• Duva

Sunwing Kallithea Rhodos nr 3

Ja då var det dax att starta upp en ny tråd för oss som ska åka till Rhodos Kallithea

"Nån som varit där?

Skriv gärna och berätta om både ris och ros. Utflyktsmål, mattips - är tex allinclusive värt pengarna? Bra badstränder i närheten. Ja allt som kan vara av värde att veta.

Om du är ny, skriv in dig på listan i tråden och skriv gärna nåt...

HÄR ÄR ALLA VI SOM HAR VÅR RESA KVAR

5 Juli Siabellon (är där NU)
    12 Juli Reportermamman(är där NU)
    19 Juli Jenny26 (1v SunWing, 1v SunGarden+)
    9 augusti littleangel81
    23 augusti Minne
    26 augusti Duva
    30 augusti päronform
    9 september 3busungar
    11 oktober Kixen, byggare bob

• Svar på tråden Sunwing Kallithea Rhodos nr 3
  • Minne

Det är runt 30 grader i luften, blåser en hel del, varmare i havet än i poolerna!!

Det är ruskigt mycket folk, mest barnfamiljer, mycket danskar, men de flesta är mycket trevliga! Detta gäller även personalen, mycket charmerande männsiskor...

Men jag hoppas att du och din familj får en bra semester Päronform (ja, det gäller ju alla som har sin semester kvar förstås!!)

• Duva

HEJ

Då var man hemma igen..tycker det har varit kanon, lite mkt folk vid frukost/lunch/middag..men annars är stället kanon för oss barnfamiljer, så det är säkert 95% barnfamiljer, ungar överallt..

Skriv och fråga allt om ni vill.

Minne...har ju inte varit inne och sett att du skrivit...men nu efteråt kan jag nog kanske veta vem du var..men som sagt folk överallt...så det är inte lätt.

• 3busungar

vi räknar ner dagarna här hemma.
    vi åker på onsdag..
    o min 4åring längtar så mycket som man kan göra..så fort han ser mormor
    tror han att vi ska iväg till rhodos..
    när vi skulle på nora marken i lördags med morfar så sprang han in till huset o packade sin ryggsäck o la den i bilen.
    han trodde vi skulle till lollo o bernie ,tokiga unge..
    o morfar som inte äns ska med dit.haha(vi är en sån där familj med skilda morföräldrar)
    men vi kommer att bli många.
    3 av barnens mostrar med familjer ska med plus deras mormor o hennes man.
    de blir väl en 9-10 barn.haha de flesta i 1½år-6år.hihi

• Jenny26
    3busungar skrev 2009-09-03 19:05:09 följande:
    vi räknar ner dagarna här hemma.vi åker på onsdag..o min 4åring längtar så mycket som man kan göra..så fort han ser mormor tror han att vi ska iväg till rhodos..när vi skulle på nora marken i lördags med morfar så sprang han in till huset o packade sin ryggsäck o la den i bilen.han trodde vi skulle till lollo o bernie ,tokiga unge..o morfar som inte äns ska med dit.haha(vi är en sån där familj med skilda morföräldrar)men vi kommer att bli många.3 av barnens mostrar med familjer ska med plus deras mormor o hennes man.de blir väl en 9-10 barn.haha de flesta i 1½år-6år.hihi
    Låter som att ni kommer att få det toppen =)
  • Minne
    Duva: Synd att vi missade varandra! Och härligt att ni hade en skön semester!
    Vi blev ju som sagt lite besvikna, mest på maten som vi tyckte smakade lika varje dag, kan ju säga att jag levde på grekisk sallad!
    Håller dock med dig om att stället var kanon för barnfamiljer, Philip saknar Lollo & Bernie
    Han träffade ju en tjej från Helsingborg som han blev väldigt förtjust i, och vet ni, de är kusligt lika, man ser det på fotona nu i efterhand!
    ´Min man hade lessnat efter tre dagar och Philip badade inte efter 4 dagar...och själv låg jag på den "underbara" stranden och badade och solade! Den var en redig besvikelse, trodde ju den skulle vara lite "mer"...
    Men jag hoppas att ni som har er semester kommer att få det grejt! Jag håller på å lägger in bilder i mitt galleri, mern måste ju hålla på och förminska och det tar ju såååån tid!! Har ju lite dåligt med den!
  • Minne

Då ligger i alla fall lite bilder i mitt galleri från vår semester! Kolla allrahelst in "solnedgång" Tycker själv att den blev jättefin!

• Duva

Päronform har du kommit hem än?? Vad tyckte du isf???

• 3busungar

hejhej!!

imorgon är det våran tur att bege oss mot arlanda(3timamrs bilresa)
    för att sen kliva in på flygplanet mot rhodos.
    fy vad vi längtar.barnen o jag är helt otåliga.haha
    planet går kl 18 men vi åker redan vid 11 tiden.
    så vi komemr iväg..
    skulle helst av altl vilja åka redan nu

ni som varit där nyligen behöver man ha med sig någon tröja o byxor?
    o all inclusive är det så att man får gå o ta lite då o då
    eller är det bara lunch o middag?
    jag har hört några prata om att när de tog all inclusive så fick de ta glass när de ville osv .hoppas det är så där med..

• Minne
    3busungar skrev 2009-09-08 15:10:18 följande:
    hejhej!!imorgon är det våran tur att bege oss mot arlanda(3timamrs bilresa)för att sen kliva in på flygplanet mot rhodos.fy vad vi längtar.barnen o jag är helt otåliga.hahaplanet går kl 18 men vi åker redan vid 11 tiden.så vi komemr iväg..skulle helst av altl vilja åka redan nu ni som varit där nyligen behöver man ha med sig någon tröja o byxor?o all inclusive är det så att man får gå o ta lite då o dåeller är det bara lunch o middag?jag har hört några prata om att när de tog all inclusive så fick de ta glass när de ville osv .hoppas det är så där med..
    Det är lunch och middag som gäller på vissa tider och det är kö till att få dricka, det är kö till att få mat...lite skolmatsbespisning över det hela, men underbar go' personal!
    Glassen och läsken...hm..då får du köpa en glasskort för 100:- och då är det 10 glassar...men bara ur ett sortiment som min grabb lessnade fort på!! Så det slutade med att jag i alla fall köpte glass...Och det är DYRT!!!

Jag kom ju hem för en vecka sedan och några byxor eller tröja med lång ärm behövdes inte!
  • 3busungar

minne:
    okej tack för ditt svar.

nu ska jag sova så vi kommer iväg i tid imorgon.

• 3busungar

hejhej
    vad tysta alla är

Vi hade en helt udnerbar vecka.
    Allt var tipp topp.
    Visserligen så regnade det under en dag men det är ignet man kan rå för.
    O hotellet sunwing resort är i toppklass.
    Vi var 20 pers 9 av dem var barn o alla stortrivdes
    Var så bra shower på kvällarna o mina 3 älskar lollo o bernie,
    De köpte sig en varsin lollo o bernie mjukis hem.
    O 2åringen står o sjunger o dansar till lollo o bernie hela dagarna..
    Jag ångrar att jag inte köpte deras skiva som fanns i leksaksaffären vid hotellet..

Buffén var jättebra.Maten varierade..
    Jätte bra efterrätter o glassen som man fick ta efter lunchbuffén
    var väldigt poppis..
    Ja jag har bara gott att säga om stället

VI hade ju ett av babyrummen till våran yngsta som fyllde 2 nu i söndags.
    O man fick tillgång till en vagn under hela veckan.
    O behövde man en till vagn så var det bara att gå o låna en som fanns i korridoren..

Vi var inne i rhodos stad en dag,det gick jättesmidigt o åka taxi med 3 barn. taxin kostade 7 euro..bra pris

vill ni se bilder så finns det på min blogg:
    pwestermark.blogg.se

• Lollo78

Jättekul att läsa denna tråd, vi åker dit på söndag! Jag har en fråga ang den sulky som ingår i happy baby, vad är det för vagn, duger den? (dvs har den liggläge och ok sufflett?) Bör man släpa med en egen sulky till en 1-åring elle funkar denna?

Tack för svar på förhand!

• Duva
    Lollo78 skrev 2009-09-27 20:43:56 följande:
    Jättekul att läsa denna tråd, vi åker dit på söndag! Jag har en fråga ang den sulky som ingår i happy baby, vad är det för vagn, duger den? (dvs har den liggläge och ok sufflett?) Bör man släpa med en egen sulky till en 1-åring elle funkar denna?Tack för svar på förhand!
    Jag tror nog att det är en ganska bra vagn, och dem jag såg hade liggläge och sufflett..tror jag?!!..

Tror inte alls du behöver ta med egen..men någon annan kanske vet mer exakt..??
    Hoppas du får svar snart..
  • 3busungar

lollo:
    min 2åring älskade den vagnen..
    o han sov väldigt bra i den.den är jättelätt att vika ihop,
    om man ska åka taxi.vi hade med oss 2 i bilen o det märktes knappt.
    o det finns en sufflett på den..o spänne att sätta fast barnet om man vill.
    jag skulle inte ta med våran vagn även om jag hade en 1åring.
    nu var ju han 1 år enligt alla papprena eftersom han itne hade fyllt 2 än
    så ja det funkar med en sån vagnt ill en 1åring..

happy baby rummen är förövrigt helt suveränt.
    de har en bumbo,babysitter,barnstol ..allt som behövs för en liten..

vill du se mer av sunwing resort så gå in på min blogg
    htt://pwestermark.blogg.se
    jag lägger in bilder från rhodos lite då o då,
    annars finns det många foton på rubrikerna:rhodos,fler foton osv..

ps: de vagnar som tillhör babyrummen är röda o de oranga finns utanför rummen så man kan låna en extra om man vill..

• 3busungar

ett tips för er som åker så ni kommer fram sent på onsdag kvällen.
    vi kom fram grekiskt tid vid 00-01 tiden.o då var vi hungriga igen.
    åt ju på flygplanet men det behövde lite mer..
    så tipset är att ta med något ,kanske en burk med köttförssås som bara är att värma i mikron eller spisen..för inget är öppet så sent.
    de har micro o tekokare på babyrummen..

sen håll hårt i de små kuponger som man får använda sg av på helgen
    då buffeérna inte är..
    för vi tappade bort lapparna o då får man betala maten på restaurangen.
    men annars är det bara att gå o ta för sig av bufféerna..

sen finns det flera affärer att shoppa på.
    beroende på vilket håll man går.
    om man går förbi sungarden o neråt så kommer man till några affärer.
    en guldaffär,en liten mataffär där allt finns:badleksaker,fika,godis,dricka mm.. o sen en en till affär där det finns prydnadssaker,kläder osv.

o går man mot andra hållet så kommer man till ett hotell,
    om man går över vägen där finns det en slags minimarket souveniraffär.
    de har en del fint..
    o sen om man går längre bort så kommer man till en riktigt stor matbutik..

å vad jag vill tillbaka..

• Lollo78

Tack så jättemycket för ditt svar 3busungar! Ska genast in kolla bloggen

• Alicia 72

Chansar på att väcka denna gamla tråd till liv med en fråga.
    Vi funderar på att åka till Kallithea, sunwing resort över påsk. Då vi inte vill ha all inclusive undrar jag hur området utanför hotellet ser ut. Är det trevligt område med promenadvänliga vägar? (Har vart på några all inclusive hotell dit det bara går att ta sig till/från mha bil och så vill vi inte ha det).  Är det någorlunda närhet till restauranger? Någon som kanske har en restaurang eller två att rekommendera i omgivningen?

Stort tack för att ni delger era erfarenheter!

Alicia

• Fru Fröken

Alicia72: Det finns inga restauranger i närheten och gatan utanför är hårt trafikerad utan direkta trottoarer. Tyvärr låter det inte som om detta är ett hotell för er då, själv älskar jag detta hotell, vi har varit där 3 ggr och varit nöjda med hotellets restauranger (har inte heller haft AI).

Jag kan verkligen rekommendera Sunwing resort på Cypern, där finns det mycket att välja på direkt utanför hotellet, dessutom tror jag att det är varmare där i påsk än på Rhodos.
    Lycka till!

• Girle

Alicia: det finns som sagt inga rest nära hotellet, men det kostar ca 70 kr att åka in m taxi (tar ca 15 min) till gamla stan där det finns miljoner restauranger på resorten finns två restauranger.

Svar på tråden Sunwing Kallithea Rhodos nr 3