• Anonym (ts)

möbel bidrag

vad krävs för att få möbel bidrag från soc...finns barn med i bilden..ensamstående

• Svar på tråden möbel bidrag
  • Centrumhets
    smarties skrev 2009-07-14 22:10:01 följande:
    Den kostnaden väger väl ändå upp mot att köpa allt nytt?
    jo absolut.. men "gratis" blir det ju inte..
  • Centrumhets
    Anonym (jajamensan) skrev 2009-07-14 22:11:01 följande:
    Men det är väl att vara negativ när man bara ser dåliga saker och problem i att folk ger saker gratis? Du undrade vart man kunde få/hitta saker gartis och jag svarade, men det dög ju inte heller, för då fick du det ju inte hemkört...
    nej det var jag som undrade det {#lang_emotions_tongue_out}
  • smarties
    Centrumhets skrev 2009-07-14 22:11:24 följande:
    Du får ju grejorna gratis. Du skulle väl ändå betala frakt om du köpte dom?
  • Anonym (jajamensan)
    Centrumhets skrev 2009-07-14 22:11:24 följande:
    Sakerna är ju gratis. Vill du så kan du ju bära hem dem eller åka buss, men det förstås, bussbiljett kostar ju. Om man inte tjuvåker då, men då åker man ju fast och får betala böter. Och om du bär hem sakerna kan du ju få ont i ryggen, och då kostar läkare samt transoprt till och från sjukhuset. Fy vad hemskt, inget är gratis här i livet...
  • Anonym
    smarties skrev 2009-07-14 22:10:01 följande:
    Den kostnaden väger väl ändå upp mot att köpa allt nytt?
    Fast nu handlade det ju om saker som skulle vara gratis.
  • Ord blind
    Anonym skrev 2009-07-14 21:33:35 följande:
    Måste man skrika för att göra sig hörd har man inte mycket att komma med. Kan man prata om saker däremot så lyssnar jag gärna.........
    Herrugud förlåt så jäkla mycket för att jag inte såg att jag hade caps lock nere innan jag postade. Ursäkta mig så mycket!
  • Centrumhets
    Anonym (jajamensan) skrev 2009-07-14 22:13:28 följande:
    Sakerna är ju gratis. Vill du så kan du ju bära hem dem eller åka buss, men det förstås, bussbiljett kostar ju. Om man inte tjuvåker då, men då åker man ju fast och får betala böter. Och om du bär hem sakerna kan du ju få ont i ryggen, och då kostar läkare samt transoprt till och från sjukhuset. Fy vad hemskt, inget är gratis här i livet...
    Men vet du vad, nu fick jag snilleblixt här
    Om man ANSÖKER om pengar till släp och bil av sociala så slipper man ju pröjsa en enda krona för gratisprylarna... wonderful!
  • smarties
    Anonym skrev 2009-07-14 22:15:34 följande:
    Men sakerna ÄR ju gratis?
  • Anonym (jajamensan)
    Anonym skrev 2009-07-14 22:15:34 följande:
    Sakerna ÄR ju gratis. Men from nu ska jag börja slänga grejorna jag inte vill ha istället. För folk restr sig ju ändå bara på att det inte är gratis att få dem hemkörda. jisus.
  • Anonym
    smarties skrev 2009-07-14 22:13:17 följande:
    Du får ju grejorna gratis. Du skulle väl ändå betala frakt om du köpte dom?
    Fast min dotter tex, som inte har någon inkomst alls förutom socialbidraget, hon har inte råd att hyra bil och kärra varje gång hon ev skulle ha hittat något gratis på blocket. Har man inga pengar så har man inte.
  • Ord blind
    Centrumhets skrev 2009-07-14 22:16:07 följande:
    Men vet du vad, nu fick jag snilleblixt här Om man ANSÖKER om pengar till släp och bil av sociala så slipper man ju pröjsa en enda krona för gratisprylarna... wonderful!
    Smart! :D
  • Anonym (jajamensan)
    Centrumhets skrev 2009-07-14 22:16:07 följande:
    Men vet du vad, nu fick jag snilleblixt här Om man ANSÖKER om pengar till släp och bil av sociala så slipper man ju pröjsa en enda krona för gratisprylarna... wonderful!
    Se där! Perfekt lösning, alla blir nöjda och glada.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-14 22:17:34 följande:
    Fast min dotter tex, som inte har någon inkomst alls förutom socialbidraget, hon har inte råd att hyra bil och kärra varje gång hon ev skulle ha hittat något gratis på blocket. Har man inga pengar så har man inte.
    Har hon ingen som hon kan låna bil av, eller som kan köra? INGEN?
    Sina föräldrar kanske kan ställa upp med något, som skjuts?
  • Anonym

jag fick pengar av soc till barnvagn, skötbord osv. men då blir det billiga begagnade.

• Anonym (jajamensan)
    Anonym (jajamensan) skrev 2009-07-14 22:18:28 följande:
    Se där! Perfekt lösning, alla blir nöjda och glada.
    haha, fast nu kom jag på att man måste ju ha körkort också. Eller hyra chaufför.
  • Centrumhets
    Anonym skrev 2009-07-14 22:17:34 följande:
    Tack! Det var lite det jag ville ha sagt.. Har man ingen inkomst ( som t ex mej) så blir det mer invecklat att ta hem gratisprylar, även om de som skänker prylarna givetvis är VÄLDIGT generösa och snälla som väljer att inte slänga prylarna får våran skull
  • sasssyy

på de flesta orter...även små har kyrkan secon hand-butiker med billig utkörning av varorna... jag bodde i Skara, fick soffa, fåtölj, byrå och lampa plus lite småjox till den nätta summan av 900 kr och då kostade soffan 500 i det, byrån 125, resten minns jag inte men hemkörningen var en spottstyver och killarna bar dessutom upp grejerna i lägenheten, tredje våning ingen hiss

• Centrumhets
    Anonym (jajamensan) skrev 2009-07-14 22:19:26 följande:
    haha, fast nu kom jag på att man måste ju ha körkort också. Eller hyra chaufför.
    Hmm.. ja för körkort har jag ju inte förstårs.. men det ska nog gå att ansöka om en slant till en bättre begagnad chaufför
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-07-14 22:18:30 följande:
    Har hon ingen som hon kan låna bil av, eller som kan köra? INGEN? Sina föräldrar kanske kan ställa upp med något, som skjuts?
    Nej, jag som mamma har inte vare sig körkort eller bil.
  • Ord blind
    sasssyy skrev 2009-07-14 22:22:25 följande:
    på de flesta orter...även små har kyrkan secon hand-butiker med billig utkörning av varorna... jag bodde i Skara, fick soffa, fåtölj, byrå och lampa plus lite småjox till den nätta summan av 900 kr och då kostade soffan 500 i det, byrån 125, resten minns jag inte men hemkörningen var en spottstyver och killarna bar dessutom upp grejerna i lägenheten, tredje våning ingen hiss
    :D
Svar på tråden möbel bidrag