• UllaBella

Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?

Startar en tråd för att jag är nyfiken och lite förundrad över att så många vägrar använda ordet snippa när det gäller flickors könsorgan. Jag har fått för mig att snopp är ett mer accepterat ord. Men jag vet ju inte. Så vad säger du? Säger du snippa och snopp eller använder ni andra ord?

• Svar på tråden Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?
  • malinagirl
    AtroCious skrev 2009-07-16 20:16:36 följande:
    Slida är inte hela könsorganet.
    Det är det väl? slidan är hela min mellan benen grej i allafall. Sen att den består av massa delar men så är det med det mesta.
  • Rigmor Mortis
    lennartsdotter skrev 2009-07-16 20:29:48 följande:
    Medicinskt nej, men när människor använder ordet i vardagligt tal syftar man i regel till hela paketet.
    Nej, faktiskt inte. Slidan är just slidan, även i mitt vardagliga tal.
    Soon2be skrev 2009-07-16 20:50:56 följande:
    snoppe eller snopp. mus eller mutta eller rumpa. röven heter det som sitter bak och snippa är den man heller såsen i/ur och det är lååångt från lämpligt att lära små barn att det kommer sås ur fittan!
    Du tänker på snipa. Snipa kan f.ö. även vara en båt.
  • Soon2be
    EKJ76 skrev 2009-07-16 20:53:22 följande:
    Nej, faktiskt inte. Slidan är just slidan, även i mitt vardagliga tal. Du tänker på snipa. Snipa kan f.ö. även vara en båt.
    haha! ja då är det en jävla ångbåt då? =)))
  • Schnooglewookiemush
    Soon2be skrev 2009-07-16 20:50:56 följande:
    snoppe eller snopp. mus eller mutta eller rumpa. röven heter det som sitter bak och snippa är den man heller såsen i/ur och det är lååångt från lämpligt att lära små barn att det kommer sås ur fittan!
    Hur lämpligt är det att lära din son att hans könsorgan heter snopp, tänk om han får för sig att klippa av den? Med tanke på att man snoppar jordgubbar t.ex.
  • malinagirl
    AtroCious skrev 2009-07-16 21:19:57 följande:
    Hur lämpligt är det att lära din son att hans könsorgan heter snopp, tänk om han får för sig att klippa av den? Med tanke på att man snoppar jordgubbar t.ex.
    Rensa jordgubbar säger vi...det tro jag inte är någon fara..snopp har det kallats i 100 år och inte har det blivit några avklippta snoppar av det.
Svar på tråden Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?