• UllaBella

Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?

Startar en tråd för att jag är nyfiken och lite förundrad över att så många vägrar använda ordet snippa när det gäller flickors könsorgan. Jag har fått för mig att snopp är ett mer accepterat ord. Men jag vet ju inte. Så vad säger du? Säger du snippa och snopp eller använder ni andra ord?

• Svar på tråden Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?
  • UllaBella

Snopp och snippa är för mig barns könsorgan. Egentligen kanske fel att göra skillnad när jag tänker efter. För när ändras snopp till kuk eller penis t.ex?

• lennartsdotter

Snopp eller pinken. Tycker inte alls att det är konstigt att snopp är mer accepterat och för många faller sig mer naturligt än att använda snippa för tjejens könsorgan. Snippa är ett nytt påhitteord. Kommer aldrig använda mig av det ordet. I vardagligt tal säger jag mutta och ska jag vara mer beskrivande än så använder jag delarnas riktiga namn. Vulva, vagina, blygdläppar, klitoris osv.

• Schnooglewookiemush
    lennartsdotter skrev 2009-07-16 15:58:56 följande:
    Snopp eller pinken. Tycker inte alls att det är konstigt att snopp är mer accepterat och för många faller sig mer naturligt än att använda snippa för tjejens könsorgan. Snippa är ett nytt påhitteord. Kommer aldrig använda mig av det ordet. I vardagligt tal säger jag mutta och ska jag vara mer beskrivande än så använder jag delarnas riktiga namn. Vulva, vagina, blygdläppar, klitoris osv.
    Och snopp är inte ett påhitteord? Och internet? Regnbågsbarn?
  • snigelina

Snopp! Och flickorna har snippa..

Blir så trött på folk som inte vill använda snippa av principskäl för att det är ett påhitteord.

• Lithe

min egen kallar jag nog för musen när jag pratar med vuxna.

• lennartsdotter
    AtroCious skrev 2009-07-16 16:01:00 följande:
    Och snopp är inte ett påhitteord? Och internet? Regnbågsbarn?
    Jo en gång för jäkligt länge sedan. Snippa är påhittat på ett helt annat sätt. RFSU bestämde sig för att inget av alla de namn som finns för det kvinnliga könsorganet var bra utan de bestämde sig för att ett ord skulle kommas på och lanseras som "namnet" på kvinnans könsorgan.

Fullständigt onödigt enligt min åsikt, det finns många bra namn för kvinnans könsorgan och för mig har snippa bara blivit konstligt och fånigt.

Det fyller inte alls samma funktion som tex. ordet regnbågsbarn.
  • lennartsdotter
    snigelina skrev 2009-07-16 16:05:32 följande:
    Snopp! Och flickorna har snippa.. Blir så trött på folk som inte vill använda snippa av principskäl för att det är ett påhitteord.
    Principskäl och principskäl... det är ett ord jag öht. inte kan förknippa med kvinnans könsorgan. Det känns ungefär lika intuitivt som att kalla mannens könsorgan för... pipan (eller annat godtyckligt ord).
  • Schnooglewookiemush
    lennartsdotter skrev 2009-07-16 19:49:35 följande:
    Jo en gång för jäkligt länge sedan. Snippa är påhittat på ett helt annat sätt. RFSU bestämde sig för att inget av alla de namn som finns för det kvinnliga könsorganet var bra utan de bestämde sig för att ett ord skulle kommas på och lanseras som "namnet" på kvinnans könsorgan. Fullständigt onödigt enligt min åsikt, det finns många bra namn för kvinnans könsorgan och för mig har snippa bara blivit konstligt och fånigt. Det fyller inte alls samma funktion som tex. ordet regnbågsbarn.
    Säg ett lämpligt ord på ett flickebarns underliv som går att jämföra med "snopp", har inte hört något hittills.
  • lennartsdotter
    AtroCious skrev 2009-07-16 19:52:34 följande:
    Säg ett lämpligt ord på ett flickebarns underliv som går att jämföra med "snopp", har inte hört något hittills.
    Det är ju tråkigt att du har växt upp utan något självklart ord för ditt könsorgan. För mig har mutta varit självklart och enligt mitt tycke fullständigt jämförbart med snopp.
Svar på tråden Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?