• Anonym (ts)

möbel bidrag

vad krävs för att få möbel bidrag från soc...finns barn med i bilden..ensamstående

• Svar på tråden möbel bidrag
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-14 21:12:09 följande:
    Och alla har inte haft möjlighet att "spara på sig" saker.
    ALLA har möjlighet att spara på sig saker.
  • Meli

Mäh

Nej, naturligtvis vill man inte ligga i en begagnad säng. Och det behöver man naturligtvis inte heller, man kan tjäna ihop till en egen ny, eller ligga på golvet. Men man kan ju inte tro att skattebetalarna vill betala massa pengar för att alla ska ha trendiga hem alla "Allt i Hemmet"

Det är väl fantastiskt att man kan få bidrag till möbler över huvud taget.

• Dr Mupp
    Anonym skrev 2009-07-14 21:06:28 följande:
    Jag svarade i en liknande tråd i förrgår. När min 18:åring flyttade hemifrån sökte hon bidrag från soc till möbler och hemutrustning. Hon fick totalt 12.000 som skulle räcka till möbler, dammsugare och tv, hemtextil, köksartiklar mm. Hon skulle redovisa kvitton i efterhand, men det var inga problem att få bidraget beviljat.
    Helt jävla sjukt.
  • Centrumhets
    Ord blind skrev 2009-07-14 21:15:02 följande:
    JA, HÄR SLÖSAS DET MED VÅRA SKATTEPENGAR FÖR GLATTA LIVET SER JAG. SEDAN UNDRAR FOLK VARFÖR JAG ÄR MODERAT OCH HATAR SOSSARNA FÖR ATT DE HAR BYGGT UPP ETT SAMHÄLLE MED MÄNNISKOR SOM INTE ENS KLARAR DEN DAGLIGA FÖRSÖRJNINGEN. TRAGISKT ÄR VAD DET ÄR!
    hahah.. bittert döh
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-14 21:17:38 följande:
    ALLA har möjlighet att spara på sig saker.
    Nej, alla har faktiskt inte det. Så är det. För att kunna spara på något måste man kunna skaffa det, och har man inte kunnat skaffa sig något kan man inte heller spara på det.
  • Anonym (jajamensan)

Tycker inte att TS ska behöva ligga i en begagnad eller billig säng eller soffa. Betalar man inte själv och inte har jobbat för att betala skatt har man RÄTT till en hel del, kära medmänniksokr. Och varför ska TS ha fula och billiga saker bara för att han/hon inte försörjer sig själv? Näe, jag tycker alla som går på soc ska ha hästen-sängar och dyra grejer. Sen att folk som jobbar och betalar kalaset inte har råd med det, är ju inte TS problem. Folk måste sluta vara så missunsamma! Man ska inte ha det billigt och fult bara för att man inte jobbar. Egentligen tycker jag att TS ska kunna välja vilket möbelmang hon vill, och helst ska hon även få en stor paradvåning i centrala stan. Det är hon värd.

• Dr Mupp
    Anonym skrev 2009-07-14 21:24:02 följande:
    Nej, alla har faktiskt inte det. Så är det. För att kunna spara på något måste man kunna skaffa det, och har man inte kunnat skaffa sig något kan man inte heller spara på det.
    Så hon hade inte ens en säng när hon bodde hemma?
  • Ord blind
    Anonym skrev 2009-07-14 21:16:54 följande:
    Jaja............. skrik på du.
    Jaja, klaga du på skriften, inte innehållet i texten, det går helt fint!
  • Bedhead

Ord blind skrev 2009-07-14 21:15:02 följande:

JA, HÄR SLÖSAS DET MED VÅRA SKATTEPENGAR FÖR GLATTA LIVET SER JAG. SEDAN UNDRAR FOLK VARFÖR JAG ÄR MODERAT OCH HATAR SOSSARNA FÖR ATT DE HAR BYGGT UPP ETT SAMHÄLLE MED MÄNNISKOR SOM INTE ENS KLARAR DEN DAGLIGA FÖRSÖRJNINGEN. TRAGISKT ÄR VAD DET ÄR!
    Visst, det är sossarnas fel. Då är det inget problem för dig att ge exempel på icke sossestyrda samhällen där alla klarar försörjningen förstå jag?
  • Anonym (Jävla socfall!)

OM man nu måste leva med socbidrag och måste söka till sig för bohag så får man för faan vara glad att man alls får något!UT och tjäna ihop dina egna pengar så du har råd till det DU själv anser dig vara värd!
    jag blir så arg då man som bidrags tagare mm är så kräsen av sig!

Svar på tråden möbel bidrag