna att flytta oss eftersom sjukhuset där jag föddes inte hade möjlighet att isolera oss för att hindra smittspridning. Pappa fick inte höra någonting så då han kom på förmiddagen efteråt för att träffa mig och mamma fick han bara beskedet att vi flyttats med ambulans till annat sjukhus. Varför visste inte den han pratade med. Han fick väl lätt panik stackarn. *s*

• Metropolis Diana
    lokisse skrev 2009-07-09 18:42:09 följande:
    varför vägrade du att komma upp ur vattnet??
    Jo för så fort min arm kom över vattnet så blev den tyngre och det gjorde jätteont! Jag hamnade i chocktillstånd med och ju längre tiden gick ju mer oresonlig blev jag... de rodde ut och hämtade mig .... hehe...löjligt kanske...
  • tru

första gången med dottern som fick hjärnskakning efter att klättrar på en klätterställning när hon var 2 1/2 och somnade direkt efteråt när hon kom in till läkaren spydde hon och en timme senare var hon pigg och alert. läkaren frågade om hon kunde hoppa på ett ben vilket hon gjorde för första gången då. hon blev väl så rädd så hon lydde.

andra gången hade jag varit till vårdcentralen, till läkaren för att jag hade fortfarande fruktansvärd hosta efter en lunginflammation samt att jag mådde jättedåligt. när jag en halvtimme senare kommer till dagis och ska hämta dottern. hugger det till i brösten och jag kan varken andas eller röra mig. trodde jag fått hjärtattack men de trodde inte ambulanspersonalen de trodde jag fått en propp i lungan men de visade sig vara dubbelsidig lunginflammation. och så sjuk så länge har jag aldrig varit. hade ont i revbenen i 4månder efter.

• lokisse
    Metropolis Diana skrev 2009-07-09 19:21:29 följande:
    Jo för så fort min arm kom över vattnet så blev den tyngre och det gjorde jätteont! Jag hamnade i chocktillstånd med och ju längre tiden gick ju mer oresonlig blev jag... de rodde ut och hämtade mig .... hehe...löjligt kanske...
    nä klart att det inte var löjligt!! bara nagot förvirrande om man inte viste varför
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Angel1978

en gång med gallstensanfall. Bodde hos mormor och hon var för hysterisk för att köra själv.. (till min stora lättnad..)

Svar på tråden Åkt ambulans?