• Duva

Sunwing Kallithea Rhodos nr 3

Ja då var det dax att starta upp en ny tråd för oss som ska åka till Rhodos Kallithea

"Nån som varit där?

Skriv gärna och berätta om både ris och ros. Utflyktsmål, mattips - är tex allinclusive värt pengarna? Bra badstränder i närheten. Ja allt som kan vara av värde att veta.

Om du är ny, skriv in dig på listan i tråden och skriv gärna nåt...

HÄR ÄR ALLA VI SOM HAR VÅR RESA KVAR

5 Juli Siabellon (är där NU)
    12 Juli Reportermamman(är där NU)
    19 Juli Jenny26 (1v SunWing, 1v SunGarden+)
    9 augusti littleangel81
    23 augusti Minne
    26 augusti Duva
    30 augusti päronform
    9 september 3busungar
    11 oktober Kixen, byggare bob

• Svar på tråden Sunwing Kallithea Rhodos nr 3
  • Reportermamman

Inte alls särskilt långt. Men det beror ju som sagt på vilken lägenhet man får. Poseidon ligger på en udde, sedan är det en lekplats mellan Poseidon och poolområdet. De närmsta Poseidon-lägenheterna ligger nära barnpoolerna, de som ligger längst bort ligger nog 300 meter ifrån. Uppskattningsvis.

Men det är underbara gränder att promenera på. Gick där varje gång jag skulle få 1,5-åringen att somna i sin vagn.

Titta i mitt bildgalleri. Den bild där jag skriver "som en grekisk by - precis som det står på hemsidan", de byggnaderna som syns där är Poseidon!

• Duva
    päronform skrev 2009-08-01 16:21:06 följande:
    Tack så mycket för svaren Jag längtar såå mycket tills vi ska åka!Ok..kom på en fråga till.. Hur "långt" ifrån poolområdet ligger Poseidon?
    Om du går in på vings sida så ser man ju väldigt bra hur hela anläggningen ser ut..både resortkarta och bilder, filmen ser man ju mkt på me.

www.ving.se/sunwing/sunwingHotelMaster.aspx&regionid=1154&countryid=463&areaid=510&resortid=1146&hotelid=1923&itemId=1923&filterOnCategoryId=1&hotelareaid=1529

Om du trycker på "bilder" på denna sidan så tycker jag att man ser rätt bra..lycka till.
  • Duva
    Reportermamman skrev 2009-08-01 19:34:56 följande:
    Inte alls särskilt långt. Men det beror ju som sagt på vilken lägenhet man får. Poseidon ligger på en udde, sedan är det en lekplats mellan Poseidon och poolområdet. De närmsta Poseidon-lägenheterna ligger nära barnpoolerna, de som ligger längst bort ligger nog 300 meter ifrån. Uppskattningsvis.Men det är underbara gränder att promenera på. Gick där varje gång jag skulle få 1,5-åringen att somna i sin vagn.Titta i mitt bildgalleri. Den bild där jag skriver "som en grekisk by - precis som det står på hemsidan", de byggnaderna som syns där är Poseidon!
    Skulle me in kolla tänkte jag...men du verkar inte ha några bilder??? Eller är det bara vissa som kan se???
  • Fru Fröken

Päronform: Som reportermamman skrev kostar det inget att checka in sin vagn. Och om man bor på Sunwing resort är plastpåsen att lägga den i gratis. Det är inte alltid personen på incheckningen har koll på det men det är bara att säga att man bor på Sunwing resort och att man ska ha den utan kostnad. Har funkat tre år i rad vi har åkt

• Jenny26

Hemma igen efter 15 härliga dagar på Rhodos =)
    Fråga något om ni vill!

• Duva
    Jenny26 skrev 2009-08-03 22:05:59 följande:
    Hemma igen efter 15 härliga dagar på Rhodos =)Fråga något om ni vill!
    Hoppas verkligen att ni haft det bra och att ni är nöjda med resan och allt, åker om ca 4 veckor själv ju..

Har inte så mkt frågor nu, men har hört att det ska finnas någon slags stämpelkort då det gäller dricka..?? Typ 10 kort eller nåt, är det så?
  • Jenny26
    Duva skrev 2009-08-03 22:31:19 följande:
    Hoppas verkligen att ni haft det bra och att ni är nöjda med resan och allt, åker om ca 4 veckor själv ju..Har inte så mkt frågor nu, men har hört att det ska finnas någon slags stämpelkort då det gäller dricka..?? Typ 10 kort eller nåt, är det så?
    Det fanns ett 10 kort till barnen (tror att det endast gäller dom) där man kunde välja mellan dricka och/eller ca 10st utvalda Lollo & Bernie glassfavoriter.
  • päronform

Väkommen hem igen Jenny!
    Hoppas ni haft det härligt och skönt!

Hur är det med "alla" restauranger där i området?
    Vart är det man äter frukost och allt det som är AI?

Vad var det för rum som ni bodde i? Va ni nöjda med det?

• Jenny26
    päronform skrev 2009-08-04 08:46:44 följande:
    Väkommen hem igen Jenny!Hoppas ni haft det härligt och skönt! Hur är det med "alla" restauranger där i området?Vart är det man äter frukost och allt det som är AI?Vad var det för rum som ni bodde i? Va ni nöjda med det?
    Tack
    Vi har haft 2 underbara veckor, en på SunWing och en på SunGarden.
    Vi hade Al båda vekorna och åt frukost på Fino på SW. På lunchen och middagen gick vi bort till LaTasca på SG, tar ca 3-5 minuter från Huvudbyggnaden Athena. Maten var verkligen supergod och det fanns mycket att välja mellan. Dom dagar (lör & sön) då det inte var lunch & middag tog vi taxi in till Gamla Stan och åt och shoppade där
    På SW (Athena) bodde vi i ett rum med pentry eller vad det kallas. Vi hade havsutsikt mot poolområdet och var så nöjda man kan bli. Rent och fint osv.
  • Duva

Så det är lör/sön det inte är någon mat..??

Svar på tråden Sunwing Kallithea Rhodos nr 3