• vickey

vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)

vore jätte roligt att nu de sista veckorna fram till bf att följas åt ;) , prata funderingar ,vanka ,tankar om allt från dagen-namn-förlossning eller bara klaga eller vad som.
    hoppas de är fler där ute som vill följas åt...

• Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)
  • Amnas

Bor i Malmö och väntar nr.1
    Nu är det 3 veckor kvar till 21 aug!!! Mår fortfarande bra, men längtar massor till lillan kommer ut.

• salzas
    bonsai skrev 2009-07-29 17:30:46 följande:
    Nja. Hästen får nog bli kvar där. Hon trivs och mår bra och får bra utbildning o jag tänkte nog börja ta lektioner igen om något år så man bara behöver åka till stallet o rida utan ansvar o tid. Skönt att bara rida o sen åka hem. Vart ska ni föda? Jag ska föda på sös. Får se om det finns plats på södra bb när vi är på väg in.
    Jag har plats på BBStockholm men jag börjar att tänka om. SÖS ligger betydligt närmare. Men jag får se när det blir dags.
    Hur går det för dig och dina förberedelser? börjar du bli klar eller?
  • Vaniljkyss

salzas: födde min son på BB Stockholm och kan VARMT rekommendera det!!!

• salzas
    Vaniljkyss skrev 2009-07-30 20:39:34 följande:
    salzas: födde min son på BB Stockholm och kan VARMT rekommendera det!!!
    Ja de är just det, att BBStockholm verkar super bra så jag vet inte riktigt. När är det dags för dig? Är det Göteborg du bor nu?
  • bonsai
    salzas skrev 2009-07-30 20:11:37 följande:
    Jag har plats på BBStockholm men jag börjar att tänka om. SÖS ligger betydligt närmare. Men jag får se när det blir dags. Hur går det för dig och dina förberedelser? börjar du bli klar eller?
    Hej. Vi är klara med allt förutom ett par sista inköp som babywatch (prima nova) och en bärsele. Sen är det bara lite smågrejer som mobiler, reflexer och lite annat krafs. Sambon ska också bygga en liten barnvagnsramp till trappan vid entrén så man slipper släpa upp vagnen. Själv då är ni redo?
    Har också hört att BB stockholm ska vara jättebra.
  • Aleksandra

Nu kan det vara jag som har 0 koll, men jag vet att när vår första tjej skulle födas 2006 va man tvungen att ansöka om plats på BB Stockholm, och man fick bara plats om det förväntades en normal förlossning. Jag som lider av enorm sjukhusskräck blev nekad plats trots att vi inte visste då att vi skulle gå över tiden.

Men är det ändrat nu så blir ju ingen gladare än jag

• bonsai
    Aleksandra skrev 2009-07-30 21:52:54 följande:
    Nu kan det vara jag som har 0 koll, men jag vet att när vår första tjej skulle födas 2006 va man tvungen att ansöka om plats på BB Stockholm, och man fick bara plats om det förväntades en normal förlossning. Jag som lider av enorm sjukhusskräck blev nekad plats trots att vi inte visste då att vi skulle gå över tiden.Men är det ändrat nu så blir ju ingen gladare än jag
    Man måste fortfarande vara inskriven på deras mödravård eller någon som är ansluten till deras för att få en plats tyvärr.. Det du kan göra är att höra om man kan ringa till dom när det är dags att åka in, dom kanske tar emot i mån av plats? Det gör i allafall Södra BB på sös. Dit ska vi ringa när det är dags att åka in så får vi se om det blir Södra eller sös.
  • Vaniljkyss

salzas: BF är 19 augusti (men jag känner att det kanske blir någon vecka innan - bara en känsla). Jag bor ca 1 timma väster om Göteborg så jag ska denna gång föda på SÄS i Borås. Kommer att sakna BB Stockholm med de härliga rummen man får efteråt med ställbara Hästensängar osv...

• salzas
    bonsai skrev 2009-07-30 21:45:15 följande:
    Hej. Vi är klara med allt förutom ett par sista inköp som babywatch (prima nova) och en bärsele. Sen är det bara lite smågrejer som mobiler, reflexer och lite annat krafs. Sambon ska också bygga en liten barnvagnsramp till trappan vid entrén så man slipper släpa upp vagnen. Själv då är ni redo? Har också hört att BB stockholm ska vara jättebra.
    Nu börjar jag känna mig lite mera redo. Har börjat tvätta och köpt säng och så. Men jag kan erkänna att jag har en del kvar. Det har varit så fint väder idag så idag har jag varit lat och bara suttit i parken med voven :)
Svar på tråden vi med bf runt 19 aug som vill följas åt ;)