• UllaBella

Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?

Startar en tråd för att jag är nyfiken och lite förundrad över att så många vägrar använda ordet snippa när det gäller flickors könsorgan. Jag har fått för mig att snopp är ett mer accepterat ord. Men jag vet ju inte. Så vad säger du? Säger du snippa och snopp eller använder ni andra ord?

• Svar på tråden Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?
  • malinagirl
    AtroCious skrev 2009-07-16 22:02:56 följande:
    Det var en liknelse, för att visa logiken med att man inte ska säga snippa för att det är olämpligt på grund av "sås ur fittan".
    Va? vad har sås ur fittan med snippa att göra? föresten jag har ingen sås i fittan...
  • malinagirl
    AtroCious skrev 2009-07-16 22:06:53 följande:
    Enligt många är det hela könsorganet.
    Nepp, snoppen är endast snabeln.
  • bambilina
    malinagirl skrev 2009-07-16 22:09:32 följande:
    Ja just det.. så varför måste vi ha ett samlingsord för tjejernas könsorgan när inte killarna har det??????
  • Schnooglewookiemush
    malinagirl skrev 2009-07-16 22:08:39 följande:
    Va? vad har sås ur fittan med snippa att göra? föresten jag har ingen sås i fittan...
    Läs lite längre upp, och se vilket inlägg jag citerade.
    Det var inte jag som påstod något sådant, utan det var personen jag citerade som jag tyckte hade ett dåligt argument.
  • Schnooglewookiemush
    malinagirl skrev 2009-07-16 22:09:32 följande:
    Jag vet jättemånga som ser snoppen som ett samlingsbegrepp.
  • QueenRose

Här heter det snoppis och kiss..
    Men sonen hade mycket bättre tycker jag :) "Mamma har bara rumpa"

• Emmec

jag säger snopp om snoppen, pung om pungen, rumpa om rumpan och snippa om snippan.

:)

• Emmec

behöver jag precisera så säger jag givetvis förhud om förhuden, blygdläppar om blygdläppar osv..

Svar på tråden Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?