• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • AdoXa

Hej alla igen. Skrev här för någon vecka sedan tror jag det var men har varit upptagen med att packa. Vi ska flytta till en större lägenhet nu i månadsskiftet så det är ett totalt kaos här hemma just nu. Sambon och dottern har åkt till Dalarna och jag är hemma och försöker packa men det går trögt. Det är verkligen inte så roligt att flytt-packa!
    Ser iallafall fram emot att flytta in och kunna börja förbereda lite inför bebisen. Packa upp alla bebiskläder och allt det där ni vet.

Annars försöker jag vara inställd på att det är ett bra tag kvar innan det sätter igång (BF 20:e augusti). Det kommer jag ihåg från förra gången med dottern, hur jobbigt det var att alla sade till mig att "nu kommer den nog snart" och så dröjde det ändå 6 dagar över tiden. Hon fixerade sig tidigt och magen sjönk, slemmisen började lossna och allt det där. Min barnmorska sade att "nu kommer nog bebisen inom en vecka" när det var någon vecka innan BF till och med, och man hoppas ju - så man tror ju helt och fullt på vad de säger. Vilket gjorde att det blev fruktansvärt jobbigt att gå över tiden.

Ni som oroar er över förlossningen kan jag bara säga att försök att inte göra det. Jag längtar jättemycket efter den här förlossningen för den förra var den häftigaste upplevelse jag varit med om. Den gick väldigt bra, jag gick ej sönder och behövde inte smärtlindring. Mitt bästa tips inför förlossningen är att träna avslappning, avslappning och åter avslappning. På grund av jobbig mensvärk under mitt liv har jag liksom "ofrivilligt" tränat avslappning under smärta och det hjälpte mig otroligt mycket under förlossningen. Att liksom inte försöka motarbeta smärtan när man känner värken komma, då spänner man sig och det blir värre, utan istället bara ligga och slappna av och nästan låtsas att man tycker om smärtan eller hur jag ska säga... Alla är ju olika men det funkade toppen för mig iallafall. Enligt min barnmorska var det även på grund av bra avslappning (vilket hon kommenterade flera gånger under förlossningen) som jag öppnade mig snabbt.

• Josse B

Hej AdoXa, och tack för tipsen! Nu med första barnet så vet man ju inte vad som väntar.. men det sägs ju att avslappning är a och o. Och jag ska verkligen försöka slappna av när det är dags

Lycka till med flytten!

• Bessie

Sällar mig till de som gärna ser att liten tittar ut lite tidigare . Var till BM idag (gick precis in i v 38) och hon konstaterade glatt att bebisen är färdig nu, och kan komma vilken dag som helst . Hoppas ju på det, så det inte blir så att man går nästan hela augusti också.
    Har rätt duktigt ont i de främre fogarna när jag ska resa mig upp ffa, och det trycker på bra på urinblåsan sen några dagar tillbaka. De senaste dagarna har jag hunnit tvätta upp nästan alla bebiskläder, vikt och sorterat in, fixat iordning skötbordet och börjat fundera på "väskan". Ska packa den imorgon tänkte jag .
    Jag bor i norrförort och är 31, väntar mitt tredje barn.

• Vaniljkyss

Josse B, får man ta Losec när man är gravid? Trodde inte det. Köpte Gaviscon idag som min BM rekommenderade för gravida då den lägger sig som ett lock. Har haft Novalucol som hjälper sådär...

• evelina85
    Vaniljkyss skrev 2009-07-29 14:51:57 följande:
    Josse B, får man ta Losec när man är gravid? Trodde inte det. Köpte Gaviscon idag som min BM rekommenderade för gravida då den lägger sig som ett lock. Har haft Novalucol som hjälper sådär...
    man får ta losec mups, har jag gjort hela graviditeten...står att man får göra de under graviditeten...
  • Josse B

Jo precis.. losec mups, det var den som apoteket personalen tipsade mig om. Och den funkar super!!

• Vaniljkyss

skulle kollat själv och inte bara lyssnat på min BM Nu provar jag Gavisconen...

• bonsai
    salzas skrev 2009-07-28 14:39:36 följande:
    Ja, bara man sätter i gång så går det nog ganska fort :) Jag skall börja kväll.Vad mysigt det lät att bo i sthlm skärgård. Jag b0r på söder i sthlm och är 31.
    Ja vi bor i villa på Ingarö med 500 m till havet. Tar ca 25 min till stan vilket är helt perfekt. Har jobbat i Hammarby Sjöstad men tyckte inte om att pendla varje dag så nu jobbar jag tio min hemifrån. Kan det bli bättre?
  • bonsai

Kul att se vart folk bor. När bebisarna har kommit kanske man har möjlighet att ses i någon mysig park någonstans. Är inte med i någon föräldra grupp eller något sånt men skulle väldigt gärna vilja att bebisen får börja på babysim. Är det någon annan som är med i någon slags grupp?

• salzas
    bonsai skrev 2009-07-29 16:55:23 följande:
    Ja vi bor i villa på Ingarö med 500 m till havet. Tar ca 25 min till stan vilket är helt perfekt. Har jobbat i Hammarby Sjöstad men tyckte inte om att pendla varje dag så nu jobbar jag tio min hemifrån. Kan det bli bättre?
    Det låter jätte skönt. Har du häst med? Perfekt att du hittat jobb i närheten med. Min sambos syster bor på Bullandö så jag har varit lite på värmdö. Jag skulle gärna vilja ha ett litet sommarhus där ute.

När är det dags för dig?
Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)