• Duva

Sunwing Kallithea Rhodos nr 3

Ja då var det dax att starta upp en ny tråd för oss som ska åka till Rhodos Kallithea

"Nån som varit där?

Skriv gärna och berätta om både ris och ros. Utflyktsmål, mattips - är tex allinclusive värt pengarna? Bra badstränder i närheten. Ja allt som kan vara av värde att veta.

Om du är ny, skriv in dig på listan i tråden och skriv gärna nåt...

HÄR ÄR ALLA VI SOM HAR VÅR RESA KVAR

5 Juli Siabellon (är där NU)
    12 Juli Reportermamman(är där NU)
    19 Juli Jenny26 (1v SunWing, 1v SunGarden+)
    9 augusti littleangel81
    23 augusti Minne
    26 augusti Duva
    30 augusti päronform
    9 september 3busungar
    11 oktober Kixen, byggare bob

• Svar på tråden Sunwing Kallithea Rhodos nr 3
  • päronform
    snöflingis skrev 2009-08-10 10:48:17 följande:
    Är det någon som vet om det finns barnstolar att boka i taxibilar om man tex ska åka in till Rhodos stad?
    Bra fråga! Det har jag tänkt på oxå!
    Ni som åkt in med taxi, hur har ni gjort?
  • Duva
    snöflingis skrev 2009-08-10 10:48:17 följande:
    Är det någon som vet om det finns barnstolar att boka i taxibilar om man tex ska åka in till Rhodos stad?
    tror någon skrev om detta för länge sen, och vad jag kan minnas så tror jag inte att det finns...men någon annan kanske vet!?

Den syn som vi fick i Turkiet va att hela familjen satt på en moppe..pappan körde framför satt en liten pojk, mamman satt bak och höll en liten bebis i famnen...huuu säger jag bara..blev helt livrädd då man ser sånt, då hade dem inte ens hjälmar...om det nu hade hjälpt.
  • Jenny26
    päronform skrev 2009-08-10 14:04:41 följande:
    Bra fråga! Det har jag tänkt på oxå!Ni som åkt in med taxi, hur har ni gjort?
    Vi åkte taxi 4 gånger och där fanns ingen barnstol i dom. Inte heller dom andra 100 bilarna som stannade utanför SW/SG. Vi gjorde så att jag satt bak med vår dotter som är 2½ och hade henne i mitt knä, sen bältade jag oss båda så att säga. Inte bra men bättre än inget.
  • snöflingis
    Jenny26 skrev 2009-08-10 18:01:50 följande:
    Vi åkte taxi 4 gånger och där fanns ingen barnstol i dom. Inte heller dom andra 100 bilarna som stannade utanför SW/SG. Vi gjorde så att jag satt bak med vår dotter som är 2½ och hade henne i mitt knä, sen bältade jag oss båda så att säga. Inte bra men bättre än inget.
    Jag tänkte väl nästan att det inte skulle finnas:(
    Tack för svaret!

Funderar på att åka till Rhodos nästa sommar, det ser jättefint ut!
    Ni som känner till Sunwing Kallithea, vad kan ni rekommendera för lägenheter, det finns ju så många olika där?
  • en blev två

Någon som har eller ska åka taxi från flygplatsen till hotellet?
    Vi har ingen buss bokad så jag försöker hitta det billigaste taxi allternativet.

• Duva

Det där med taxi från flygplats vet jag ej, men vet att en vän till mig har gjort så och det verkade inte så dyrt, och det gick snabbt.

Som jag skrev innan så har vi ju inte fått någon katalog... Åker ju om 2 veckor...men man kan väl lika gärna bara gå in på sidan här på nätet och beställa, jag behöver ju ingen katalog då ju...för man måste väl ändå skicka sin beställning så.??

Jag har nog aldrig längtat efter en resa som jag gör i år...men tror att det är vädret...Ta mig till Rhodos NUUUUUUUUU!!!!!

Hur lång busstransfer är det till hotellet nu igen??

• Minne

jag lääängtar jag med!! Det är nära nu!!! Vi har gjort en lapp och satt på kylskåpet som vi kryssar varje dag...så nu ser även lilleman fran mot det!

• Fru Fröken

Duva:
    Det är ca 30 minuters transfer, inte mer. Det är ju så bra att slippa åka till andra hotell på vägen, raka spåret till Sunwing

• en blev två
    Duva skrev 2009-08-13 09:58:23 följande:
    Det där med taxi från flygplats vet jag ej, men vet att en vän till mig har gjort så och det verkade inte så dyrt, och det gick snabbt.Som jag skrev innan så har vi ju inte fått någon katalog... Åker ju om 2 veckor...men man kan väl lika gärna bara gå in på sidan här på nätet och beställa, jag behöver ju ingen katalog då ju...för man måste väl ändå skicka sin beställning så.?? Jag har nog aldrig längtat efter en resa som jag gör i år...men tror att det är vädret...Ta mig till Rhodos NUUUUUUUUU!!!!! Hur lång busstransfer är det till hotellet nu igen??
    Det billigaste jag har hittat kostar 900kr! Är ju skönt att ha det bokat innan man åker.
    Vi flyger inte från Sverige så det är därför vi inte har någon buss bokad
Svar på tråden Sunwing Kallithea Rhodos nr 3