• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • Sazee
    bonsai skrev 2009-07-28 13:28:21 följande:
    Förresten, vart bor alla? Jag bor i Stockholms skärgård och är 28 år.
    jag bor i Södertälje och är 20 år..
  • evelina85
    Sazee skrev 2009-07-28 14:09:18 följande:
    samma BF. :)jag tar inga tabletter, utan jag dricker mycket vatten under dagarna och sen ett glas mjölk innan jag ska sova..
    oj, hur klarar du dej...önskar att jag oxå kunde...roligt med samma BF...har du några känningar än så länge då?
    själv har jag sammandragningar o lite förvärkar då o då...ja bor i karlskoga, utanför örebro...o ja e 24 år.
  • Sazee
    evelina85 skrev 2009-07-28 14:13:25 följande:
    oj, hur klarar du dej...önskar att jag oxå kunde...roligt med samma BF...har du några känningar än så länge då?själv har jag sammandragningar o lite förvärkar då o då...ja bor i karlskoga, utanför örebro...o ja e 24 år.
    jadu, jag har haft så mycket annat att klaga över under graviditeten så halsbrännan har jag kunnat stå ut med ;) Har haft foglossningar hela året vilket har tärt på humöret..
    jodå, han är fixerad, har sammandragningar och häromnatten hade jag förvärkar men inge mer efter de. Tror dock att en del av slemproppen lossnade igår men inge mer efter de heller :)
    Så han envisas att hålla sig där inne. :P
  • evelina85
    Sazee skrev 2009-07-28 14:16:20 följande:
    jadu, jag har haft så mycket annat att klaga över under graviditeten så halsbrännan har jag kunnat stå ut med ;) Har haft foglossningar hela året vilket har tärt på humöret..jodå, han är fixerad, har sammandragningar och häromnatten hade jag förvärkar men inge mer efter de. Tror dock att en del av slemproppen lossnade igår men inge mer efter de heller :)Så han envisas att hålla sig där inne. :P
    ok...men då börjar de ju gå framåt...=)
    min har inte fixerat sej än, men e ruckbar...e de ditt första barn eller?
    drömde härom natten att ja skulle få för tidigt, i början av aug, skulle han titta ut, så vi får väl se om det stämmer, men nu har jag börjat tvivla lite...va helt säker för en vecka sen...=)
  • Sazee
    evelina85 skrev 2009-07-28 14:20:57 följande:
    Ja, de är mitt första barn och han var fixerad redan förra veckan när vi var på kontroll hos BM.. är nu i 36+1.. jag tror att jag kommer få tidigare ¨än BF.

Första datumet vi fick va den 24 Juli och sen blev vi flyttade en hel månad. :S
    Han är större än normalt enligt UL.
    Vi har alla i min familj små huvuden så de har ofta blvit fel i beräkningarna. :)
    Plus att jag har svårt att få till de att han skulle ha blivit till runt de datumet som avgör bf 23e. ;)
  • salzas
    Sazee skrev 2009-07-27 19:55:22 följande:
    Jag har BF 23e så :) varför skulle du inte hinna med alla förberedelser? :O jag hade den känslan förra veckan men satte igång med de saker som var kvar, och de visade sig vara avklarat snabbt. :P
    Ja, bara man sätter i gång så går det nog ganska fort :) Jag skall börja kväll.

Vad mysigt det lät att bo i sthlm skärgård. Jag b0r på söder i sthlm och är 31.
  • Zofster

Jag hänger gärna med här också! Har BF 22aug jag med... Skulle ju vilja att bebis tittar ut runt v.38 eller så men skulle inte förvåna mig ifall jag sitter här i sept och beklagar mig

Den senaste veckan har det konstigt nog varit lugnare med sammandragningarna som jag varit sjukskriven för sedan v.24. Typiskt liksom, när jag äntligen vill ha sammandragningar så försvinner de...

Jag e förresten 29, från sthlm.

• evelina85
    Sazee skrev 2009-07-28 14:36:21 följande:
    Ja, de är mitt första barn och han var fixerad redan förra veckan när vi var på kontroll hos BM.. är nu i 36+1.. jag tror att jag kommer få tidigare ¨än BF. Första datumet vi fick va den 24 Juli och sen blev vi flyttade en hel månad. :S Han är större än normalt enligt UL.Vi har alla i min familj små huvuden så de har ofta blvit fel i beräkningarna. :)Plus att jag har svårt att få till de att han skulle ha blivit till runt de datumet som avgör bf 23e. ;)
    jaha, va konstigt att bli framflyttat så långt som en månad, brukar ju  bara vara ett par dagar....då ska du se att h*n tittar ut snart...=)
  • Josse B
    bonsai skrev 2009-07-28 13:28:21 följande:
    Förresten, vart bor alla? Jag bor i Stockholms skärgård och är 28 år.
    Bor i Skellefteå, 29 år.
    evelina85 skrev 2009-07-28 13:54:20 följande:
    kikar in här ja med, har BF den 23 aug. verkar som att nästan alla ska ha då...jag e super trött på att vara gravid nu, vill bara få ut bebben nu, så man kan röra sej utan att ha ont överallt....ni som har halsbränna, vad tar ni för tabletter mot den???jag har oxå halsbränna, men känner knappt av den längre, har börjat med losec mups o dem skulle jag inte klara mej utan... (ett litet råd)
    Köpte losec i dag! så jag hoppas att de ska hjälpa bättre har innan tagit samarin och Novalucol...kan säga att samarin är bättre än novalucol. Men nu hoppas jag att det ska sluta bränna med losec!
Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)