• Anonym (ts)

möbel bidrag

vad krävs för att få möbel bidrag från soc...finns barn med i bilden..ensamstående

• Svar på tråden möbel bidrag
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-14 21:40:11 följande:
    Ta inte åt dig så mycket, jag drog ett exempel. Tyvärr är det många av bidragstagarna som sitter bakom skärmen ofta om dagarna.
    Det är väl inte så konstigt, det är ju vad vi måste göra för att få ngt bidrag. Oavsett hur mycket jag försöker så hittar jag inte jobb att söka på internet 8 timmar/dag men likförbannat måste jag sitta framför datorn
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-14 21:47:05 följande:
    Vill du inte ha något jobb? Du menar alltså att du gillar att leva på socialbidrag?
    Va? Jag lever inte på socialbidrag. Jag har jobb som jag trivs himla bra med, och har absolut inga planer på att byta.
  • smarties

Jag sitter framför en datorskärm hela dagarna iofs. Fast jag har jobb där jag måste göra det.
    Mycket av det jag har här hemma är begagnat som jag köpt på tex Blocket, och jag har gjort MÅNGA fynd där. Vissa saker har jag fått gratis av vänner och bekanta, och även hittat bortskänkes i annonser på stan eller internet..inte skäms jag för det heller, däremot är jag stolt över att jag kan spara pengar så bra som jag gör! :P

• Anonym (jajamensan)
    Centrumhets skrev 2009-07-14 21:42:46 följande:
    Men vart menar du att man kan få/hitta saker gratis?
    På Blocket finns en massa saker som folk ger bort gratis mot att man hämtar det. Vi har gjort så flera gånger när vi köpt nya möbler och maskiner, istället för att slänga dem på tippen.
  • Anonym
    Anonym (jajamensan) skrev 2009-07-14 21:57:37 följande:
    På Blocket finns en massa saker som folk ger bort gratis mot att man hämtar det. Vi har gjort så flera gånger när vi köpt nya möbler och maskiner, istället för att slänga dem på tippen.
    Fast det är oftast i storstäder, och bor man som vi i en liten håla, så är det ganska sällan nåt bortskänkes. Och de få gångerna det ev skulle finnas nåt intressant så måste man iaf hyra bil och kärra och då kostar det massor.
  • Anonym (jajamensan)
    Anonym skrev 2009-07-14 22:01:58 följande:
    Fast det är oftast i storstäder, och bor man som vi i en liten håla, så är det ganska sällan nåt bortskänkes. Och de få gångerna det ev skulle finnas nåt intressant så måste man iaf hyra bil och kärra och då kostar det massor.
    Javisst, och vill man se det negativa i allt så gör man det.
  • Anonym
    Anonym (jajamensan) skrev 2009-07-14 22:03:00 följande:
    Javisst, och vill man se det negativa i allt så gör man det.
    Negativa? Det är bara ett konstaterande.
  • Centrumhets
    Anonym skrev 2009-07-14 22:04:44 följande:
    Sant! Det var faktiskt det första jag tänkte på när jag läste att man fick saker gratis mot att man hämtade dom själv
    Men å andra sidan måste man ju ha släp och fixa bil även när man köper grejerna..
  • smarties
    Anonym skrev 2009-07-14 22:01:58 följande:
    Den kostnaden väger väl ändå upp mot att köpa allt nytt?
  • Anonym (jajamensan)
    Anonym skrev 2009-07-14 22:04:44 följande:
    Men det är väl att vara negativ när man bara ser dåliga saker och problem i att folk ger saker gratis? Du undrade vart man kunde få/hitta saker gartis och jag svarade, men det dög ju inte heller, för då fick du det ju inte hemkört...
Svar på tråden möbel bidrag