Emmec skrev 2009-07-16 22:19:42 följande:
www.jamstallt.se/docs/Snippa.pdf vill inte "propagera", men ser att folk anser att det är fel att säga snippa, hoppas att dokumentet i länken kan ändra någons åsikt! :)
Jag är helt med på att barn ska växa upp med en positiv bild av sitt könsorgan och med ett namn på det, däremot anser jag inte att snippa per automatik är det bästa ordet bara för att RFSU har bestämt det. De som diggar snippa använder det, vi som diggar mutta använder det, slida funkar osv. Det viktiga är att det finns ett namn och att man förmedlar en positiv bild och positiva känslor kring könsorganet.
Att använda termer man inte är bekväm med tror jag inte gynnar det hela. För mig faller det sig inte naturligt att använda termen snippa och jag är helt övertygad om att andra märker det om jag använder ordet. Använder jag en term som faller sig naturligt och intuitivt för mig ger det sannolikt en mycket mer bekväm och otvungen framtoning, tror ni inte?
Tänk om någon imorgon kommer och säger att snippa inte var bra, det ska vara en tiddeli istället. Kommer ni byta term?