• Anonym (ts)

möbel bidrag

vad krävs för att få möbel bidrag från soc...finns barn med i bilden..ensamstående

• Svar på tråden möbel bidrag
  • Anonym

Jag svarade i en liknande tråd i förrgår.

När min 18:åring flyttade hemifrån sökte hon bidrag från soc till möbler och hemutrustning. Hon fick totalt 12.000 som skulle räcka till möbler, dammsugare och tv, hemtextil, köksartiklar mm.
    Hon skulle redovisa kvitton i efterhand, men det var inga problem att få bidraget beviljat.
  • Ord blind

Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:51:58 följande:

men vem vill ligga i en begagnad säng & soffa...äkligt!!!
    Du är väl inte rätt person till att vara fin i kanten om du inte har några egna pengar? De pengarna du har är vi andras skattepengar och jag tycker faktiskt inte att vi ska betala dig en ny soffa bara för att du är fisförnäm! Var tacksam för att du inte bor på gatan, har tak över huvudet och mat på bordet! Var glad för det du får istället som till exempel sasssyy var! Blir sur faktiskt! Här betalar man hög skatt så skall de som lever av mina skattepengar gnälla! Snacka om oförskämt! *arg*
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-14 21:06:28 följande:
    Jag svarade i en liknande tråd i förrgår. När min 18:åring flyttade hemifrån sökte hon bidrag från soc till möbler och hemutrustning. Hon fick totalt 12.000 som skulle räcka till möbler, dammsugare och tv, hemtextil, köksartiklar mm. Hon skulle redovisa kvitton i efterhand, men det var inga problem att få bidraget beviljat.
    TOLVTUSEN?

Fick hon ingenting från sitt hem?
  • Dr Mupp

Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:51:58 följande:

men vem vill ligga i en begagnad säng & soffa...äkligt!!!
    Passar det kan du ju vara utan.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-14 21:08:16 följande:
    TOLVTUSEN?Fick hon ingenting från sitt hem?
    Nej, det fick hon inte.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-14 21:10:24 följande:
    Nej, det fick hon inte.
    Nehej? Tycker det är mycket konstigt att man inte ens har en säng från sitt barndomshem? Eller någonting alls? Jag hade hur mycket som helst som jag sparat på mig när jag flyttade hemifrån?
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-14 21:11:21 följande:
    Nehej? Tycker det är mycket konstigt att man inte ens har en säng från sitt barndomshem? Eller någonting alls? Jag hade hur mycket som helst som jag sparat på mig när jag flyttade hemifrån?
    Och alla har inte haft möjlighet att "spara på sig" saker.
  • Ord blind
    Anonym skrev 2009-07-14 21:08:16 följande:
    TOLVTUSEN?Fick hon ingenting från sitt hem?
    JA, HÄR SLÖSAS DET MED VÅRA SKATTEPENGAR FÖR GLATTA LIVET SER JAG. SEDAN UNDRAR FOLK VARFÖR JAG ÄR MODERAT OCH HATAR SOSSARNA FÖR ATT DE HAR BYGGT UPP ETT SAMHÄLLE MED MÄNNISKOR SOM INTE ENS KLARAR DEN DAGLIGA FÖRSÖRJNINGEN. TRAGISKT ÄR VAD DET ÄR!
  • Anonym
    Ord blind skrev 2009-07-14 21:15:02 följande:
    JA, HÄR SLÖSAS DET MED VÅRA SKATTEPENGAR FÖR GLATTA LIVET SER JAG. SEDAN UNDRAR FOLK VARFÖR JAG ÄR MODERAT OCH HATAR SOSSARNA FÖR ATT DE HAR BYGGT UPP ETT SAMHÄLLE MED MÄNNISKOR SOM INTE ENS KLARAR DEN DAGLIGA FÖRSÖRJNINGEN. TRAGISKT ÄR VAD DET ÄR!
    Jaja............. skrik på du.
  • smarties

Ord blind skrev 2009-07-14 21:15:02 följande:

Ja, det är hemskt faktiskt..
    När jag flyttade hemifrån hade jag åtminstonde med mig möblerna från barndomsrummet, kökssaker som jag sparat på mig under åren och annat, resten sparade jag till och köpte begagnat när jag jobbade.
Svar på tråden möbel bidrag