• Duva

Sunwing Kallithea Rhodos nr 3

Ja då var det dax att starta upp en ny tråd för oss som ska åka till Rhodos Kallithea

"Nån som varit där?

Skriv gärna och berätta om både ris och ros. Utflyktsmål, mattips - är tex allinclusive värt pengarna? Bra badstränder i närheten. Ja allt som kan vara av värde att veta.

Om du är ny, skriv in dig på listan i tråden och skriv gärna nåt...

HÄR ÄR ALLA VI SOM HAR VÅR RESA KVAR

5 Juli Siabellon (är där NU)
    12 Juli Reportermamman(är där NU)
    19 Juli Jenny26 (1v SunWing, 1v SunGarden+)
    9 augusti littleangel81
    23 augusti Minne
    26 augusti Duva
    30 augusti päronform
    9 september 3busungar
    11 oktober Kixen, byggare bob

• Svar på tråden Sunwing Kallithea Rhodos nr 3
  • Siabellon
    Reportermamman skrev 2009-07-21 17:05:15 följande:
    Siabellon: Om du jämför Kalithea-resorten med Cala Bona (för det var väl där ni varit?!), vilken gillar du bäst? Intressant att veta för oss som bara varit på en Sunwing resort om de skiljer sig mycket åt...
    Åh, det är så svårt! Vi pratade om det där jag o min man och vi kom fram till att de har olika kvaliteter. Att åka till C:B är som att åka till sommarstugan på nåt sätt, att åka hem till nåt välbekant.
    Vi älskar C.B för att det är en fin anläggning som har närheten till den lilla hamnen och lite butiker o restauranger. Fin promenadväg längs havet dit(tar ca 5-10 minuter). Sen kan man fortsätta 2 km till längs havet o så kommer man till Cala Millor som är lite större och har lite mer att erbjuda.
    Överlag är det mer att kolla runt på på Mallorca, lite grönare också. Nackdelen med C.B är att det inte finns nån bra strand vid hotellet att bada vid, då måste man gå till hamnen eller till C.M.
    Maten är def bättre på Kallithea men annars är personalen lika trevliga och det jobbar några svenskar på LaTasca vi blivit bekanta med under dessa resor. Många på hotellet pratar svenska och def bättre engelska än de på Kallithea.

Vi ska åka t Rhodos igen nästa år har vi precis bestämt, närheten till stranden var ett stort plus för oss som var där mer än vid poolerna.

Kommer nog på fler + och -, återkommer!

(magnus skogsberg, glömde inboxa!)
  • Reportermamman

Haha! Magnus Skogsberg! Han brukar jämt få höra att han är så lik Mats Wilander. Kul med lite variation ju

Vi väljer mellan att testa Sunwing Sandy Bay på Cypern som en kollega till mig rekommenderar så varmt och att åka tillbaka till Rhodos. Jag är dock lite rädd för värmen på Cypern i juli. Tyckte det var så himla skönt med den ständiga brisen på Kallithea.

Så det blir nog Rhodos igen för oss nästa år. Fast då tänkte vi ta med oss min kära mor. Skönt att vara en vuxen till på två illbattingar

Funderar på vilken lägenhet vi ska boka då. Någon av er som varit på Sunwing Kallithea som testat Happy Baby-lägenheterna på markplan mot poolen? De såg mycket trevliga ut!

(Jag vet, jag är galen som redan planerar nästa års sommarsemester, men det är halva nöjet att boka och längta efter resan ju!)

• Siabellon
    Reportermamman skrev 2009-07-21 21:11:28 följande:
    Haha! Magnus Skogsberg! Han brukar jämt få höra att han är så lik Mats Wilander. Kul med lite variation ju Vi väljer mellan att testa Sunwing Sandy Bay på Cypern som en kollega till mig rekommenderar så varmt och att åka tillbaka till Rhodos. Jag är dock lite rädd för värmen på Cypern i juli. Tyckte det var så himla skönt med den ständiga brisen på Kallithea. Så det blir nog Rhodos igen för oss nästa år. Fast då tänkte vi ta med oss min kära mor. Skönt att vara en vuxen till på två illbattingar Funderar på vilken lägenhet vi ska boka då. Någon av er som varit på Sunwing Kallithea som testat Happy Baby-lägenheterna på markplan mot poolen? De såg mycket trevliga ut! (Jag vet, jag är galen som redan planerar nästa års sommarsemester, men det är halva nöjet att boka och längta efter resan ju!)
    Vi har så gott som också redan bestämt att det blir Rhodos nästa sommar igen. Men nu ska vi åka alla mina systrar med familjer, vi är 4 systrar så vi blir en hel del folk mao. Det ska bli superkul!
    Du behöver inte tro att jag tycker du är galen som börjat planera redan som du ser. Vi har som tradition att boka på nyårsafton så vi är också tidigt ute(men nu när vi åkte i juli, annars brukar vi åka i sept, var det def mer uppbokat än annars så vi kanske måste boka tidigare)

Happy babylght är nog bra men vi har hoppat det varje år till förmån för Royal då vi har en kille som är rätt rymmig av sig o staketen som omgärdar HB-lght är en baggis för honom..

Ja, Mats W kan också stämma men jag såg Skogsberg direkt i honom!
    Har ni funnit er tillrätta hemma igen? Vi hade rätt soligt idag så jag låg en stund ute i solen på dagen för att behålla den lilla färg som är kvar(den rasar av fort i regn)
  • Reportermamman

Oj, det låter jättekul att åka fyra systrar med familjer! Vi tänkte faktiskt fråga min syster och hennes pojkvän om de vill hänga på. Man börjar uppskatta det här med "generationsresor" ännu mer när man har barn. Det blir ju fler famnar, så att säga. Och perfekt att bo på en resort där alla kan välja själva hur de vill bo (i vilken prisklass).

Om ni åker tillbaka till Kallithea, var tänker ni bo då?

• Duva

Puffar lite ifall det finns fler som ska åka..kanske restresor som säljs nu då det varit lite tråkigt väder..

• ByggareBob
    Duva skrev 2009-07-26 14:15:19 följande:
    Puffar lite ifall det finns fler som ska åka..kanske restresor som säljs nu då det varit lite tråkigt väder..
    Är du här och ränner nu??? Ska du inte börja ladda för jobbet... =)
  • Siabellon

Det är bra att ni håller tråden levande. Är lite trögt för en annan att gå in här. då blir man bara påmind om vad ni som har era resor kvar har att vänta *avis*
    Tänk, vi har varit hemma en vecka nu o det känns som en evighet sen vi var iväg.....
    när jag frågade maken vad vi skulle äta i dag sa han: LaTasca. På rethumör som vanligt......

• Duva
    ByggareBob skrev 2009-07-26 14:22:14 följande:
    Är du här och ränner nu??? Ska du inte börja ladda för jobbet... =)
    Ågren sitter på ena axeln och skriker hela tiden....Joobbaaa,jobbbaaa,jooobbbbaaa
  • päronform

Minne..nu har jag röstat!
    Vad duktig du är på att scrappa!

Nu är det 33 dagar kvar tills vi ska lyfta mot Rhodos!
    Jag längtar som en galning!

Svar på tråden Sunwing Kallithea Rhodos nr 3