• UllaBella

Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?

Startar en tråd för att jag är nyfiken och lite förundrad över att så många vägrar använda ordet snippa när det gäller flickors könsorgan. Jag har fått för mig att snopp är ett mer accepterat ord. Men jag vet ju inte. Så vad säger du? Säger du snippa och snopp eller använder ni andra ord?

• Svar på tråden Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?
  • lennartsdotter

Och självklart, blev påmind nu... slida användes friskt när jag var liten. Lika självklart som snopp på pojkar.

• Schnooglewookiemush
    lennartsdotter skrev 2009-07-16 19:54:55 följande:
    Det är ju tråkigt att du har växt upp utan något självklart ord för ditt könsorgan. För mig har mutta varit självklart och enligt mitt tycke fullständigt jämförbart med snopp.
    Jag är uppväxt med puppa, ett riktigt osmakligt ord. Mutta låter inte heller särskilt fräscht.
    Snippa är ett helt okej ord, som alla borde lära sig att använda så att våra döttrar kan växa upp med att även dem har ett samlat ord för deras könsorgan. Det ska inte behöva vara något hysch om  vad dem har mellan benen.
  • Schnooglewookiemush
    lennartsdotter skrev 2009-07-16 19:56:18 följande:
    Och självklart, blev påmind nu... slida användes friskt när jag var liten. Lika självklart som snopp på pojkar.
    Slida är inte hela könsorganet.
  • Schnooglewookiemush

Lite hemskt tycker jag faktiskt det är att man frivilligt kallar sin dotters könsorgan "en trappa ner", varför ska pojkar få ha en snopp men flickor ska ha något hemligt som inte får nämnas vid namn?

• lennartsdotter
    AtroCious skrev 2009-07-16 20:15:19 följande:
    Jag är uppväxt med puppa, ett riktigt osmakligt ord. Mutta låter inte heller särskilt fräscht. Snippa är ett helt okej ord, som alla borde lära sig att använda så att våra döttrar kan växa upp med att även dem har ett samlat ord för deras könsorgan. Det ska inte behöva vara något hysch om  vad dem har mellan benen.
    Du får använda vilket ord du vill. Jag använder mutta och det hyschyschas inte om några könsorgan här hemma. Om vi i min familj använder mutta på ett otvunget sätt, vad är det för fel med det?

Varför är det viktigt att alla säger samma sak? Varför kan det inte få finnas flera ord? Alla använder inte snopp för mäns könsorgan så inte heller där är det unisont. Snopp, penis, kuk, pink, snorre osv. eller slida, mutta, puppa, snippa, fitta osv. Kärt barn har många namn. Det är bara att välja och vraka eller om man så vill, variera sig.
  • lennartsdotter
    AtroCious skrev 2009-07-16 20:16:36 följande:
    Slida är inte hela könsorganet.
    Medicinskt nej, men när människor använder ordet i vardagligt tal syftar man i regel till hela paketet.
  • 060810

Snoppe säger jag till sonen! :) och mus till dottern! :)
    Funkar bra för oss. Snippa har jag svårt för, det är ett internet ord för mig och det kommer inte att användas av mig i a f till mina barn..

• Soon2be

snoppe eller snopp. mus eller mutta eller rumpa. röven heter det som sitter bak och snippa är den man heller såsen i/ur och det är lååångt från lämpligt att lära små barn att det kommer sås ur fittan!

Svar på tråden Vad kallar ni pojkarnas könsorgan för?