• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • mrs Carro Andersson

Apropå det Vaniljkyss skriver så ska känner jag igen mig på det mesta förutom att det inte kommer något rosa i trosan.

Idag ska jag promenera, greja hemma och försöka få det att röra på sig ännu mer.

• Vaniljkyss

mrs Carro... nja spår av rosa om man verkligen anstränger sig när man tittar

• Lomazika

Hej! Får man vara med här på ett hörn? Jag får planlagt snitt d. 19/8 med min lilla flicka pga lågtliggande moderkaka (placenta previa) 2v. före BF.
    Tycker att det börjar bli lite tungt att släpa runt på jätte magen nu, så det är skönt att veta när jag ska få se henne!

• Amnas

Jag har blivit så rastlös. Denna väntan kommer kännas evig. Måste sysselsätta mig med något. Har redan sytt en del saker till lillan. BF 21 augusti.

Har också ett tryck neråt urinblåsan, men det är de ända tecknen, så det lär nog dröja. Var på ultraljud förra veckan, då vägde bebben 3kg.

• Josse B
    Amnas skrev 2009-08-03 13:02:24 följande:
    Jag har blivit så rastlös. Denna väntan kommer kännas evig. Måste sysselsätta mig med något. Har redan sytt en del saker till lillan. BF 21 augusti. Har också ett tryck neråt urinblåsan, men det är de ända tecknen, så det lär nog dröja. Var på ultraljud förra veckan, då vägde bebben 3kg.
    Va duktigt du är! jag skulle också vilja kunna sy

Vaniljkyss: Det är säkert slemproppen som är på G (jag vill också se rosa!) hehe Hur gick det hos BM? jag ska inte dit förrän halv 4.
  • In Love

Här e en till som hellre kniper ett tag till eftersom jag ska snittas den 13 aug pga. att bebben ligger i säte...känns lite nervöst nu eftersom jag hade en bra vaginal förl med dottern...men ännu finns ju hopp om att hon ska vända sig ner..

Nu närmar det sig verkligen för oss alla!!! LYCKA TILL!!

• Mickan21

Hej får man hoppa in i tråden=) Vi har bf 23 augusti=)
    Tror nog inte att den är påväg än i alla fall har inga känningar och som först föderska ska det ju tydligen vara vanligt att gå över tiden....

• Vaniljkyss

Uppdatering från BM:
    Huvudet fortfarande fixerat och och SF-mått hela 39 så jag ligger på övre kurvan (har gjort det hela tiden och har en BM som mäter någon cm generöst). Är vanvettigt törstig hela tiden så vi kollade blodsockret men det var normalt. Däremot så något lågt HB då det är svårt att äta Levaxin (ämnesomsättningen), Niferex (järn) och Gaviscon (halsbrännan) samtidigt. Ska bli SÅ skönt att slippa Niferex och halsbrännan. Fick en ny tid redan nästa vecka och hoppas att det blir mitt sista BM-besök innan BF

Ska packa det sista till BB-väskan nu (ansiktskräm etc.) Allt som ska sys är klart. Nya sängkläder till vagnarna - Burberry-inspirerat tyg samt nappåse, spjälsängen är bäddad och småbarnskläder och grejer rena och klara... KOM NU - ALLT ÄR KLART

• Sazee
    Mickan21 skrev 2009-08-03 15:29:04 följande:
    Hej får man hoppa in i tråden=) Vi har bf 23 augusti=)Tror nog inte att den är påväg än i alla fall har inga känningar och som först föderska ska det ju tydligen vara vanligt att gå över tiden....
    Har du inga känningar alls? Är bebben fixerad? Jag har också bf 23e. :D
  • Josse B

Jag har just kommit hem från BM och nu är våran lilla fixerad!! Ligger i mitten av kurvan och har gjort det hela tiden, har aldrig gjort någon utstickare någon gång. Så hon tror att det är en normal stor bebis...men som sagt, det går inte att säga säkert. Och alla värden var bra Så nu är det bara att vänta!!
    Vaniljkyss: Jag håller hoppas också att det blir ditt sista BM- besök

Mickan21 skrev 2009-08-03 15:29:04 följande:
    Hej får man hoppa in i tråden=) Vi har bf 23 augusti=)Tror nog inte att den är påväg än i alla fall har inga känningar och som först föderska ska det ju tydligen vara vanligt att gå över tiden....
    Hej och välkommen Mickan, ja som du säger så är det ju vanligast att man går över..men vi hoppas att vi inte hör till de..hehe

In love: Du får gärna berätta om din förlossning som du hade med flickan om du vill, tex vilken bedövning, hur långtid det tog etc.
    Och som sagt, bebisen kan ju hinna vända på sig innan det är dags. (jag håller tummarna ) Men som sagt det är inte länge kvar tills du får träffa din guld klimp 10 dagar!! Men hur känns det att ha ett snitt inplanerat? känns det som man blir lite snuvad på förlossningen? eller skönt att veta när bebisen ska komma etc?
    När jag var yngre så sa jag att jag aldrig skulle föda vaginalt utan skulle bli snittad, men med åldern har jag nog vuxit för jag känner mig inte nervös inför förlossningen utan det ska mera bli spännande, och jag ser fram emot det.

Ha det gott! Nu är det dags för mat
Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)