• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åkt ambulans?
  • Hallonröd

Har åkt ambulans 1 gång.

Ringde ambulans för ett några år sedan när jag fick världens gallstensanfall, visste inte vad det var och blev skiträdd, ensam med barnen som jag var också. Minstingen var bara 7 veckor då. Hade så jäkla ont och hade svårt att andas. Fick vara på akuten i flera timmar men smärtan avtog som tur var. Fick en remiss till ultraljud morgonen därpå och då såg de att jag hade gallsten {#lang_emotions_undecided}

// Bad sound kills good music...
  • lokisse
    Metropolis Diana skrev 2009-07-09 20:05:54 följande:
    Jag satt tydligen i vattnet mellan en och två timmar, det var i april och i havet dessutom. Jag var rätt nedkyld när de väl fick upp mig... Super trevlig ambulanspersonal!
    usch!!!
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • wiizz

1 gång, var med i en trafik olycka.

Bussen välte ner i diket och jag gjorde sönder föster rutan med mitt huvud, hjärnskskning, skada rygg,knän och nacke..Aj!

• Jenny N

2 gånger,
    första gången gick jag emellan i ett bråk och blev sprejad med tårgas, vilket ledde till ett kraftigt astmaanfall.

andra gången var jag egentligen inte sjuk eller dålig, dock i ett kraftigt chocktillstånd då jag bevittnade en bilolycka där min bästa vän dog och min sambo och 2 vänner skadades, ambulanspersonalen bedömde att jag skulle ha en egen ambulans och det är jag rätt tacksam för efteråt, kom in till sjukhuset betydligt snabbare på det sättet.

• tomtemor

Visste ni att missbrukare brukar ringa ambulansen när de vill in till stan? De ringer 112 och säger att de har bröstsmärtor, för då måste ambulansen komma. Sedan på sjukhuset blir de mirakulöst nog bra igen, och kan promenera den lilla biten in till stan. Så sparade de på sina busspengar. Smart, va?

Synd bara att det inte finns så många ambulanser kvar, som kan hjälpa dem som är dåliga på riktigt under tiden som de kör taxi till våra utslagna samhällsmedborgare...

• Yizza

En gång - Gick baklänges med en häst som stegrade sig och krossade hela foten... Inte så skönt, men så bra personal

Vart ska det där huset?
  • myskatt

Fick huvudvärk from hell när jag var gravid pga HF. Akuten här ville inte skicka iväg mig med min man i vår bil så det fick bli ambulans till Falun.

Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • NoMercy
    Angel13 skrev 2009-07-09 18:46:15 följande:
    som patient har jag åkt en gång, fick jätte ont i magen (blindtarmen) blodtrycket sjönk ner til 65/45 var knappt vid medvetande tungt att andas, fick flera liter vätska. Trodde jag skulle dö faktiskt orkade inte prata, min enda tanke vara att andas ut och in för då kan man inte dö :) Var gravid dessutom i v16. Är själv ambulanssköterska så jag har kört och åkt ambulans i 10år. Knäppaste körningen var till en ung kvinna med en blödande finne mitt i natten!! Skrev i journalen under åtgärder "sätter plåster på finnen samt ger instruktioner om att badda med något antiseptiskt!
    Tänk att man aldrig slutar att förvånas...men det var nog bland det löjligaste jag hört på länge
    Annars har jag en som fick en strumsticka i foten...ja om den suttit kvar så kanske...den gjorde inte det...den hade petat ett liiiitet hål i skinnet, men hon var hysterisk....
  • LillaMa

4 ggr
    1:a. förlossning
    2:a. allergichock
    3:dje. förlossning
    4:dje. sonen fick en allergichock

Svar på tråden Åkt ambulans?