• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • Josse B
    Sazee skrev 2009-07-31 23:17:38 följande:
    Josse B skrev 2009-07-31 22:57:43 följande:
    jag har fått de ibland, men har fått svaret att de är nerver som kommer ikläm.
    Ja, det måste ju vara det som det beror på. Men som sagt skönt är det inte.

Kaffetjej: Du får beklaga dig hur mycket du vill, på något underligt sätt så brukar det kännas bättre efter att ha fått ventilerat
  • Vaniljkyss
    Nej jag är född i Göteborg, bott i Dalarna och sedan i USA i 10 år. Efter det Stockholm i 6 år. Nu bor jag väster om Borås i min sambos hemstad = nära till farmor, farfar, mostrar och kusiner! Tyckte om att bo i Stockholm men bodde i Birkastan i en etta på 33kvm
  • salzas
    Vaniljkyss skrev 2009-08-01 16:03:51 följande:
    Nej jag är född i Göteborg, bott i Dalarna och sedan i USA i 10 år. Efter det Stockholm i 6 år. Nu bor jag väster om Borås i min sambos hemstad = nära till farmor, farfar, mostrar och kusiner! Tyckte om att bo i Stockholm men bodde i Birkastan i en etta på 33kvm
    Oj globetrotter, roligt! Jag hajar 33kvm inte så roligt med sambo och en liten, plus att ha närhet av familj är ju med riktigt trevligt.
  • Vaniljkyss

Hur mår alla? Någon med känningar???

• mrs Carro Andersson

jag är så less nu på att vänta och det är beräknat till den 19 augusti. Jag hoppas att det kommer innan dess. Jag går nu och ananlyserar varje lite smärta i magen som kan ge förhoppning om att förlossningen är på G. Har även blivit illamående och är inte alls speciellt hungrig längre då bebisen tar allt mer plats. Någon som känner igen sig? Jag längtar och längtar.

• Vaniljkyss

mrs carro... har också BF den 19e och känner precis som du. är redo NU. mår illa etc. letar symptom HELA tiden!

• mrs Carro Andersson

skönt att höra att det är fler som känner samma sak. Jag har på mer eller mindre allvar sagt till plutten där inne att du mer än gärna får komma ut nu. Vi har allt klart så varför vänta. Jag kom själv ut 14 dagar för tidigt likaså min syster och mina fyra kusiner på mammas sida och det jag vet är att den äldsta av dessa fyra kusiner fick sina barn förtidigt. Alla har kommit från 10 dagar till 3 veckor för tidigt och det är 8 personer så man kan ju undra om det inte är lite ärftligt.

Imorgon blir det i alla fall långpromenad igen..

• Josse B

ja, tänk nu börjar det närma sig 17 dagar kvar +- 14, hoppas att det inte blir +14 för då storknar man ju!
    Jag försöker också känna efter, men inget verkar vara på G, har inte märkt av något om den berömda "slemproppen" så den sitter säkert kvar, och inga konstiga sammandragningar, har enbart mera ont i fötterna, men en sak som jag märkte igår var att det kom ganska mycket råmjölk från "tissarna"...
    Ska ialla fall idag till BM så då får vi se vad hon säger, ska idag fråga om hon kan känna hur stor bebisen är, om det är en lillfis, normal, eller en sumo.
    Ha det bra!

• Vaniljkyss

Jag ska också till BM idag... Har inga "riktiga" känningar av att det skulle vara på gång.

Huvudet är som sagt fixerat och jag känner ibland de där "stickningarna" i underlivet när jag ska sova när bebisen försöker röra på huvudet... Sett ljusrosa spår i trosorna (slempropp på G?) Verkar vara riktigt trångt i magen för bebis rör sig mindre och mindre, spjärnar dock varje kväll så jag vet att h*n är ok. Trycket nedåt är stort och jag är som sagt kissnödig hela tiden och halsbrännan är helt galen. Tack och lov så verkar foglossningen blivit bättre efter det att jag gick på semester!

• Kaffetjej

Här är en som vill knipa istället. Men det är för att jag har fått tid för kejsarsnitt den 13:e (bf den 18:e) och gärna slipper ett halvakut snitt istället för det planerade.

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)