• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åkt ambulans?
  • Flätad

Har åkt två gånger. Ena gången var det självförvållat, dock väldigt många årsedan när man skulle testa alkohol och lite piller på det. Det blev inte alls bra och jag har aldrig gjort om det

Andra gången var när vår dotter var ca 1 år och satte i halsen ordentligt så ambulansen fick komma och det var tur för de räddade livet på vår älskade dotter som nu är drya 3 år, det var en fruktansvärd upplevelse

Sen har jag faktiskt åkt ambulans ganska många gången när jag tänker efter ju... Jobbar på att vårdboende där vi ofta behöver skicka in vår vårdtagare och finns det inga anhöriga så följer vi med... De gångerna kan jag inte räkna faktiskt...

• SmileyMalin

2 gånger.
    Första som barn när familjen var med i en trafikolycka.
    Andra förra våren då vårat hus brann.

• NoMercy
    Angel13 skrev 2009-07-09 18:55:48 följande:
    ja eller hur! Mitt i natten!!! Larmet var ett prio ett larm om en kvinna som blöder kraftigt!! Och så möter man en blödande finne *grr* Att jobba i ambulans kan vara roligt också :)
    Osså ska man försöka vara proffsig när man kommer fram....jo tjena...
    Men det är ju så, det är i många många fall inte alls som det står på utlarmet.
  • juzze
    tomtemor skrev 2009-07-09 20:13:25 följande:
    Visste ni att missbrukare brukar ringa ambulansen när de vill in till stan? De ringer 112 och säger att de har bröstsmärtor, för då måste ambulansen komma. Sedan på sjukhuset blir de mirakulöst nog bra igen, och kan promenera den lilla biten in till stan. Så sparade de på sina busspengar. Smart, va? Synd bara att det inte finns så många ambulanser kvar, som kan hjälpa dem som är dåliga på riktigt under tiden som de kör taxi till våra utslagna samhällsmedborgare...
    Men det kostar ju 300 spänn att åka ambulans?
  • mortillsju

1 gång. När jag födde mitt sjätte barn i bilen skickade de en ambulans att hämta mig.

• GrönaDruvan

1 gång.

2 veckor efter förlossningen började jag störtblöda, trodde fan jag skulle förblöda..

• juzze

Har åkt ambulans 1 gång, pga panikångestattack (för första gången, trodde jag skulle dö och hade ingen aning om att det var psykiskt) ett par veckor efter min förlossning.

Det kändes som på film. Helt skumt. Fortfarande blir jag väldigt känslosam när jag ser ambulanser. Jag hade ju till och med sagt hejdå till min son och min man.. var helt övertygad om att livet var slut..

• NoMercy
    tomtemor skrev 2009-07-09 20:13:25 följande:
    Visste ni att missbrukare brukar ringa ambulansen när de vill in till stan? De ringer 112 och säger att de har bröstsmärtor, för då måste ambulansen komma. Sedan på sjukhuset blir de mirakulöst nog bra igen, och kan promenera den lilla biten in till stan. Så sparade de på sina busspengar. Smart, va?Synd bara att det inte finns så många ambulanser kvar, som kan hjälpa dem som är dåliga på riktigt under tiden som de kör taxi till våra utslagna samhällsmedborgare...
    Jo, jag vet....vi har 9  mil till "stan" och har blivit utnyttjade för det.
    Fast här kostar ambulansen 150 kr att åka..så dom är inte så smarta som dom tror, fast det kanske är nån annan som får betala...
  • Angelven
    juzze skrev 2009-07-09 20:23:13 följande:
    Men det kostar ju 300 spänn att åka ambulans?
    ???

Inte de två gånger jag åkt.

240 kr tog de dock på akuten - men det kostar det ju oavsett hur du kommer in.

1 gång för en trappvolt - landade med huvudet före från två meter, krossad huden på ena knäet, hjärnskakning och en överläkare som talade om att jag haft änglavakt samt gav mig världens utskällning för att jag inte legat kvar efter fallet. Tydligen bäst att ligga kvar och vänta på ambulans - man kan flytta sig med bruten nacke/rygg.... Det var rätt intressant att se en traumaenhet på fullvarv från "fel" sida så att säga - jag hade domningar i händerna och de var lite nervösa

1 gång för bilvolt - lade sportbilen på taket i ett dike - inga skador dock.
Svar på tråden Åkt ambulans?