• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • salzas
    Vaniljkyss skrev 2009-07-31 11:00:29 följande:
    salzas: BF är 19 augusti (men jag känner att det kanske blir någon vecka innan - bara en känsla). Jag bor ca 1 timma väster om Göteborg så jag ska denna gång föda på SÄS i Borås. Kommer att sakna BB Stockholm med de härliga rummen man får efteråt med ställbara Hästensängar osv...
    Men det är säkert bra så säs med. Är du från sthlm och sedan flyttat till borås?
  • salzas
    Amnas skrev 2009-07-30 11:34:21 följande:
    Bor i Malmö och väntar nr.1 Nu är det 3 veckor kvar till 21 aug!!! Mår fortfarande bra, men längtar massor till lillan kommer ut.
    Jag har med bf 21aug. Skönt att du fortfarande mår bra. Vet du vad din lilla skall heta?
  • Josse B

Trodde att vi var klara med allt, men igår när jag skulle ställa upp skötbordet (köpte ett från IKEA "spoling") så visade det sig att det var aldeles för stor för våran toa, så nu blir det att köpa ett vägghängande istället...ohhh..känns så surt ! tyckte ju det andra var så praktiskt...men men, var och kollade på babyproffsen och hittade ett som var helt ok, så det ska inhandlas istället. Nu är det ju som sagt sista rycket!!

• Sazee

Josse B skrev 2009-07-31 16:44:40 följande:

Trodde att vi var klara med allt, men igår när jag skulle ställa upp skötbordet (köpte ett från IKEA "spoling") så visade det sig att det var aldeles för stor för våran toa, så nu blir det att köpa ett vägghängande istället...ohhh..känns så surt ! tyckte ju det andra var så praktiskt...men men, var och kollade på babyproffsen och hittade ett som var helt ok, så det ska inhandlas istället. Nu är det ju som sagt sista rycket!!
    finns ju annars ett vägghängande på ikea, antilop - de har jag. :)
  • Josse B
    Sazee skrev 2009-07-31 17:05:41 följande:
    Josse B skrev 2009-07-31 16:44:40 följande:
    finns ju annars ett vägghängande på ikea, antilop - de har jag. :)
    Jo jag såg det...men nu är det så att det är ca 20 mil till IKEA, och det jag kollade på, på babyproffsen hade ett helt ok pris. Kollade först på ett annat men det låg på 1700:- huga!
    Men hade jag närmare till IKEA så skulle jag ha köpt det!
  • Sazee

ah, attans då! :/ Själv är man bortskämd med att ha ikea på nära håll ;)

• Josse B
    Sazee skrev 2009-07-31 18:33:35 följande:
    ah, attans då! :/ Själv är man bortskämd med att ha ikea på nära håll ;)
    Ja, sådan tur har man inte..hehe

En fråga är det någon här som har börjat få ilningar i benen? Det strålar som ner i benen, undrar om det beror på att barnet klämmer någon nerv eller nått.
  • Sazee

Josse B skrev 2009-07-31 22:57:43 följande:

Ja, sådan tur har man inte..heheEn fråga är det någon här som har börjat få ilningar i benen? Det strålar som ner i benen, undrar om det beror på att barnet klämmer någon nerv eller nått.
    jag har fått de ibland, men har fått svaret att de är nerver som kommer ikläm.
  • Kaffetjej
    BumbleBee88 skrev 2009-07-17 12:23:14 följande:
    21 aug är det här! vaknade imorse och skulle vända på mig, men shit vad det högg till i magen och strålade ner på ljumsken och låret, tårarna bara kom, kunde verkligen inte rå för det, men det gjorde ooont! någon mer av er som varit med om liknande ?
    Det händer mig med vissa morgnar, ingen aning varför och skönt är det inte! Jag är beräknad till den 18:e, men har snittid den 13:e pga sätesläge. Hoppas inte att det ska starta innan dess!
  • Kaffetjej

Jag bor förresten i Lund och är 29 år. Jag sover liksom många andra väldigt dåligt, vaknar o måste kissa stup i kvarten och har haft foglossningar sedan i april och är riktigt trött på det nu, gr ont att vända mig i sängen och kan bara gå korta sträckor i långsamt tempo. Har halsbränna kvällstid o knaprar då gaviscon som hjälper rätt bra.

Nu har jag beklagat mig lite .

Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)