• Anonym (ts)

möbel bidrag

vad krävs för att få möbel bidrag från soc...finns barn med i bilden..ensamstående

• Svar på tråden möbel bidrag
  • Centrumhets
    Centrumhets skrev 2009-07-14 18:53:58 följande:
    Vet du hur man kan få beviljat till en soffa? Eller 500 kanske är maxbelopp?
    hur MYCKET man  kan få beviljat... skulle det va!
  • Anonym (Mäh)

Anonym (ts) skrev 2009-07-14 18:51:58 följande:

men vem vill ligga i en begagnad säng & soffa...äkligt!!!
    Då kan du sova på golvet då!!!!
  • sasssyy

då får du väl jobba så du har råd att köpa en egen då... man får helt enkelt mätta munnen efter magen och vice versa... du dammsuger väl säng och soffa... och har egna lakan i.. har du aldrig sovit på hotell???

Herregud... lever man på soc får man väl vara glad för dt man får.

Sovsäck och liggunderlag funkar ju annars ganska bra
  • sasssyy
    Centrumhets skrev 2009-07-14 18:53:58 följande:
    Vet du hur man kan få beviljat till en soffa? Eller 500 kanske är maxbelopp?
    tror inte 500 är något maxbelopp.. men så mycket mer blir det nog inte eftersom soc räknar med att man inte köper dyrt eller fint i stort sett.. man får till det allra nödvändigaste och jag fick faktiskt avslag på ansökan om soffa en gång för många år sedan då jag hade balkongmöbler i vardagsrummet och det räckte ansåg dem.

Har svårt att tro att det blir mer än 1500... förmodligen inte mer än 500-1000 kr lite beroende på
  • Anonym

Jag fick 8000 kr i möbelsbidrag, madrass, hallbyrå, köksbord med stolar, Tv-bänk. soffbord, två byråer och lite annat som husgeråd mm. Detta var i år. Köpte allt på IKEA med hemkörning.

• Anonym

Så länge du inte kan försörja dig själv utan det är ssamhället som betalar ditt uppehälle och dina möbler så tycker jag att dus ka vara jävligt tacksam för det du får.
  • Anonym

den som inte har någon alls kanske
  • lajzabeth

Jag har själv gått på soc och jag har varit tacksam för att jag ens fick bidrag till säng och möbler åt mig och sonen (dottern fanns inte då) Men jag har arbetat mig upp till att kunna köpa nya saker att betala med egna pengar. Mycket roligare på det sätte tycker jag. Va tacksam för at du ens får hjälp.

• Angels Fall First
    Varför skulle det vara äckligt? 
    Sitter du aldrig i en soffa hos kompisar och släktingar tex? Eller i en på någon restaurang eller café? Eller sovit över hos en eventuell partner/ons eller sovit i en gästsäng hos någon kompis, släkting eller så? Eller på hotell osv.
    Inte så mycket äckligare än det. 
    mina svenska bostäver kommer och går
  • Anonym

Vi fick möbelbidrag till sex nya paxgarderober.

Svar på tråden möbel bidrag