• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åkt ambulans?
  • Verkligen

2 ggr.

En gång hade jag skurit mig djupt i armen och fick sy 12 stygn.
    Andra gången trillade jag av min häst och blev släpad efter honom en bit.

♥ BF 18 November 2009 ♥
  • Apipoulai

0ggr

Däremot har jag åkt läkarbil i Tyskland, då farmor trillade på gatan.

? Do what you like. Like what you do. ?
  • Stargirl

3 ggr.

Första gången pga lunginflammation, andra gången när jag var gravid och fick akut ont och tredje gången pga andningsvårigheter samt buksmärtor.

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Spindelskratt

Tre gånger
    1. gången när jag var liten o ramlade ner från ett träd rakt på ett stenblock. spräckte skallbenet.

2. Nyårsafton när min mamma fick njurstenanfall och fick åka in med ambulans, hon var enda som var nykter o blir givetvis sjuk.

3. När jag skulle få andra sonen, fick krystvärkar i bilen så ambulans fick möta upp oss.

• päronform

Har åkt 2 ggr.
    Första gången va pga min mage, hade värsta kramperna men konstigt nog försvann de efter ett tag när jag kommit till sjukan
    Andra gången va med min mormor som hade fått en hjärtinfarkt (stavning?)

• MetalNea

En gång, när jag var ca 7 år och hade brusten blindtarm.

• Mamman till två

1 gång själv & 1 gång med dottern.

Åkte första gången själv när jag väntade min dotter. Efter en liten blödning startade värkarbetet i 26 fulla veckor & läkarna på förlossningen här beslutade sig för att skicka mig till Göteborg eftersom de inte hade resurser för att ta hand om så tidigt födda barn här i Varberg. (tack vare otroligt duktig personal vid rätt tidpunkt föddes inte dottern för tidigt)

Andra gången jag åkte var med dottern som då var 10 månader, i sviterna av en förkylning fick hon troligtvis ett krupp-anfall, slutade andas & blev lätt blå. - Bland det läskigaste jag varit med om

• Frila2

3 gånger. Med mormor och morfar i olika omgångar.

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
Svar på tråden Åkt ambulans?